Suurin syy heikkoon äänenlaatuun esim juuri 307:sa on alkuperäisten etuovikaiuttimien ja kojelaudan yläosaan sijoitettujen diskanttien asennuspaikka. Diskanttikaiuttimet tuulilasin alla ovat akustisesti erittäin huono paikka niille. Tuulilasi aiheuttaa todella pahan vääristymän alemmalle diskanttialueelle, pahin korostuma on 2-4kHz:n paikkeille ja etuovikaiuttimet ovat tietenkin mahdollisimman huonossa paikassa, kun harva meistä kuuntelee ääntä kojelaudan alla ja jalkatilassa... Ja sama ongelma on myös sitten hattuhyllyasennuksessa ainakin viistoperämallissa, takaikkuna heijastaa äänen tietenkin mukavasti, mutta samalla aiheuttaa siihen ikäviä korostumia. Myös auton melutaso aiheuttaa hampaiden kiristelyä, kun auton ollessa paikallaan ääni voi olla kerrassaan mainio, mutta heti auton liikahtaessa tienpäälle kaikki matalat taajuudet alle 300Hz:n katoavat lähes kuulumattomiin renkaiden aiheuttaman taajuudeltaan matalan jyminäjyrinän johdosta ja siinä sitten ollaan säätämässä lisää bassoa hifistä ja vakiolaitoksesta loppuu teho ikävän särön tuodessa oman värinsä ääneen. Näissä Pesoissa käytetyissä Blaukkarin ja Clarionin CD/radioissa ilmoitetut tehot ovat luokkaa 4X15W, mutta todellinen mitattu särötön( alle 1%thd) teho on vain 4-6W luokkaa per kanava. Tuo on suurin syy miksi pienelläkin erillisellä vahvistimella saa jopa auton vakiokaiuttimilla reilun parannuksen äänenlaatuun. Blaukkarin ja Clarionin laitteiden laatu muuten on mainio vaikka näissä uusissa on melkoisia digitaalisia äänen muokkauksia, perusasetuksilla toistovaste on CD soittimessa erittäin hyvää tasoa. Radion ääni on pilattu jo lähetyspäässä käytetyssä voimakkaassa kompressoinnissa.