Kirjoittaja Aihe: 407 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (EW10) (polttoainesuutin)  (Luettu 11336 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hara60

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2005 407 2,0 (EW10).

Kaks suutinta vaihdettu! Tulpat ja puola vaihdettu! Paineet katoaa hivenen bensa letkusta! Onko tässä mallissa bensaletkussa jossain mahdollisesti takaisuventtiili? Mieleen tuli myös mahdollinen vuoto suuttimessa? Kiitos avusta, jos jollain vastaavia kokemuksia olisi ja miten niistä selvitty?

Ratkaisu:

No niin, vuotava suutin vaihdettu ja MAP putsattu elektroniikka aineella! Ei tarvi sahaa. 8) Käyntikin tasaisen mukava. Öljyä suuttimen tiivisterenkaisiin takaisin laittaessa! Kannattaa puhdistaa paineilmalla suuttimien ympäristö hiekasta ja liasta ennen kuin hommiin ryhtyy. Kävin ajelemassa, hymyhuulin, pienet nykimiset poissa ja automaattikin tuntui toimivammalta. ;D

hara60

  • Vieras
Pitääkö sahata pitkään, jos kääntää ennen starttausta virrat välillä pois ja "hehkuttaa" virrat päällä hetken uudestaan, että nostaa bensan paineet?

Ei auta, kokeiltu jo virrat päällä paineen kasvamista!

hara60

  • Vieras
Venttiilistä hyvin pienellä paineella bensaa tuli ulos. Bensa letku irti ja virrat päälle, tsekattu bensan tulo! Hyvin puskee kakkua! Kaipa se on tsekattava huomenna mahdollinen suuttimen vuoto! Hmm, tai voisikohan joku suuttimen tiivisterenkaan vuotaminen aiheuttaa moista???? Eka pösö pitkään aikaan tuli hommattua ja matka ei rapiasti lähtänyt käyntiin. :)

Jarruvaloja herjas jo ekana päivänä vaikka paloivat. No uudet tilalle kaikkiin liittimiin crc voitelu maa piuhat :irti/kiinni niin härö valot lakkas piinaamasta. Sit vilkku alkoi häröö, ei kun auki ja kuivaus ja crc voitelu niin helpotti. :) Aikas herkkii antaa häiriö valoja!!

Suutinpaketti irti, pahvin päälle laitos ja virrat päälle! Yksi suutin tihuttaa bensaa, kuulin että on hajoittanut jopa kiertokangen pösön motista, kun kamaa valunut sylinteriin huolella ja posahtanut käynnistäessä! Kannattaa vaihtaa jos epäilee vuotoa, eli jos paineet katoilee putkistosta! Motonetistä oliko nyt 74 ekee, eli tilattu kolmas suutin palaillaan kun saapuu ja saan vaihdettua. Jos vaikka tokenis ????

antsu

  • Vieras
kuulin että on hajoittanut jopa kiertokangen pösön motista, kun kamaa valunut sylinteriin huolella ja posahtanut käynnistäessä!

Noin rikas seos ei varmaan syty, mutta jos sylinteri on täynnä bensiiniä, pysähtyy mäntä kuin seinään eikä kiertokanki sellaista kestä. En tunne asiaa, mutta hieman epäilen, ettei polttoainejärjestelmässä ole sellaista varastoa, josta löytyisi desilitroittain bensaa valumaan sylinteriin. Epäilen siis, että juttu on urbaani legenda. ;)

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Legenda tai ei, mut pieni vaiva vaihtaa suutin! Eikä leikkii risalla autolla. :o Mä pelastyin et loota hajoo, kun pari kertaa posautti tukevammin!

Katalysaattori toki voi vaurioitua.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99