Kirjoittaja Aihe: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)  (Luettu 26527 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha12

  • Vieras
Auto: 2006 407 2,0 HDi (DW10BTED4).

Ajattelin tulpata egr-venttiilin, mihin kohtaan "sokea laippa" täytyisi asentaa? Ohessa kuva systeemissä, tuleeko tulppaus heti egr-venttiilin jälkeen tiivisteen nro. 2 perään vai johonkin muualle?


136fap

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #1 : 29.10.2009, 11:38:24 »
Minä laitoin laipan tuon tiiviste 30 paikalle. Tein siihen leikattavasta kuumankestävästä tiiviste levystä laipan.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #2 : 29.10.2009, 12:20:37 »
Ite heitin kokonaan putken nro 6 mäjelle ja tein molempiin päihin laipat.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #3 : 29.10.2009, 16:11:40 »
Onko tulppauksesta ollut minkälaisia hyötyjä? Ja onko vaikuttanut katsastuksen päästömittauksiin?

Itselläni poisti alakierroksilla olevan nykimisen (sen takia sen tulppasinkin) ja katsastuksestakin meni läpi ongelmitta.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #4 : 01.11.2009, 16:23:35 »
Onnistuukohan tuo tulppaus. Minä käytin samanikäistä HDi:tä 2.0:aa täkäläisellä Laakkosella Kuopiossa ja sanoivat, että tuo tulppaaminen tai EGR:n poisto käytöstä ei onnistu, koska tuossa ja uudemmissa malleissa EGR toimii sähköisesti. Eli on eri mallinen rakenteeltaan ja antaa vielä virheilmoituksenkin, jos ei ole käytössä?

Ei tule mitään virheilmoituksia jos tulppaa oikeasta kohdin.

tsmott

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #5 : 03.11.2009, 18:36:44 »
Auto: 2005 407 2,0 HDi.

Vähän lisäkyssäriä EGR hommaan. Itsellä auto nykii niin kuin muillakin ja on hieman laiska alaväännössä. Varmaan EGR siis hiukka oikuttelee. Joku oli omaansa purkanut, mutta jäi epäselväksi oliko pelkkä putsaaminen auttanut ongelmaan? Delphin venttiili itsessään aika tyhmä rakkine, joten ei sen luulisi paskaksikaan menevän.

Ja sitten neuvoja venttiilin irti saantiin. Imusarja kokonaan pois? Sittenkö pääsee käsiksi? On perin vittumaisen oloisesti moottorin ja rintapellin välissä. Jos ohjeita löytyy niin olisin kiitollinen! Ajattelin vkoloppuna sen yrittää irroittaa ja katsoa mitä on syönyt.

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #6 : 28.12.2009, 14:38:25 »
Ajattelin tuosta 407 2.0 HDi:stä puhdistaa imusarjan ja tulpata EGR:n. Tilasin myös uudet imusarjan ja venttiilikopan tiivisteet. Tiivisteet maksoikin sitte 205€ :o Onko tuosta minkälainen homma käyttää imusarja irti?

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #7 : 30.12.2009, 00:42:57 »
No niin imusarja on paikoillaan. Vielä pitäs tulpata EGR. Ajattelin laittaa rosterista levyn tuon tiivisteen 30 paikalle. Niin ja kannatti laittaa uusi tiiviste sarja vaikka kallis olikin. 1-sylinterin O-rengas oli imusarjasta halki. Oli meinaan aika mönjässä koko imusarja  ;D. Mittarissa on nyt 191tkm ja voin kyllä suositella imusarjan puhdistamista ainakin näillä kilometreillä.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #8 : 10.04.2010, 19:16:42 »
Itselläni poisti alakierroksilla olevan nykimisen (sen takia sen tulppasinkin) ja katsastuksestakin meni läpi ongelmitta.

Auto: 2004 407 2,0 HDi 136 Executive.

Suosittelen tulppaamaan kunnolla. Auto alkoi nykimään ja tien viereen pysäytettyäni auto sammui heti kun yritti lähteä ajamaan. Vikadiagnoosi: EGR-venttiili jumittunut auki. Hetken aikaa ihmettelin, että mitäs se nyt sitten vaikuttaa kun se on tulpattu. Tulpan poistettuani en enää ihmettele miksi se vaikutti, ja miksi se venttiili jumittui. Nykyään tilalla on 2mm paksu rosterilaippa.

308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #9 : 11.04.2010, 19:24:20 »
Oliko Aksu sulla tuossa alunperin alumiinilaippa? Mulla on itellä parin millin alumiinilaippa tuossa omassa 2.0 HDi:ssä paikalla. Pittääpä tarkistaa ens viikonloppuna sen kunto. Piti laittaa alunperin rosterilevy.  :-[
« Viimeksi muokattu: 11.04.2010, 19:32:22 kirjoittanut JJKK »

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #10 : 11.04.2010, 20:10:14 »
Se oli tölkki, mikä oli leikattu auki ja taiteltu muutamaan kerran. Tuon piti olla vaan väliaikainen viritys millä testasin vaikutusta auton toimintaan, mutta yllättäen se jäi kun se toimikin hyvin  ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #11 : 11.04.2010, 20:28:23 »
Jaa se oli tölkistä tehty  ;D Toivottavasti ei ole mitään damagea tullu. Minun pitäis EGR venttiili puhdistaa kun siitä tullee vikakoodia, että se on jumissa.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #12 : 11.04.2010, 21:29:57 »
Kerrohan sitten hyvät vinkit millä sen saa sieltä fiksusti irti. Oli meinaan tarkotus tehdä tuo itsekin, kunnes taas vilkasin kuinka kettumaisessa paikassa se on ja lätkäsin vaan uuden tulpan tilalle.
Onko muuten tietoa onko tuo vikakoodi sellainen minkä takia jää leima tulematta katsastuksessa?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #13 : 11.04.2010, 22:03:13 »
Jep mie voin kirjottaa tänne jonku näkösen irrotusohjeen kun saan tuon EGR venttiilin irti. Ne ei vissiin tehe vikakoodien lukua diesel autoihin. Varma en ole asiasta. Olis katsastus suoritettava Elokuuhun mennessä. Ostin tuon viime syksynä ja se oli juuri katsastettu. Aika hankalassa paikkaa tuo EGR venttiili tosiaan sijaitsee. Tuli tässä mieleen, että olis kannattanut puhdistaa tuo venttiili silloin kun vaihdoin hehkutulpat.  ;D

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - EGR-järjestelmän poistaminen käytöstä (DW10)
« Vastaus #14 : 11.04.2010, 22:37:48 »
Niinhän tuo muuten taitaa olla dieselien kanssa, no sitten saa puolestani olla jumissa koko roska. Vikavalot ei välky, joten kaikki hyvin  ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89