Kirjoittaja Aihe: 406 - Subbarin lisääminen  (Luettu 12332 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #45 : 25.02.2009, 10:30:08 »
Ehkä jollain on joku helpompikin tapa  :D

Kytkentäkaaviosta voi katsoa, millä koodilla johdot on merkitty. :-)
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

wedo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 315
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #46 : 25.02.2009, 11:14:00 »
Yleismittariin tullut jatkajohto rakennettua, saa näppärästi mitattua napaisuuden, varsinkin erillissarjaa jos joskus innostuu asentamaan, kannattaa tuo napaisuus ottaa asiakseen, ihan ristiin rastiin kytketyt soivat vähän kummallisesti.

Ei muuta kuin kesää kohti po-po-pokerfacen tahdissa  8)
2011 508 1,6 e-HDi Allure 2tronic
2016 308 T9 1.2 Puretech EAT6

505 tbo

  • Vieras
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #47 : 25.02.2009, 12:12:39 »
Jos ne laittaa väärinpäin kaiuttimeen, niin kaiutinelementti menee musiikin tahdissa ikäänkuin imien sisäänpäin. Mutta kun laitetaan oikeinpäin niin pomppii musiikin tahdissa ulospäin. Eli ihan kokeilemallakin tuo voi ratketa.

Ei se ihan noin mene. Keskikohdan molemmin puolin kartio liikkuu mutta bassotoiston kannalta on vaiheen oikeellisuus tärkeä. Jos toisen puolen basso on kytketty ristiin niin sillon toinen elementtia liikkuu sisäänpäin ja toinen ulospäin basson iskiessä.

jalat

  • Vieras
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #48 : 25.02.2009, 13:26:09 »
Ei se ihan noin mene. Keskikohdan molemmin puolin kartio liikkuu mutta bassotoiston kannalta on vaiheen oikeellisuus tärkeä. Jos toisen puolen basso on kytketty ristiin niin sillon toinen elementtia liikkuu sisäänpäin ja toinen ulospäin basson iskiessä.

No totahan mä just tarkoitin.

mepi

  • Vieras
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #49 : 25.02.2009, 16:11:40 »
Kytkentäkaaviosta voi katsoa, millä koodilla johdot on merkitty. :-)
Jees , mulla on ainoastaan Haynes:in service and repair manual ja siitä koitin kattoa juuri tuota mutta eipä siitä napaisuus selvinnyt , johdon värit kyllä. (orange ja brown), nämä siis auton alkuperäiset takakajareiden johdot. Subbarin mukana tulleissa  johtosarjoissa on kyllä merkitty mikä on +ja mikä-.

esal

  • Vieras
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #50 : 27.02.2009, 11:02:33 »
Elikkä Impulse SLB-500. Siinä on aktiivisubin lisäksi erillinen vahvistin (2x250W) vaikka erillissarjalle. Hinta on Saksassa 149€, ja postikuluineen n. 175€.

Tässä toimvampi linkki
http://produkt.conrad.de/45973183/impulse-slb-500-aktiv-subwoofer.htm

Löytyy myös edullisempi Impulse SLB-300, josta puuttuu erillinen vahvistin eli on spekseiltään blaukkarin tasoa. Hinta Saksassa 129€. Suomesta tätä on ainakin välillä löytynyt hintaan 300€.



Edit: Korjattu linkki

Noi teholukemat aika mielenkiintoiset, mainoksissa 800w ja 400w. Löysin kuvia toosasta ja tossa 500-mallissa on 2 kpl 15A sulaketta. Ei taida ihan sillä sulakekoolla tulla ulos...
300-mallissa on myös 2x15A mutta taitaa toinen olla "varasulake"

Löytyy myös Boss bass600 joka mielestäni samaa perua

Joskus joku on suomessakin halvempi: Ground Zero GZTB25ACT aktiivisubbari saksassa n. 350e suomessa alle 240e ? siinä myös lisävahvistin.

jalat

  • Vieras
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #51 : 27.02.2009, 12:01:36 »
300-mallissa on myös 2x15A mutta taitaa toinen olla "varasulake".
Löytyy myös Boss bass600 joka mielestäni samaa perua

Tuo Boss Bass600 näyttäisi hyvin pitkälti samalta kuin impulse 300. Varmaan sama laitos, eri logolla :)
Impulse 300 mallissa tosiaan toinen 15A sulake on varasulakkeena vain mukana. Teholukemat siinä on 200W rms / 600W max.
Vielä en ole omaa impulsea saanut kytkettyä :)

Tuo ground zero on varmaan hyvä laite. Kärkkäisellä 209e

mepi

  • Vieras
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #52 : 04.03.2009, 21:26:16 »
Sain todella helpon ja käyttökelpoisen tavan mitata kajareidenjohtojen napaisuus , niin  on pakko kertoa se täälläkin. Elikkä tarvitaan vain sormiparisto 1,5 V jonka napoihin laitetaan kajarin johdot mielivaltaisesti , jos + ja-on oikein niin kalvo nousee ulos päin jos taas ovat väärinpäin niin kalvo menee alaspäin , oikea tulos merkataan johtoihin. pariston virta on niin pieni että se ei vahingoita kajareita lyhellä testillä.Helppo ja varma tapa .

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #53 : 04.03.2009, 21:28:34 »
Sain todella helpon ja käyttökelpoisen tavan mitata kajareidenjohtojen napaisuus , niin  on pakko kertoa se täälläkin. Elikkä tarvitaan vain sormiparisto 1,5 V jonka napoihin laitetaan kajarin johdot mielivaltaisesti , jos + ja-on oikein niin kalvo nousee ulos päin jos taas ovat väärinpäin niin kalvo menee alaspäin , oikea tulos merkataan johtoihin. pariston virta on niin pieni että se ei vahingoita kajareita lyhellä testillä.Helppo ja varma tapa .

Muistelen että on todettu, että aivan sama, kunhan menevät samaan suuntaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

esal

  • Vieras
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #54 : 05.03.2009, 09:24:27 »
Sain todella helpon ja käyttökelpoisen tavan mitata kajareidenjohtojen napaisuus , niin  on pakko kertoa se täälläkin. Elikkä tarvitaan vain sormiparisto 1,5 V jonka napoihin laitetaan kajarin johdot mielivaltaisesti , jos + ja-on oikein niin kalvo nousee ulos päin jos taas ovat väärinpäin niin kalvo menee alaspäin , oikea tulos merkataan johtoihin. pariston virta on niin pieni että se ei vahingoita kajareita lyhellä testillä.Helppo ja varma tapa .

Joo, kyllähän sen noinkin näkee paitsi jos on jakosuodin välillä niin tasajännite ei välttämättä mene läpi, bassolle kyllä useimmiten.

dangerous

  • Vieras
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #55 : 08.04.2009, 15:18:46 »
"RCA-johdot mankalta vahvistimelle (tarkista että soittimessasi on rca-lähtö)"

Hellou!

Mistähän sen tietää, tämmönen asiaan vihkiytymätön, että onko siinä vakkari Clarionin mankassa "rca-lähtö"? Jotkut kun sanoo että kaikissa on ja toiset taas sanoo ettei välttämättä...

Malli on 406, Executive ja vm. 2004..

Ois hinkuja laittaa bassoa konttiin, mutta kun ei asiasta mitään ymmärrä..  :-\

tth

  • Vieras
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #56 : 21.09.2009, 12:28:01 »
Mistähän sen tietää, tämmönen asiaan vihkiytymätön, että onko siinä vakkari Clarionin mankassa "rca-lähtö"? Jotkut kun sanoo että kaikissa on ja toiset taas sanoo ettei välttämättä...

Ei minun omassani ainakaan ollut, mutta se voi vaihdella vuosimallien ja varustuksen mukaan. Äkkiäkös sen siitä pois nykäisee tarkastusta varten. Sopivan kokoiset tikut tms. niissä reunoissa olevista koloista sisään ja soittimen voi vetää ulos.

pesooo

  • Vieras
Vs: 406 - Subbarin lisääminen
« Vastaus #57 : 27.09.2010, 11:59:05 »
Ainakin sedanissa ja coupessa löytyy kyseinen paksuhko punainen virtajohto mikä ei ole kytketty mihinkään ja sulaketaulussa on sulakkeen paikka, johdossa on jatkuva virta kun virtalukosta on käännetty virrat päälle johto on tarkoitettu vetokoukulle johonkin tarkoitukseen, mielestäni myös farmarisssa on tuo johto :)

Löysin sedanin vm. 2000 peräkontista vasemmalta puolelta muovisen säilytyslokeron alta johtoniput, joista yksi oli paksu punainen johto. En tiedä onko johto sama kuin mitä tällä on tarkoitettu.

En ole mikään expertti noiden autosähköjen kanssa, mutta keskellä johtoa (Siltä osin mitä se oli näkyvillä) oli kohta, jossa on musta kumipinnoite päällä, jonka alla johto tekee vähän niin kuin silmukan. Toisessa kohtaa taas jokin muovinen kehys tms. minkä läpi se johto meni, sen merkitystä en todellakaan tajunnut. Otin kuitenkin sen kumisen suojan pois, joten pääsin johtoon käsiksi ja totesin, että siinä virta ei tullut virta-avainta kääntämällä, vaan siinä oli jatkuva virta!

Vaikuttaisi niin helpolta paikalta saada virta subbarille, mutta en tiedä onko se jokin turha johto vai mikä? En vain keksi auton perässä olevaa sähkölaitetta joka tarvitsisi jatkuvaa virtaa.