Siellä on elektroninen kytkin, joka vuotaa hieman sähköä katki-asennossaankin. Tällä pienellä virralla kytee LED. Rinnakkaisvastus pudottaa jännitteen kynnysjännitteen alapuolelle ja LED sammuu.
Jos ei valoa tarvita, on parasta laittaa lampun tilalle vastus eikä auto herjaa polttimovikaa. En osaa sanoa mikä pitää resistanssin olla, jotta vahti uskoisi sitä lampuksi, mutta muistelen lukeneeni jostakin 100 ohmin suuruusluokasta.
LED on virtaohjattu laite. Kaikissa 230 voltin LED-lampuissa, on hakkuri (alentamassa ensiksi jännitettä ja toiseksi) säätämässä virtaa. LED-autolampuissa lienee joku halvempi ja pienempi ratkaisu ja virtaa ehkä menee niin vähän, että auto luulee lampun palaneen. Sarjavastus toimii silloin kun jännite on kohtuullisen vakaa, kuten autossa on.
Ketjun aloittaja taitaa muuten olla jo ongelmansa ratkaissut.