Miten mielestänne pitäisi suhtautua noihin sivulla
http://www.etuners.gr/peugeot-citroen-thp-engine-maintenance-servicing-101/ oleviin ohjeisiin, joiden mukaan osia pitäisi uusia/puhdistaa seuraavasti?:
- Lambda-anturit vaihtoon 80.000km-120.000km välein
- Imusarjassa ja ahtoputkessa (? boost pipe) olevien paineantureiden puhdistus 30000 tkm välein
- Ketjunkiristin - aina kun alkaa rallattaa kylmänä
- Imuventtiilien puhdistus 50.000-60.000km välein
- Termostaatin vaihto 70.000km välein
- Tulpat 30000km välein
- Bensapumppujen vaihto 100.000km välein
- Polttoainesuuttimien (injector) tarkistus ja puhdistus 60.000km-80.000km välein
- Turbon pesä vaihtoon 60.000-80.000km välein (halkeamien vuoksi)
Noista ainoastaan tulppien vaihto kuulunee huolto-ohjelmaan (?), tosin en tiedä onko sekään ihan 30000 tkm välein.
Onko tuossa vähän hifistelyä vai vaatiiko tuo mylly tosiaan noin paljon ylimääräistä huoltoa pysyäkseen kunnossa?
(
All in all, it is fairly easy to keep the engine in good shape.
Kröh...
)
Olen nyt päästellyt kohta 140 tkm Opelin (Fiatin) dieselillä eikä sille ole tarvinnut tehdä muuta kuin rutiinihuollot. Alkaa mietityttää että olisiko sittenkin pitänyt tilata C4 Picasso BlueHDI 120:llä eikä e-THP 165:lla, huolimatta siitä että nykyään tulee paljon lyhyttä kaupunkiajoa ja vuodessa enää vain 15-16 tkm. (Halusin vaihteeksi bensakoneen, koska nykyään hiukkassuodattimen puhdistus käynnistyy aina huonoimmalla hetkellä, juuri silloin kun tyypillinen ajoni päättyy ja pitäisi pysäköidä.)