Radion takana on jo tällä hetkellä johtosarjaa Gateway Fivelle ja erilliselle bluetooth-autosarjalle (kun selvisi vähän liian myöhään että GW5:n puhelinominaisuutta ei just 407:n radiolla pystykään käyttämään) eli ahdasta alkaa olemaan mutta täytyy koittaa vielä survoa sinne vahvistimen johdotusta. Mistäs virransyöttö kannattaisi ottaa, suoraan akulta (sulakkeen kautta tietysti) vai löytyisikö auton sulakerasiasta tarpeeksi järeitä lähtöjä? Tuo pieni nelikanavainenkin tarvitsee kuitenkin 30 ämpäriä virtaa.
Vedä virta suoraan akulta. Hanskalokeron takana on läpivienti. Johdon saaminen siitä läpi voi olla vähän hankalaa, varsinkin jos siinä on valmiina sisätilanlämppärin johto. Itse runnoin siitä ison suorapäisen ruuvarin läpi sisäpuolella ja teippasin jeesusteipillä konehuoneen puolella virtajohdon ruuvarin päähän ja vedin takaisin. Hommassa kannattaa olla vähän varovainen, ettei riko lämppärin johtoa tai ilmastoinnin putkia konehuoneessa. Sulakerasian taakse on vaikea päästä käsiksi. Maa löytyy hanskalokeron takaa helposti, vaikka ruuveistä, joilla kojelauta on rungossa. Älä ahnehdi sen virtajohdon paksuuden kanssa. 8mm^2 tai 6mm^2 riittää aivan loistavasti, koska johto on niin lyhyt. Helpompi laittaa kun joku sormen paksuinen. Maan saat vaikka ruuvinkannasta, jolla kojelauta on rungossa kiinni.
En tiedä muuten miten tuo sun handfreen johtosarja suhtautuu sitten linjatasoiseen signaaliin? Sehän vissiin toimii niin, että se on nyt kajarijohtojen välissä. Jos se toimii, niin voithan juottaa siihen se johdot. Mankan puolelta lähdöt vahvistimelle ja toiseen päähän sitten kajarijohdot. Näin se vahvistin tulee siihen mankan ja auton johtojen väliin, eikä auton johtoja tarvitse rikkoa. Juottaminenkin on paljon mukavampaa pöydällä kun autossa.
Jos tuo hansfree systeemi ei toimi, niin liitä se suoraan mankan taakse aux1:een. Olen ymmärtänyt, että mankka osaa vaihtaa automaattisesti aux1:lle kun handsfree antaan herätteeseen signaalin. Siis jos aux1:n on aktivoitu. Tätä en ole itse kokeillut, kun heivasin vahvistimen asennuksen yhteydessä vastaavan handsfreen autosta mäkeen, kun en sitä käyttänyt koskaan.
Tuntuisi kyllä ajatuksen tasolla aika hurjalta paikata mankan ekvalisointia ulkoisella ekvalisaattorilla. Onneksi tässä tapauksessa ei pitäisi olla sille tarvetta kun vahvaimen kanssa tullaan käyttämään linjatasoista signaalia. Suostuvatko muuten merkkiliikkeessä hakkeroimaan tuota radiota vai pitääkö yrittää löytää jostakin joku Peugeot Planetin ystävällinen omistaja?
Kyllä noita bassokorjaimia ihan käytetään silloin kun joudutaan vahvistin kytkemään suoraan kajaritasoihin, jos mankan lähtöjä ei voi muuttaa linjatasoisiksi.
En tiedä mitä tykkäävät ideasta marmoritiskillä. Mutta varmaan foorumin kautta löytyy apua. Esim. täältä reipas sata kilsaa Helsingistä koilliseen.
Tuossa on vielä tuon mankan liitinkaavio, jos tarvetta on
http://www.aussiefrogs.com/forum/showthread.php?t=85955 EDIT: Sen verran tuli mieleen, että kun ihmettelet miten saat virtajohdon kiinni siihen pikaliitäntäiseen akun kenkään. Itse laitoin ihan vaan siihen tasaiseen osaa akun navan sen sen akun kengässä olevan muovin välissä peltiruuvilla kiinni. Kuvankin olisit voinut laittaa, mutta se on ilmeisesit liian vaarallista kamaa, koska ei läpäise jotain foorumin tarvatarkastusta tms.