Kirjoittaja Aihe: 407 - Jakohihnan vaihdossa tarvittavat erikoistyökalut (HDi)  (Luettu 3276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Auto: 2005 407 2,0 HDi 136.

Ko. auton jakopäänremppa olisi edessä. Oliskos kellään tietoa minkä paksuisella puikolla kampiakseli kohdistetaan, eli lohkon läpi vauhtipyörään sopivan puikon paksuus? Ja onkos tuo kampiakselin asentotunnistimen tunnistinkehä niin lujassa kiinni, että tarvii oman ulosvetäjän? Muuta epäselvää ei tällä hetkellä ole. Vinkkejä saa laitella ja muidenkin työkalujen mittoja. Siirtäkää modet aihe parempaan paikkaan mikäli tarpeelliseksi näette.
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Itse itselleni vastaten 8mm. Linkki
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

hanse

  • Vieras
Jakohihnan vaihdossahan pitää lukita vauhtipyörä paikalleen; en ole nyt satavarma, mutta mielestäni se tehdään osalla no: 0189-C tuosa antamassasi linkissä. Eli siinä työkalussa on se ohuempi osa, työntyy vauhtipyörässä olevaan reikään, (kait se 8 mm, en nyt muista) mutta myös paksumpi osa mikä työntyy siihen moottorin kuoren aukkoon (oisko peräti 30 mm). Samalla pitäisi lukita myös nokka-akseli ohuilla puikoilla. Tässä asennossa männät ovat tasoissa. Nämä tiedot sillä varauksella että muistan jotain väärin. Tuommoisia suppeampia ajoitustyökalulaatikoita löytyy netistä, Englannista, hintaan 85 puntaa.

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Remmi vaihdettu, suht nätti homma oli. Eli vahvuudeltaan M8 (ei siis 8mm) oleva pultti/tappi oli sopiva kampiakselin ajoituksen kohdistamiseen ja samankokoinen pultti soveltui lyhyempänä myös nokka-akselin kohdistukseen. Kampiakselin asentotunnistimen tunnistin levy lähti irti ihan vaan käsin vetämällä. Ainoaksi ongelmaksi meinasi tulla jäähdytysjärjestelmän ilmaus. Järjestelmään oli tullut pumpun vaihdon yhteydessä ilmalukko, eikä nesteitä tahtonut saada takaisin. Ainoat helpot ilmauspaikat kun olivat sisäkennon ilmaukseen eikä niiden aukominen auttanut. Sain kuitenkin ilmalukon pois painestamalla järjestelmän käsipumpulla.
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
M8-pulttihan on halkaisijaltaan 8 mm tai jotain merkityksettömiä osia alle.

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Kyllä, mutta sen verran tarkalla toleranssilla oli tapinreikä lohkossa että tavallinen 8mm pyörötanko ei läpi mahtunut?? Ei tullut tosin sen tarkemmin mitattua tuota pyörötankoa ;D
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

Benkku

  • Vieras
Satavarma en nyt ulkomuistista ole, mutta nuo ajoituksen lukitustapit taitavat olla 'osamillisiä' eli alle tasamillimitan (7.85, 7.90 tjsp).