Kirjoittaja Aihe: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)  (Luettu 4077 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« : 20.06.2017, 20:33:51 »
Auto: 2009 407 2,0 HDi (280 000 km).

Meni naapurilla autosta hampaat särki. Remmi vaihdettu 157 000 km kohdalla Pörhöllä, nyt mittarissa 280 000 km (vaihtoväli 160 000 km). Pörhö ei ala millekkään (kaikki huollot tehty Pörhöllä), työlle ja osille 2 v takuu. No ei kait siinä, mutta välikansi pitäisi saada irti ja se taas vaatii suuttimien irrotuksen, mutta VAIN yksi lähti kohtuudella irti. Onko olemassa mitään keinoja/kikkoja suuttimien irrottamiseksi? Käyntiinhän tuota ei saa. :)

Noissahan yleensä ei mene kuin muutama keinu (toivottavasti), kun venat ovat kohtisuoraan mäntiin nähden. Oliko näissä 140 hv koneissa ne "peltiset nokat"? Eli mahdollisuus niidenkin saada siipeensä?

Joskos joku jo paininut samojen probleemien kanssa?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 965
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #1 : 21.06.2017, 23:49:23 »
Jos ei suuttimet irtoa, tarvitaan joku erikoistyökalu. Tai jos veto pitää saada kierreliitoksesta, voi sellaisen kierreadapterin rakentaakin ja kytkeä se liukuvasaraan.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #2 : 25.06.2017, 21:30:27 »
Ihan kiinnostuksesta kysyn että onko vaihtoväli tosiaan tuo 160tkm, kun 2006 1.8 bensassakin se on 'vain' 120tkm?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #3 : 26.06.2017, 05:45:22 »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

es9j4s

  • Vieras
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #4 : 26.06.2017, 06:43:55 »
Töissä lämmitetään webastolla näissä tapausissa jos löytyy.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #5 : 26.06.2017, 07:31:53 »
Moottoria  ;). Kuumailmapistoolilla pääsee samaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #6 : 26.06.2017, 21:04:06 »
Eilen projekti jatkui, suuttimet lähti irti liottamalla ja pienellä väkivallalla. :)

Välikansi vain ei halua irrota, kuulema ohjuritapit voi kanittaa lujaankin kiinni. Kaiken järjen mukaan kaikki ruuvit on irti, kait. Onko jokin pultti piilossa takapuolella tai muualla? Koitettiin kahdella "liukuvasaralla" kopsautella ylös ja irti, ei lähtenyt. Jäi likoamaan.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #7 : 27.06.2017, 18:52:45 »
Välikansi irtosi ja rikkinäiset "sulakkeet" 8 kpl sieltä löytyi. Nokat ei minusta näyttänyt mitenkään "heppoisille", niin kuin peloteltiin, vaan normitavaraa. Niissä ei näkynyt mitään ihmeellistä. Eli taidetaan uusia vain noi kaikki keinut. Sitten kysymys, tohtiiko noita karstoja kannesta kovin lähtee putsailemaan, ettei joudu vääriin paikkoihin? No tietty irti olevasta imusarjasta. Tästähän taitaapi selvetä kohtuudella.

PS. Miten toi nokkien välinen ketju kiristimineen?

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #8 : 04.08.2017, 12:16:27 »
Naapuri palasi lomiltaan ja pösö kasassa, muttei suostunut kuulema eilen lähtemään käyntiin. Ei saa löpöä, mitkäs anturit tähän vaikuttikaan? Kampiakselin - ja nokka-akselin asentotunnistimet, mitkäs muut? Jako tarkistettu ja pitäisi ollakohdillaan. (voiko millin nytkäytys ylälukituksen irtisaamiseen riittää käynnistymättömyyteen, hampaan jos olisi pielessä niin paljon enemmän). Onko tässä 140hv mallissa ollut nokka-akselien hammaspyörän "siirtymisiä"?

Tosiaan oli alussa kerran "hörähtänyt", mutta siinä kaikki. Yksi suutin oli löysällä silloin, kiristetty. "Leksa" ei anna vikakoodeja, mut ei tunnista kyllä ecuakaan, vaan on käsin siemenssin tyyppi annettava. Ei ilmoita kampiakselin ja nokan synkronia eikä päästä testaan montakaan ecun testissä olevaa laitetta (onkohan liian vanha softa). Antakkee jottai vinkkiä.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #9 : 04.08.2017, 13:09:43 »
Onko ajoitus tarkistettu/asetettu ajoitustapeilla? Tuossa on joko nokkapyörässä tai kampiakselin hihnapyörässä hienosäätö ajoitukselle.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #10 : 04.08.2017, 14:48:50 »
Jos imusarja on valua niin sen voinee polttaa toholla puhtaaksi.
Audi A4 Tdi Q

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #11 : 04.08.2017, 18:11:44 »
Onko ajoitus tarkistettu/asetettu ajoitustapeilla? Tuossa on joko nokkapyörässä tai kampiakselin hihnapyörässä hienosäätö ajoitukselle.

Ajoitus on laitettu tapeilla, kiristimen kun tiukkaa kiini, niin vähän "vedättää" pulttiavasten eli pikkiriikkisen menee ohi. Kampiakselin hihnapyörässä on pieni mahdollisuus korjaukseen. Ei laitettu. Eniten ihmetystä aiheuttaa tuo löpön paineettomuus. Vain se alun hörähdys, jolloin paineet oli normit.

Oiskohan huonolla tuurilla jompi kumpi kampi- tai nokan anturi särkynyt? Pitää tässä illemmalla käydä ihmettelemässä tilannetta.

ps. löytyykö noiten antureiden arvoja ällällä jostain vai pelkästään synkro?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 965
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #12 : 04.08.2017, 22:13:33 »
Onko commonrail ilmattu? Vai eikö tarvitse ilmata ensinkään?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #13 : 04.08.2017, 22:39:46 »
Vaatii erillisen ilmauspumpun, ei ole siirtopumppua tankissa eli ei ilmaa automaattisesti.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #14 : 07.08.2017, 19:31:14 »
Tämä on unohtunut päivittää eli sehän lähti käyntiin pienien (3 h) ongelmien jälkeen. Ilmeisesti suuttimet "kuivuneet" ja ilmausta vaati niin maan pers...sti. PP:llä joka suutinta naksuttelemalla muutamia kymmeniä kertoja ja kas kummaa sehän alkoi toimimaan.

Mut jos täällä on Pösön miehiä, niin noinkos tekin teette tuon suuttimien "ilmaus/sopeutus/tappeluhommelin"? Kallista lystiä. :)