Kirjoittaja Aihe: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)  (Luettu 26036 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MarTan

  • Vieras
306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« : 20.01.2009, 19:30:04 »
Eli autoni on 1994 306 1,6 (TU5JP, 90 hv, NFZ, Bosch Motronic MP 5.1 (monipistesuihkutus), DAM 6239).

Ongelmana on se että auto ei edes yritä käynnistyä. Tämä ilmeni yhtäkkiä. Termostaatin vaihdoin joku viikko sitten mutta se ei lienee mitenkään voi tähän asiaan kytkeytyä. Startti pyörittää mutta ei edes yritä hörähtää.

Aamulla kävin mutkan kaupassa, ja vaimo pari pikku lenkkiä sen jälkeen. Sitten seur. kerralla kun vaimo "yritti" lähteä niin starttasi kuin automaattivaihteisella (ykkös auto automatik), jarru pohjassa vaihde päällä. No auto nykäs vähän mutta ei enempää, ennenkö hoksasi ottaa vaihteen pois ja yrittää uudestaan... Mutta eipä yritäkkään.

En tiedä onko tuolla "vika-startilla" yhteyttä tähän vikaan, mutta mistä kannattaa vikaa etsiä? Onko normaalia että moottorinhäiriö valo, se oranssi palaa myös startattaessa? Jako on kait oman mielen mukaan oikea, sen vilasin, ja putsasin samalla kampiakselin anturin (luulin että se meni likaiseksi termostaatin ja nesteiden kanssa).

Virranjakaja? Sulakkeet ok.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #1 : 20.01.2009, 20:34:24 »
Tarkista maadoituskaapelit:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=27092.msg145982#msg145982

Saattaa olla, että termostaatin vaihdon yhteydessä olet koskenut maakaapeliin, joka on jo aiemmin ollut irtoamaisillaan liittimestään (kaverilla kävi näin yllä olevan viestiketjun tapauksessa). Lisäksi se käynnistysyritys vaihde päällä saattaa olla heilauttanut sopivasti kaapelin liitosta.

Vaihdoitko termostaatin siksi, että lämpömittarin mukaan kone näytti käyvän epätavallisen kylmänä ja auttoiko vaihto? Kaveri vaihtoi autoonsa termostaatin juuri sen vuoksi, vaikka lopulta selvisi, että maakaapelivika aiheutti lämpömittarin virheellisen toiminnan.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2009, 20:39:39 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

MarTan

  • Vieras
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #2 : 20.01.2009, 22:38:10 »
Tarkista maadoituskaapelit:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=27092.msg145982#msg145982

Saattaa olla, että termostaatin vaihdon yhteydessä olet koskenut maakaapeliin, joka on jo aiemmin ollut irtoamaisillaan liittimestään (kaverilla kävi näin yllä olevan viestiketjun tapauksessa). Lisäksi se käynnistysyritys vaihde päällä saattaa olla heilauttanut sopivasti kaapelin liitosta.

Vaihdoitko termostaatin siksi, että lämpömittarin mukaan kone näytti käyvän epätavallisen kylmänä ja auttoiko vaihto? Kaveri vaihtoi autoonsa termostaatin juuri sen vuoksi, vaikka lopulta selvisi, että maakaapelivika aiheutti lämpömittarin virheellisen toiminnan.

Vaihdoin siksi kun lämmöt nousi, ei vesi kovin kiertänyt. Mutta tarkastanpa tuon maakaapeloinnin.

Onkos tässä mallissa konepellin alla nappi (mikähän sen nimi oli) joka laukeaa äkkiliikkeestä.

Jaahas, tuotapa en tiedä. Missä tämä nappi sijaitsee, jos on?

MarTan

  • Vieras
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #3 : 21.01.2009, 00:07:15 »
Maakaapeleissa ei ollut vika. Vedin akkukaapeleilla väliaikaisesti akulta siihen mihin se kaapelikin menee (etulokasuojaan). Ja toisen moottorin runkoon. Ei vaikutusta.  

Autolla olisi kyllä käyttöä mutta minkäs teet kun vaan strattaa ilman yritystä..kokeiltiin vetääkin toisella autolla, mutta valui perässä kun kastemato..ei kertaakaan yritäny. Kipinää antaa. Vika polttoainepuolella? Mikäs se kaksoisrele on? luin juttuja läpi ja löysinkin sen fyysisen sijainnin, mutta lakkaako tämä näin yhtäkkiä toimimasta. Onko olemassa tuo ihme nappi konehuoneessa, joka reagoi äkkiliikkeisiin?

Nuudeli

  • Vieras
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #4 : 21.01.2009, 00:56:53 »
kokeiltiin vetääkin toisella autolla, mutta valui perässä kun kastemato..ei kertaakaan yritäny.

Ei kannata koittaa jatkossa, aiheuttaa pahimmassa tapauksessa lisävahinkoa.

1. Käynnistyykö bensapumppu kun laitat autoon virrat päälle? (Pitäisi kuulua hurinaa alustasta muutaman sekunnin ajan)
2. Oletko tarkistanut kaikki sulakkeet auton sisältä sekä moottoritilasta?
3. Moottoritilan johdotuksien / liitoksien kunto?
4. Oletko lukenut vikakoodit? Ohjeet täällä

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #5 : 21.01.2009, 01:28:43 »
Kipinää antaa. Vika polttoainepuolella?

Polttoainepumpun pitäisi käydä hetken aikaa (1-2 sekuntia), kun käännät sytytysvirran päälle, muttet käynnistä autoa. Kokeile, suriseeko takapenkin alla. Käynnistyksen yhteydessä pumpun pitäisi tietenkin pyöriä koko ajan.

Onko olemassa tuo ihme nappi konehuoneessa, joka reagoi äkkiliikkeisiin?

En tiedä, onko tuossa mallissa polttoainepumpun sähkönsyötön katkaisevaa inertiakytkintä (kolaritilanteita varten). Ainakin uudemmissa TU5-koneellisissa sellainen on:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=30683.0

Mikäs se kaksoisrele on? luin juttuja läpi ja löysinkin sen fyysisen sijainnin, mutta lakkaako tämä näin yhtäkkiä toimimasta.

Kaksoisrele:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=27877.msg133899#msg133899

Ilmoita auton valmistenumero (VF3-alkuinen, löytyy esim. rekisteröintitodistuksesta) vaikka yksityisviestillä (jollet jostain syystä halua kertoa sitä kaikille), niin saan selvitettyä tarkemmin autosi moottorinohjausjärjestelmän tiedot.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

MarTan

  • Vieras
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #6 : 21.01.2009, 10:47:06 »
Ei kannata koittaa jatkossa, aiheuttaa pahimmassa tapauksessa lisävahinkoa.

1. Käynnistyykö bensapumppu kun laitat autoon virrat päälle? (Pitäisi kuulua hurinaa alustasta muutaman sekunnin ajan)
2. Oletko tarkistanut kaikki sulakkeet auton sisältä sekä moottoritilasta?
3. Moottoritilan johdotuksien / liitoksien kunto?
4. Oletko lukenut vikakoodit? Ohjeet täällä

1. Luulenpa että ei käynnisty, kun en kuule ylim. surinaa.
2. Kyllä.
3. yritin silmämääräisesti katella, heilutella, mutta ei erikoisempia..
4. En ole, ei ole laitetta.

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #7 : 21.01.2009, 11:27:13 »
Vikakoodien lukuun ei tarvitse laitetta. Ne voidaan lukea mittaristossa olevan moottorin vikavalon avulla (Jokainen tekee sitten omalla vastuulla):

1. Tarvitset noin 1-1,5m johtoa.
2. Moottoritilassa akun ja rintapellin välissä on musta laatikko (ECU:n suojalaatikko), johon tulee vihreä kaksi napainen liitin.
3. Irroita liitin laatikosta ja kytke johdon toinen pää liittimen napaan 2 joko sopivalla abikolla tai pienen talttapää meisselin avulla. (Navat on numeroitu liittimen sisäpinnalle).
4. Mene autoon johdon toisen pään kanssa ja kytke sytytysvirta päälle (näppäimistö ajonestolla olevissa malleissa täytyy näppäillä koodi ennenkuin vikakoodeja saa luettua).
5. Maadoita johdon päätä johonkin maalaamattomaan paikkaan n.3-5 sek.
6. Vikavalon pitäisi tämän jälkeen antaa koodi 12. Eli ensin välähtää kerran ja pienen tauon jälkeen kahdesti. Koodi 12 on aloitus koodi.
7. Nyt toistat 3-5 sek. maadoituksen ja tarkkailet vikavalon välähdyksiä sekä kirjaat ne ylös.
8. Jatka maadoituksen toistoa niin kauan, kunnes saat lopetuskoodin 11.
9. Vikakoodit voi nollata, joko irroittamalla akun miinus navan 10 minuutiksi tai maadoittamalla johtoa noin 10 sek.
 
Vikakoodien merkitykset löytyvät vaikkapa täältä:
http://www.bxproject.co.uk/downloads/ecu/BOSCH%20Motronic%20ECU%20Fault%20Codes.pdf
« Viimeksi muokattu: 21.01.2009, 11:38:44 kirjoittanut _MikkoT_ »
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

MarTan

  • Vieras
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #8 : 21.01.2009, 12:20:20 »
Mutta ilmeisesti bensapumppu tai rele sökönä, koska ei hurise mitään. Irrotin takapenkin, jonka alla pyöreä lätkä, johon bensaletkut ja yks 2 napainen liitin menee. Lienee tankissa itse pumppu?

Missä on polttoainepumpun rele? Voiko joku vikakoodi estää virransyötön polttoainepumpulle ja siksi se ei toimi? Vai onko pumppu rikki?

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #9 : 21.01.2009, 12:54:11 »
Bensapumpun rele on sen ecuboksin takana oleva noin kahden releen kokoinen murikka. Releessä on kaksi vetävää relettä, joilla käytetään bensapumppua ecun ohjaamana ja suuttimia+joutokäyntisäädintä. Rele on liimattu kasaan eli sitä ei kannata välttämättä mennä aukomaan. Bensapumpun voit todeta käytännössä vaikka polttimon avulla sököksi, mikäli et omista ylesimittaria. Yleismittarilla voit mitata tuleeko pumpulle jännitettä autoa käynnistettäessä tai laittamalla polttimon "pumpun tilalle" ja sitten startatessa katsoa syttyykö polttimo.

Pumppua voi myös kokeilla kytkemällä hyppyjohdolla releelle tulevan liittimen navat 1 ja 11. Nämä siis kytkeytyy releen kautta virrat päällä, jos rele on ehjä. Jos pumppu ei herää kun navat yhdistetään, on vika mitä todennäköisemmin pumpussa. Ja edelleenkään en ota vastuuta, mikäli jotain säret ::)

Vikakoodi ei voi mielestäni lamauttaa pumppua tämän ikäisessä autossa.
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #10 : 21.01.2009, 12:59:22 »
Mutta ilmeisesti bensapumppu tai rele sökönä, koska ei hurise mitään. Irrotin takapenkin, jonka alla pyöreä lätkä, johon bensaletkut ja yks 2 napainen liitin menee. Lienee tankissa itse pumppu?

Missä on polttoainepumpun rele? Voiko joku vikakoodi estää virransyötön polttoainepumpulle ja siksi se ei toimi? Vai onko pumppu rikki?

Kannattaa vielä yleismittarilla varmistaa, tuleeko polttoainepumpulle virtaa (koko ajan käynnistyksen yhteydessä ja n. sekunnin ajaksi, kun kytket sytytysvirran päälle). Lisäksi voit antaa suoraan akulta 12 volttia tankin päällä olevaan sähköliittimeen, jolloin saat selville pumpun kunnon (pitäisi surista kuuluvasti).

306 (1. mallisarja), SALOON AND INJECTION TU, polttoainepumppu
306 (1. mallisarja), TU5 JP INJECTION 90 HP UNTIL RPO No. 07265, polttoaineputkistot

Mikään vikakoodi ei käsittääkseni voi estää polttoainepumpun toimintaa.

Polttoainepumppua ohjaa se aiemmin mainittu kaksoisrele:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=27877.msg133899#msg133899

MikkoT:n mainitsemalla kytkennällä (releen liittimen navat 1 ja 11 hyppylangalla yhdistämällä) pitäisi pumpun pyöriä (1 menee polttoainepumpulle ja 11:sta tulee pysyvä akkujännite).
« Viimeksi muokattu: 13.05.2010, 14:17:51 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #11 : 21.01.2009, 13:31:03 »
Yleensä tuota kytkentää käytetään pumpun tuoton mittaukseen, mutta yhtä hyvin se soveltuu myös pumpun toiminnan kokeilemiseen.

Varoittelen kytkennöistä vain sen vuoksi, että jos joku menee kytkemään eri tavalla kuin olen tänne kirjoitellut ja jotain särkyy...En siis kirjoita ohjeita, jos en tiedä mitä ne aiheuttavat tai mihin ne perustuvat.
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #12 : 24.01.2009, 20:16:52 »
Nyt ehdin sen verran selvittämään, että sulakkeelle ei tule virtaa. Miksi? Ajonesto?

Kokeilitko jo ohittaa sen kaksoisreleen kytkemällä nastat 1 ja 11? Löytyikö konetilasta inertiakytkin? Jos sellainen on ja olet painanut sitä nappia (eikä auttanut), niin voisit myös mitata, tuleeko kytkimelle virtaa vai ei ja tarvittaessa ohittaa senkin hyppylangalla.

Vika voi myös olla sulakerasian piirilevyssä tai sinne tulevien johtojen liitoksissa:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=30580.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=20338.0

Eli kannattaa varmistaa sulakerasialle tulevasta liittimestä, tuleeko virtaa.

Onko autossasi näppäiltävä ajonestolaite? Jollei, niin ei siinä muunkaanlaista (tehtaan asentamaa) ajonestoa ole.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

MarTan

  • Vieras
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #13 : 24.01.2009, 20:39:19 »
Kokeilitko jo ohittaa sen kaksoisreleen kytkemällä nastat 1 ja 11? Löytyikö konetilasta inertiakytkin? Jos sellainen on ja olet painanut sitä nappia (eikä auttanut), niin voisit myös mitata, tuleeko kytkimelle virtaa vai ei ja tarvittaessa ohittaa senkin hyppylangalla.

Kokeilin, mutta ei bensapumpullakaan elonmerkkiä. Mittasin yleismittarilla niin pumpun liittimelle tuli virta, mutta liittimen ku yhisti niin ei puhunu kyllä mitään kieltä..Onko nyt niin, että on kaksi vikaa. Bensapumppu ja sulakerasia. Aika yhteensattuma?

Tuota inertiakytkintä en ole löytänyt. Ajonestoa ei ole (ilmeisesti). Kauko-ohjattu kesk.lukko joskus ollut, muttei varmaan moneenvuoteen toiminnassa.

Voisko pumpun maadoituksessa olla vikaa?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Ei käynnisty (polttoainepumppu)
« Vastaus #14 : 26.01.2009, 02:46:24 »
Löyty vika. Bensapumpulle ei saanut korvausilmaa. Tämä paljastui siten, että avasin takapenkin alta luukuun tankin sisälle, jossa pumppu sijaitsee. Tätä ennen mittasin, että startattaessa tulee virta pumpulle, mutta pumppu oli "mykkä".

Otin pumpun lattialle ja laitoin virran liittimiin niin toimi normaalisti. Laitoin pumpun takaspaikoilleen niin ensimmäisillä starteillä käyntiin, kävi vain hetken ja sammui, eikä taas millään käyntiin. Mittasin taas, että virtaa tulee liittimiin mutta pumppu taas mykkä :) Avasin tankin korkkia, ei auttanut.

Aloin avata takapenkin alta korkkia ja kaveri samalla starttas heti kun sai vähän ilmaa niin johan hörähti käyntiin. Taidan jättää korkin juuri ja juuri vähän auki niin pelittää. Nyt kun saapi ilmaa niin virran laittaessa päälle kuuluu pari sekuntia hurina tankista, ihan normaalisti, tätä ei kuulunut sillon. Onko tankin täyttöputkesta ilmaletku tankille? vai mikäs tässä on tukkinut ilman saannin?

Ps. sulakkeelle tulee ilmeisesti virta vasta startin pyöriessä? koska sähköpuolelle ei tehty mitää korjausta.

Kyllä sen pumpun pitäisi tankissa toimia, vaikka sinne ei mistään korvausilmaa tulisikaan. Ilman toimivaa tankin huohotusta kestäisi kuitenkin melko pitkään ennen kuin auto ei enää käynnistyisi; ainakaan vaikutuksen ei mielestäni pitäisi olla noin välitön kuin kuvailit. Lisäksi tankin korkin avaamisen olisi pitänyt auttaa samalla tavalla kuin sen polttoainepumpun kiinnitysaukon raottaminen teki. Itselläni ei ole vastaavaa ongelmaa ollut, joten joku voi korjata, jos olen väärässä.

306 (1. mallisarja), polttoainejärjestelmä
306 (2. mallisarja), polttoainejärjestelmä

Korvausilman saanti hoidetaan polttoainehöyryjen kierrätysjärjestelmän kautta:

CANISTER DEPOLLUTION ABSORBER, TU5 JP INJECTION 90 HP AND CONTROLLED PETROL VAPOUR RECUPERATION SINCE SERIES 30206150

Polttoainehöyryt varastoituvat etumatkustajan puoleisen lokasuojan sisällä sijaitsevaan aktiivihiilisäiliöön, josta imusarjan alipaine imee ne poltettavaksi, kun olosuhteet ovat sopivat. Aktiivihiilisäiliöstä imusarjaan johtavassa putkessa on solenoidiventtiili, jota moottorinohjausjärjestelmä ohjaa. Polttoainesäiliöön voi kertyä liikaa alipainetta, jos polttoainehöyryjen kierrätysjärjestelmän letkut tai aktiivihiilisäiliö ovat tukossa (esim. jäässä) tai solenoidiventtiili ei toimi oikein. Tästä aiheutuvia oireita ovat mm. käyntihäiriöt, voimakas suhahdus tankin korkkia avattaessa sekä tankin kokoon painuminen ja siitä aiheutuva polttoainemittarin toiminnan häiriintyminen.

Olisiko kuitenkin kyse sähköviasta, joka ilmaantuu, kun pumppua tai sen johtoja liikuttelee? Kenties vikaa maajohdossa tai pumpun liittimissä? Tai sitten pumpun hiilet ovat liian kuluneet. Minkä verran autolla on ajettu?

Ps. sulakkeelle tulee ilmeisesti virta vasta startin pyöriessä? koska sähköpuolelle ei tehty mitää korjausta.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=30655.msg147527#msg147527

Eli sulakkeelle ja siten myös polttoainepumpulle tulee virtaa koko ajan käynnistyksen yhteydessä ja n. sekunnin ajaksi, kun kytket sytytysvirran päälle (tai sitten jatkuvasti, jos ohittaa sen kaksoisreleen).
« Viimeksi muokattu: 23.01.2011, 22:33:42 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info