Kirjoittaja Aihe: 508 - Parking assistance system fault  (Luettu 24253 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

macceS

  • Vieras
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #60 : 13.02.2018, 06:50:09 »
Ja jos joku tarvitsee anturia, niin mulla on myynnissä 1 kpl!   Katso tuolta myyntipalstalta tarkemmin!

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #61 : 13.02.2018, 19:26:25 »
Kyllä, 508:n anturi on jostain syystä sikahintainen, muistaakseni n.160€/kpl. Taisi tarvike anturit olla vähän kiven alla.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Marek

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 125
  • 508 SW HDi163
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #62 : 18.03.2018, 20:54:43 »
Muistaako joku näkeekö PPS:llä suoraan mikä anturi herjaa?

SW:ssä jos on vetokoukku paikallaan niin vasen taka-anturi on mahdoton tavoittaa ilman puskurin irroittamista (ehkä?).

Mulla oli yksi uusi anturi hommattuna jota koetin vaihtaa näiden kolmen taka-anturin paikalle jonne pääsee käsiksi. Ei lähtenyt toimimaan. Mittailin samalla yleismittarilla anturin kolmen pinnin väliset ohmit, ihan testatakseni voisiko niin paikallistaa rikkinäisen anturin. Kaksi antureista antoi "järkeviä" ohmeja pinnien välillä n.50kohm - 150kohm. Yksi ei näyttänyt mitään. Oletan tämän olevan rikki? Yksi antureista oli kovataustainen joten vaihdettu jo aiemmin.

Ongelma onkin sitten se vasemman puoleinen anturi jonne ei pääse käsiksi. Jos ei PPS:llä näe, niin pystyisiköhän sen vaihtamaan taka-valon irroittamalla. Anturihan on aika lähellä umpion alareunaa. Onko kokemuksia?
508 SW HDi163, 207SW VTi90, Peugeot MTB
ex. 407 SW HDi136 JBL, 206 TU3JP, 306 TU5JP x2

PesoMies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #63 : 18.03.2018, 21:06:07 »
Muistaako joku näkeekö PPS:llä suoraan mikä anturi herjaa?

Pitäis nähdä.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #64 : 18.03.2018, 23:27:49 »
Theodore Kaczynskin manifesti pitää hyvin paikkansa nykyajan autojen kanssa. Tekniikka ei palvele, se ainoastaan orjuuttaa.

Nämä parkkitutka-anturit on suoraan helvetistä. Montako kuukautta vuodesta ne on toimintakuntoisia?

Kyllä, diagboxista näkee mikä anturi \/1++uilee.
Audi A4 Tdi Q

josiban

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #65 : 19.03.2018, 07:48:41 »
Ja se on tosi syvältä, että Peugeot ei saa näitä kestämään. Ei kestänyt minulla 508 ja sama nyt 308 tutkat. Aina sanotaan että nyt rakennetta parannettu...

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #66 : 19.03.2018, 08:59:49 »
JanneL, 12/12kk meillä toiminut ja sen 3vuotta mitä auto on ollut käytössämme. Mutta voihan tämä olla yksilötapaus tai sitten kaikki vaihdettu jo auton ollessa 0-4v, en kysynyt ekalta omistajalta. Koputetaan nyt puuta kuitenkin ja ihan tarpeellinen varuste ahtailla parkkipaikoilla joillekkin.
Ps. menee niitä muistakin jos se auttaa yhtään tuskaan.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Marek

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 125
  • 508 SW HDi163
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #67 : 19.03.2018, 11:18:55 »
Joo tama on itseasiassa eka kerta ikinä kun joudun omaan pösöön anturia vaihtamaan. Edellinen 407:ssä kesti anturit 4v temppuilematta ympäri vuoden. Sama tässä 508:ssä 2v kunnes nyt on eka rikki. Boschihan nuo tekee ei, pösö. Samaa tekniikkaa eri kuorissa lähes kaikilla autovalmistajilla. Enemmän eroa voi sitten olla siinä miten ja minne anturit on sijoitettu tarkoituksella tai sattumalta enemmän suojattuun paikkaan.
508 SW HDi163, 207SW VTi90, Peugeot MTB
ex. 407 SW HDi136 JBL, 206 TU3JP, 306 TU5JP x2

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #68 : 19.03.2018, 13:07:20 »
407:ssa on joutunut kaksi anturia uusimaan. Coupeessa niitä on 10 kpl. Nyt toiminut onneksi pari vuotta.

vm. 2003 C5:ssa  8 vuoden aikana tutkat toimivat aina, tosin oli vain takana tutkat 4 kpl. Mutta olivat luotetttavia. Ilmeisesti antureiden laatua heikennetty sittemmin.  :o
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 448
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #69 : 19.03.2018, 14:08:41 »
C5 tourer ja 508gt olivat mun käytössä yhteensä n. 5v. Tutkat eivät vaatineet uusimisia. En pessyt painepesurilla, enkä pikapesuissa.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #70 : 19.03.2018, 19:57:05 »
Ei mulla ole mitään ongelmaa ollut tutkan antureiden toiminnan kanssa. Kohta 7 vuotta on 508:ssa toimineet, yhtään anturia ei ole tarvinnut vaihtaa. Ei myöskään edellisessä 308:ssa tarvinnut viiden vuoden aikana antureihin koskea.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #71 : 19.03.2018, 20:17:52 »
Joo PF:lla asiat tuppaa saamaan aina käsittämättömät mittasuhteet. Mielikuvat ruokkivat, muutama tapaus niin kaikki Peugeotilla on kakkaa... ;D
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

josiban

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #72 : 19.03.2018, 22:36:16 »
Eikai näissä tämän kummempaa. Tapahtunut mikä tapahtunut ja kuntoon aina saatu. Lienee sitten painepesu joka noita hajottaa. Jotenkinhan näitä pitää välillä puhdistellakin.

downtime

  • Vieras
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #73 : 20.03.2018, 08:37:46 »
Joo PF:lla asiat tuppaa saamaan aina käsittämättömät mittasuhteet. Mielikuvat ruokkivat, muutama tapaus niin kaikki Peugeotilla on kakkaa... ;D

No ei välttämättä aina. Kyllä nuo aikamoista kuraa on nuo 508:in anturit. Minun edelliseen 2014 vuosimallin RXH:hon vaihdettiin kaksi kertaa KAIKKI etuanturit. Eka kerran jälkeen toimivat n. puoli vuotta moitteetta jonka jälkeen alkoi se saamarinmoinen kiljuminen taas. Toisella kertaa kun vaihtoivat niin en ehtinyt ajaa kun pari kuukautta kun autosta loppui leasing-soppari.
Toisella kertaa kyllä sitten mainitsivat että vaihtoivat parannetut versiot noista antureista ja nyt ei ongelmaa pitäisi enää olla.

Ongelmat alkoivat AINA kun oli kosteaa ja lämpötila laski alle +10 asteen. Minulla herjasi kuskin puolen etukulmassa olevasta anturista.

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 508 - Parking assistance system fault
« Vastaus #74 : 20.03.2018, 10:44:16 »
Onko nuo anturit helposti irroitettavissa ja vaikka sikaflexillä tilkittävissä jotta tulevaisuudessakin pysyisivät kunnossa? Vai falskaako ne siis ihan anturin "etupinnasta" jos kerran painepesu niitä hajottaa? 4,5 vuotta ja 95tkm on mennyt oireitta, kesälomallahan voisi ottaa urakaksi noiden fixauksen jos se käytännössä on mahdollista ja järkevää...
508 HDi 163 Allure ´13, man.