Auto: 2007 Boxer 2,2 HDi (74 kW).
En tiedä toimiiko kaikissa, mutta omaan tein egr:n tulppauksen perinteisesti umpilaipalla, eikä sytytä vikavaloa tai anna vikakoodeja. Ennen tulppausta sytytti vikavalon satunnaisesti ja antoi koodin auki juuttuneesta egr:stä. Kerran sitten jäi kokonaan auki, tehot hukassa ja savutti rankasti.
EGR:ltä sähköliitin irti, egr:ltä imusarjaan menevä peltiputki irti imusarjasta (2 kpl tähtikantaista ruuvia) sekä pakosarjalta tulevan putken ja egr:n välinen liitos auki (2 kpl pultteja). Egr:n ja pakosarjalta tulevan liitoksen pultit todennäköisesti katkevat, siksi on viisasta irrottaa koko egr, koska pulttien jämät joutuu poraamaan irti ja tekemään uudet kierteet. Oma poraus ei onnistunut ja reiät eivät osuneet tarkasti vanhojen pulttien keskelle, joten korvasin M8 pultit M6 pinnapulteilla. Samalla kun egr on pöydällä, kannattaa tutkia sen imusarjaan menevän "peltiputken" kunto. Omassa siinä oli repeämä ja oli puhaltanut moottorin kylkeen, tuikkasin migillä umpeen. Sitten tehdään sopivasta värkistä egr:n ja pakosarjalta tulevan putken liitokseen sokea tiiviste ja kasataan roippeet takaisin autoon. Siinä peltiputken ja imusarjan liitoksessa on sitten O-rengas, ilman sitä osa ahtopaineista karkaa. Alavääntö paranee aavistuksen ja lämpeneminen hidastuu, mutta eipä killitä vikavalo mittaristossa.