Oma 2007 2.2HDi 170 teki myös kiihdytyksissä tuota, että ilmoitti vakkarin poiskytkeytymisestä ja meni samalla vikatilaan. Tämä oli yleistä moottorin hieman lämmettyä ja nimenomaan kiihdytyksessä isommilla vaihteilla tai vakionopeudensäätimellä ylämäkeen ajettaessa, eli silloin kun ahtopaineen pitäisi nousta. Vikatilassa auto käyttäytyi juuri niinkuin kuvailit, eli ensimmäisen turbon toiminta-alueella ei tapahtunut mitään, auto oli todella ponneton. Eihän tuota kunnossa olevaa autoa normaaliajossa tarvitse edes yli 3000rpm käyttää missään tilanteessa. "Karstanpolttoajot" tietysti erikseen.
Vakionopeudensäädin on ensimmäinen joka disabloituu moottorinohjauksen ongelmien yhteydessä, eli voinee olla muukin ratkaisu, mutta omassa tapauksessa ongelmana oli turbojen toimintaa ohjaavat magneettiventtiilit, n. 57 euroa kappale. Näitä olen nyt vaihtanut kaksi kappaletta. Pystyy vaihtamaan itse purkamatta runsaasti, toinen on vain hieman ahtaammassa paikassa. Jos tarttee, niin vaihto-ohjeita saa pyytämällä. Nyt omalla vehkeellä on ajettu taas 40000km nautinnollista ajoa ilman vikailmoituksia. Autolla rullattu yhteensä 140000km eikä loukulle ole tehty muuta kuin lisätty Eolys-ainetta.
Savutusta en ole havainnut ja kulutus pyörii tietsikan mukaan n. 6.5l/100km tienoilla. Alemmas pääsee ilman kaupunkipyörittelyä, joka on tälle painavalle laivalle aika haasteellista kulutuksen kannalta.
Suosittelisin koodien lukua, viallisista solenoideista jäi muistiin vikakoodi "ahtopaine ei viitearvossa" tjsp. PPS:llä pystyis sen FAPinkin tilan varmasti kartoittamaan.