Ongelma:
Auto: 1994 306 Cabriolet 2,0 (XU10J2, 160 000 km).
Auton kanssa ilmenee tätä ravistusta, jos pelkällä kytkimellä lähtee rauhallisesti, ei ravistusta tapahtu. Kun auto on kuormattu ihmisillä, on kytkimen ravistus varma, pahimmillaan vatkaa niin että koko kori tuntuu "paukkuvan". Isommalla kaasulla hieman luistattaen ei ravistamista tapahdu.
Tämä auto ilmeisesti kohdannut usean kytkimenkäyttäjän, ja edellisestä kytkinremontista ei ole mitään dokumentaatiota, eli tuskin on aikaisemmin rempattu. Pitänee ottaa vanha kytkin pöydälle ja tarvittaessa vaihtaa kytkinsarja vai voisiko vika olla moottorin tukikumeissa, olisivat pienempitöinen vaihtaa?
Ratkaisu:
Kytkin oli poltettu täysin piloille ja vauhtipyöräkin ottanut itteensä taitamattomista kytkimen käyttäjistä, säröytynyt hieman.