Kirjoittaja Aihe: 306 - Vikakoodien lukeminen  (Luettu 8283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peugeot12345

  • Vieras
306 - Vikakoodien lukeminen
« : 07.04.2010, 10:24:53 »
Auto: 1998 306 1,4.

Foorumin vinkeistä huolimatta en löydä diagnostiikka pistoketta konetilasta (vihreä 2-napainen liitin). Konehuoneesta löytyy vain 3-napainen vihreä ja sininen 2-napainen liitin... Mistähän tuota "oikeaa" liitintä osaisi katsella? Liitin kait pitäisi olla tossa mustan boxin kulmilla?

Lazze^

  • Vieras
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #1 : 07.04.2010, 10:53:25 »
Ootko vilkassu matkustamossa olevan sulakerasian kannen alta?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #2 : 07.04.2010, 13:00:54 »
Autosi lienee sen verran uusi, että 2-johtimista liitintä ei konetilasta enää löydy, vaan matkustamossa on joko 30- tai 16-pinninen liitin:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40747.0

Kerro, millainen liitin löytyi... En ole ihan varma, onko 306:ssa käytetty tuota 30-pinnistä lainkaan vai onko siirrytty suoraan 16-pinniseen.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

peugeot12345

  • Vieras
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #3 : 07.04.2010, 19:13:48 »
Joo, sieltähän se sulakeboxin kannen alta löytyi. 16-pinninen valkea liitin. Eli vikakoodia ei saakaan luettua ilman erillistä laitetta, muistelin vaan että joku "fiksumpi" ois mulle sanonut että ton vuotisesta voi itse vielä kattoa vilkuttamalla vikakoodivaloa.

hannuvir

  • Vieras
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #4 : 04.06.2010, 18:07:18 »
Auto: 1997 306 1,6 (TU5).

Mikähän on testipistokkeen kytkentä kun aion lukea vikakoodit? Aiemmissa viesteissä on ohjeet kaksipistokkeiselle, mutta autossani on kolminapainen pistoke. Johdot on: 1. valkoinen. 2. punainen 3. oranssi. Haynesin kirjan kytkinkaavassakin on kaksipistokkeinen.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #5 : 04.06.2010, 18:16:46 »
Yhdessäkään Peugeot-mallissa ei ole kolminapaista diagnostiikkaliitintä, vaan vaihtoehdot ovat (kuten aiemmista viesteistä selviää):

2-pinninen liitin moottoritilassa: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=39704.0

Vanhempi 30-pinninen tai uudempi 16-pinninen liitin matkustamossa: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40747.0

Ohjeet vikakoodien lukemiseksi 30-pinnisestä liittimestä: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=23430.0

Johtimien tunnistaminen Peugeoteissa: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=44130.0

En ole ihan varma, onko 306:ssa käytetty tuota 30-pinnistä lainkaan vai onko siirrytty suoraan 16-pinniseen, joten kerro, millaisen liittimen löysit autostasi.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2010, 00:57:50 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Nikki

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 145
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #6 : 05.06.2010, 12:34:56 »
Joo, sieltähän se sulakeboxin kannen alta löytyi. 16-pinninen valkea liitin. Eli vikakoodia ei saakaan luettua ilman erillistä laitetta, muistelin vaan että joku "fiksumpi" ois mulle sanonut että ton vuotisesta voi itse vielä kattoa vilkuttamalla vikakoodivaloa.

Saattaa ne vilkkukoodit löytyä 16-pinnisestä liittimestäkin.  Sitikasta löytyy 9-navasta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #7 : 05.06.2010, 12:45:43 »
Kyllä, tämä on ilmeisesti mahdollista, mikäli kyseessä ei vielä ole OBD-yhteensopiva järjestelmä. Näistä pitäisi saada testaamalla varmistettua tietoa foorumille.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ilppa60

  • Vieras
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #8 : 29.10.2010, 20:09:50 »
Auto: 1997 306 1,6 (TU5JP4).

Sain tämmosen rassattavaksi, voidaanko lukea vikakoodit, sitä vihreää pistoketta en löytänyt joka oli tuossa dieselin linkissä siinä ecu rasian vieressä.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #9 : 29.10.2010, 20:49:37 »
Autossa on matkustamossa joko uudempi 30-pinninen liitin tai uusin 16-pinninen liitin (kaikissa 2. mallisarjan autoissa eli valmistenumerosta 32 000 001 lähtien). Ks. aiemmat viestit.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

solarflare

  • Vieras
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #10 : 30.12.2011, 23:34:25 »
Auto: 1997 306 1,4 (TU3JP , KFX, DAM 7336/09.12.1996).

U480 1.5" LCD Universal CAN-BUS OBD2 Car Diagnostic Code Reader Memo Scanner

Onko siis niin, että vuosimallin -97 pikkupösössä ei ole juurikaan toivoa liittimen OBD2-yhteensopivuudesta, mutta että siinä kulkeva protokolla saattaisi olla joko CAN-BUS:ia tai jotakin VAG:ta vastaavaa? Katselin itämaan kaupasta tuollaista kenties paremmin taaksepäin sopivaa koodinlukulelua ja mietin, että rikkoisikohan tuolla auton pahastikin, jos jokin menisi vikaan.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #11 : 31.12.2011, 02:36:34 »
Autossasi ei ainakaan ole 16-pinnistä liitintä, koska se on otettu käyttöön vasta 2. mallisarjan autoissa (ks. lisätietoa), vaan joko 2-pinninen vihreä liitin moottoritilassa tai 30-pinninen ohjaamossa (ks. aiemmat viestit). Kumpi liitin autossa on?

Noista ei voi lukea OBD-laitteella, vaan pitää käyttää esim. Peugeotin omaa testeriä tai muuta vastaavaa, jollei sitten lukeminen vikavaloa vilkuttamalla onnistu (2-pinnisessä toimii ainakin):

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40409.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Makeismies

  • Vieras
Vs: 306 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #12 : 02.01.2014, 18:58:35 »
Auto: 1996 306 1,6 (porrasperä).

Elikkäs tuli tollanen rakennusprojekti hommattua, poltattavaa ruiskutus/sytytyspuolen vikavaloa ja mietiskelinkin tässä, että voiko noin "vanhasta" autosta jollakin tavalla koodit lukaista ? Sulakerasian vieressä on kaksi pyöreää pistoketta. Keltainen ja vihreä. Kenties jommasta kummasta niistä ? Koitin foorumiakin lueskella, mutta täällä oli kaikki aiheeseen liittyvät faceliftin jälkeisiä eli 1997 --> kaikki neuvot ja vastaukset otetaan kiitollisena vastaan