Kirjoittaja Aihe: 508 - Taittuvat sivupeilit  (Luettu 10493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EOY-508

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #15 : 24.01.2018, 14:58:16 »
Pakkasestahan tuo toimimattomuus johtui, enää seitsemän astetta miinuksella ja peilit toimivat normaalisti.

RXH

  • Vieras
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #16 : 26.01.2018, 13:19:37 »
Onko pakkasta? Ainakin minulla peilit alkoi RXH:ssa temppuilemaan kun mittari laski -15 tai alle. Ei pidä mitään ääntä moottori. Joskus sain toimimaan sillä että käsin väänsin peilin auki ja rämppäsin sen jälkeen sitä taittonamiskaa. Joskus auttoi, joskus ei.

Saako tuon automaattisen taittumisen eliminoitua jostakin?
Tänäkin talvena kun kelit sakkaa vesisateesta räntäsateen kautta pakkaselle niin tietäähän sen miten noille sähkövitkuttimille käy!
Tämän 508RXH:n myötä kyllä tullut harvinaisen selväksi, että mitä vähemmän autossa on kaikenlaista (ylimääräistä!) sähkövitkutinta niin sen parempi...
Itselläni parkkitutkissa jokin vika; eivät toimi ollenkaan. Takaluukun sähköinen sulkumekanismi meinasi pimetä kokonaan; oli toimimatta noin viikon ja sitten alkoi taas toimimaan - henkimaailman juttuja.
Peilit tosiaan jäätyilee...
Taisipa olla eka ja vika ranskiss  :o

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #17 : 26.01.2018, 13:41:06 »
Peilien kääntymisen saa poistettua testerillä. Lisäksi ainakin alkupään parkkitutkissa oli ongelmia. Toimittaja käytti pehmeää tiivistemassaa antureiden takana, joka aikaa myöten petti ja päästi moskan piirilevylle. Uusissa antureissa rakennetta on muutettu ja antureiden tausta on suljettu muovikannella.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #18 : 26.01.2018, 18:25:46 »
Jos sivupeilit on jäässä, niin eikö siellä ole mekanismi joka ei väkisin yritä tempoa sitä suuntaan/toiseen? Käsin olen itse varovasti kääntänyt, jos ovat jäässä, jokaisessa PSA-autossa ja samoin tehnyt naapuri erimerkkisessä autossa. En ymmärrä mitä ihmeellistä siinä nyt olisi että jäätyy ja pitää käsin varovasti hoitaa homma kotiin?  :o
En ole ikinä kytkenyt tuota ominaisuutta pois koska ei ole mitään ongelmaa, jos siitä ei sellaista tee.

RXH

  • Vieras
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #19 : 28.01.2018, 11:42:10 »
Peilien kääntymisen saa poistettua testerillä. Lisäksi ainakin alkupään parkkitutkissa oli ongelmia. Toimittaja käytti pehmeää tiivistemassaa antureiden takana, joka aikaa myöten petti ja päästi moskan piirilevylle. Uusissa antureissa rakennetta on muutettu ja antureiden tausta on suljettu muovikannella.


Saako näitä aitoja paranneltuja antureita jostakin ns. järkihintaan vai pitääkö maksaa se kevyt n. 300€/kpl merkkiliikkeessä?
Se takaluukun sulkukytkin oli kanssa yks ihmetyksen aihe - aina ollut vähän hankala, sitten lopettaa toimimisen kokonaan ja nyt toimii taas. Henkimaailman hommia.
Tuntuu kyllä, että nämä ranskikset todellakin ovat maineensa saaneet ihan syystä.
Varmasti toimivat hienosti Rivieran auringon alla, siitä ei epäilystäkään mutta tämä periferian talvi näköjään tekee pökötistä kaikkea muuta kuin luotettavan ajoneuvon.
Silloin harvoin kun toimii kuin unelma on kyyti mukavaa näyttävissä kuorissa mutta kaipaan autoltani varsinkin luotettavuutta ilman jatkuvia ärsyttäviä pikkuvikoja!
Kunhan saisi sopuhintaan kursittua anturit yms. kokoon niin kesällä taitaa tulla vähän ajettu RXH tarjoukseen... ;)
Ärsyttäviä tuollaiset jo suunnitteluvaiheessa säästösyistä tehdyt täysin väärät valinnat. Tekee enemmän haittaa merkin imagolle kuin patonkinpurijat taitavat ymmärtääkään.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #20 : 28.01.2018, 13:32:50 »
Hei, YP voisi siirtää nämä OT:t omalle osastolleen, mutta antureista, tekeekö noilla mitään, ovat ainakin halpoja:
https://www.elekma.com/peugeot_peruutustutkat

Ps. Ei ole vielä mennyt yhtään anturia meidän 508:sta. Varmasti tulee menemään vielä, sitä en epäile koska niitä nyt on mennyt naapurin Fordistakin ym.
En ihan ymmärrä sähkölaitteista itkemistä jos asia koskee näitä lisälaitteita joissa esiintyy vikaa merkkiin ja valmistusmaahan katsomatta. Toki kun on ranskalainen, niiden mahdollisiin komponenttien rikkoutumisiin suhtaudutaan herkemmin kuin esim. saksalaisiin automerkkeihin.
Tämän voi modet tosiaan poistaa kun on tullut luetuksi.
Ai niin, maksaako merkkiliikkeen anturi oikeasti 300,00€?
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #21 : 28.01.2018, 13:55:24 »
Anturit ovat ihan samaa mitä Euroopassa tarjotaan muihinkin automerkkeihin, joten niissä ei mitään ranskalaista löydy eikä kyse säästämisestä. Kyse on epäonnistuneesta suunnittelusta ja ainakin sitikassa (C5) missä noita menee on Bosch merkkiset ja osasyy on konstruktio ja toinen osa niiden sijainti ko. autossa, eli suolavesi pääsee liian helpolla tekemään tuhoja? Sitikkaan löytyy uusi versio parkkitutkasta ja sitä ei tarvitse suolavettä ajatelleen lisätiivistää asennuksen yhteydessä. Itselläni 100tkm ajettu C5 ja yksi tutka vaihdettu tuollaiseen uuteen joten ei kaikilla noita epidemian tapaan kulu?

Anturin vaihto ei merkkiliikkeessäkään voi maksaa 300€, sitten on kyllä vaihdettava merkkiliikettä asap! Voivat kyllä rokottaa jotain 80-100€ anturista + työt päälle (helppo).

RXH

  • Vieras
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #22 : 28.01.2018, 14:45:49 »
Ärtymykseni syy on lähinnä se, että vm. 2013 RXH:n olen omistanut vasta n. 7kk ja ajanut sillä reilun 10tkm (yht. ajettu vain 62tkm) ja autoon olen joutunut vaihdattamaan vetoakselin pallonivelen, akku oli ihan kaput (ok, kulutusosa) mutta sitten alkoi takaluukun sulkunappi prakkaamaan ja sitten pimeni tutkat eli näiden pienten sähkövikojen sarjatulessa olen joutunut autolainaa lyhentämään.
Pörhölle kun auton vie ja sanoo 'päivää' niin se maksaa jo kärjistetysti vähintään sen 300+€ eli sen verran järjettömät ne "merkkiliikkeen" taksat ovat. Sehän tässä eniten ärsyttää... Mikäli myyjäliike (ALD) ei ota minkäänlaista vastuuta tutkien/sähkövikojen vianetsinnästä (100€/h!) saati korjauskustannuksista niin täysin satavarmaa on se, että autoani ei todellakaan Pörhöllä korjata.

Sen siitä saa kun siirtyy perusautosta hifistelemään hienouksilla ja mukavalla kyydillä sekä ihan ok suorituskyvyllä. Köyhällä ei ole varaa hienoihin asioihin Suomessa.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #23 : 28.01.2018, 15:03:59 »
No ymmärrän ärtymyksen kun osunut yllättäviä korjauksia vähille kilometreille.
Meillä ollut keväällä 3v. tuo 508 eikä ole tarvinnut mitään noita vaihtaa vielä. Ajettu nyt 138tkm, itse 58tkm. Saas nähdä joko seuraavassa katsastuksessa tulisi eka alustan osa vaihtoon. Tsemppiä RXH, ja kokeilet taas jotain muuta merkkiä yhtä runsailla varusteilla, niin saa vertailupohjaa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

RXH

  • Vieras
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #24 : 31.01.2018, 17:52:50 »
Hinta-arvio kaikkien parkkitutkan antureiden vaihdolle Pörhöllä: 1660€ + työt!
Onkohan ne osat platinaa vai mikä ihme niissä muka maksaa...  :o

P.S. Kate% taitaa Pörhöllä olla jotain 80% luokkaa!  ::)

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #25 : 31.01.2018, 17:55:45 »
Ei hitto mitä kusetusta!  ;D
Pörhö  :'(

RXH

  • Vieras
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #26 : 31.01.2018, 22:35:26 »
Niinpä. Arvaa vaan alanko maksaa/korjaamaan siellä... En enää koskaan ihan mitään. Wetteri on toinen ahnepaska koko firma.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #27 : 01.02.2018, 07:19:49 »
Tuo parkkitutkien ohjehintamäärittely taitaa tulla ihan maahantuojalta asti. Service boxissa kun osia nakkailee koriin, niin tuollaisia 160 ja 189 € kappalehintoja tulee ruudulle.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #28 : 01.02.2018, 07:35:11 »
Luokkaa 160 euroa kappale hyvin yleinen anturin hinta merkkiliikkeissä. Kahan kautta sas antureita n. 70 kipale, itsellä tällainen kesti vuoden ei PSA kulkineessa ja ebayn kautta saa kuraa 20 euroa kipale. Terveitä antureita ei ole mielekästä vaihtaa.

Kalapuikko25

  • Vieras
Vs: 508 - Taittuvat sivupeilit
« Vastaus #29 : 01.02.2018, 10:06:11 »
Öh, vaihdoin RXH vasemman taka-anturin itse. Tilasin osan saksan ebaystä, 26€/ kpl ja varmuuden vuoksi 2kpl, vaikutti ihan aidoille Boscheille, mutta kuka tietää mitä oli. Auto virrat päälle ja pakille --> tutkat herjaa, mutta katsoo näytöltä mikä anturi on "punaisena" vaikka ympärillä on tilaa ja tyhjää, virrat pois ja anturi irti puskurista, uusi tilalle ja uusi kokeilu, toimii.
Anturiin seitinohut kerros maalia ja valmis.
Pölhöllä ei oikein homma taida toimia. Koko järjestelmä pimenee kun yksi anturi herjaa. Ei niissä kaikissa antureissa ole vikaa, korkeintaan kahdessa  :D

Noi peilit itseäkin harmittaa kun vasen on yleensä aina auki ja oikea jumituu kiinni. Napista kun renkkaa niin oikeakin aukeaa, joskus täytyy kääntää käsin big deal  8)
Unohin mainita huollossa viime viikolla, että olisivat ohjelmoineet lukituskäännös pois. Ensi kerralla sitten.