Kirjoittaja Aihe: 309 - Vikakoodien lukeminen  (Luettu 12750 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

viper405

  • Vieras
309 - Vikakoodien lukeminen
« : 04.04.2006, 16:24:30 »
Tädin pösössä, 309 XR (XU5MZ) eli katti löytyy ja ilmeisesti ruisku on Magneti-Marelli MonopointG5, palaa K-valo jatkuvasti ja pitäis nyt lukaista nuo vikakoodit. Mitenkäs se kyseistä vehkeestä onnistuu? Autodatan cd:n mukaan pitäs laittaa LED-valo sen johdon väliin mikä tulee diagnostiikka pistokkeen ja akun miinus-navan väliin. Kun taas http://www.geocities.com/autopug/Diy_ecu.htm sivujen mukaan vikakoodit luetaan K-valon vilkahduksista. Kumpikohan keinoista on se oikea vai onnistuuko molemmilla tavoilla?

MarkoK

  • Vieras
Vs: 309 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #1 : 11.01.2008, 18:01:30 »
Omassa söpössäni, -92 1.6i luettiin k-valon vilkahduksista.
Elikkäs tuon linkin ohjeet näytti kutakuinkin samalta, miten teimme kaverin kanssa sen käytännössä.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2008, 18:05:22 kirjoittanut MarkoK »

Schippy

  • Vieras
Vs: 309 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #2 : 05.09.2008, 00:24:54 »
Onko kyse stupid user errorista vai mistä, kun en omasta 309:stä saanut luettua vikakoodeja K-valon avulla? Sen myönnän, etten ole tarkistanut tuota ruiskun tyyppiä... Mutta 1.4 -91 yksipisteruisku katilla anyway.

Löydän vihreän pistokkeet akun ja ajovalon väliltä, aina simppeli töpseli.. Onnistun kytkemään piuhat niin, että K-valo syttyy/sammuu kosketuksen mukaan. Mutta ei ikinä rupea vilkkumaan. Eikö testin pitäisi kuitenkin aina alkaa ja loppua (12 ja 11)? Siis vaikka vikaa ei olisikaan. laturi ei pelaa ja mielenkiinnosta rupesin räpläämään tämän testin kanssa...
Seuraamani ohjeet: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=1236.0

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 309 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #3 : 05.09.2008, 00:34:57 »
Eikö testin pitäisi kuitenkin aina alkaa ja loppua (12 ja 11)? Siis vaikka vikaa ei olisikaan. laturi ei pelaa ja mielenkiinnosta rupesin räpläämään tämän testin kanssa...

Kyllä pitäisi eli jostain syystä vikakoodien tarkistusprosessi ei edes alkanut. Kyse lienee ajoituksesta (sopiva maadoitusaika):

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=25829.msg126012#msg126012

Vikakoodeista tosin ei ole apua laturivian selvittämisessä, mutta voi ne ihan mielenkiinnon vuoksi tarkistaa kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2008, 00:40:14 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 309 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #4 : 27.07.2015, 12:00:01 »
Auto: 1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic).

Päteekös tämä vikakoodien lukuohje myös tuohon allekirjoituksen autoon?
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 309 - Vikakoodien lukeminen
« Vastaus #5 : 27.07.2015, 12:29:22 »
Käsittääkseni pitäisi toimia, jos siitä ko. kaksinapainen pistoke moottoritilasta löytyy. Vikakoodilistaa ko. moottorinohjausjärjestelmään ei tosin foorumilta löydy, mutta muualta netistä löytynee aika helposti ja saattaa itsellänikin olla koodit jossain kirjassa lueteltuna.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info