Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)  (Luettu 115285 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« : 21.02.2011, 08:11:07 »
Käyttökokemuksia 508-malleista (2010-2018).

Lue ensin kirjoitusohje, jossa kerrotaan alueen tarkoituksesta ja annetaan ohjeita kirjoittamiseen.

Käytä perustietojen ilmoittamisessa apuna alla olevaa mallipohjaa ja täytä se niin hyvin kuin osaat. Jollet tiedä jotain teknistä tietoa, niin voit jättää sen pois tai kysyä apua muilta. Ylläpito täydentää puuttuvia tietoja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan.

Automalli: (esim. 508)
Korimalli: (esim. sedan, farmari, viistoperä tai coupe)
Vuosimalli: (jollet tiedä autosi vuosimallia, voit ilmoittaa vaikka käyttöönottopäivän)
Varustelutaso: (esim. Trendy, Premium, Sport, GT)
Polttoaine: (bensiini vai diesel)
Vaihteisto: (automaatti vai manuaali)
Moottori: (esim. moottorin iskutilavuus, teho ja moottorikoodi, jos sen tiedät)
Mihin kokemukset perustuvat: (esim. koeajo, omalla tai laina-autolla ajaminen)
Ajomäärä: (mittarilukema ja kuinka paljon olet itse ajanut, esim. 10 km, 30 000 km tai säännöllinen ajo tms.)

Mallikohtaisia linkkejä:

Peugeotit Euro NCAP-testeissä sekä tutkimustietoa

Ilmoitathan toimimattomasta linkistä ylläpidolle esim. yksityisviestillä tai tähän viestiketjuun vastaamalla, kiitos. Myös lisäykset ovat tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2019, 12:03:39 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #1 : 01.03.2011, 23:01:36 »
Automalli: 508
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2011
Varustelutaso: Allure
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: 6-manuaali
Moottori: 1.6 THP 156
Mihin kokemukset perustuvat: Koeajoa 40 km vaihtelevassa ajoympäristössä

Auton perusvarustelua täydennetty navilla (sisältäen HUD-tuulilasiheijastusnäyttölevyn) 1200e, metallivärillä 490e  ja 4-alue ilmastoinnilla 490 e.
Perushinta 34277e noussut varustelun myötä 37076 euroon, sisältäen toimituskulut.

Tuntuma autosta on makuasia ja riippuu myös siitä, mihin autoon on tottunut. Siksi alla lueteltu voi olla toisen mielestä taysin toisin  ;)

Ajoasento ja -ensituntuma:
- Penkki melko pieni, lyhyt istuinosa ja kapeahkokin. Keskikyynärnoja ok, oven noja jää liian kauas sivulle ja liian alhaalle
- Ratin säätö jää melko ylös ja muotoilukin hieman outo, alapuolen viistous ok, mutta puolien takapaksunnus outo, nappulaviidakko ratissa sekava
- Navin käyttö hankalaa ja ajossa keskisäätönupin käyttö jopa vaarallista, navin näyttö jaettuna pieni ja englanti käyttövalikkona/ohjepuheet outoa
- Keskikonsoolin raharenki voisi olla kannen alla ja köykäset juomatelineet rämisi ollessaan auki ilman mukia tai pulloa, niiden sijoitus hieman outo
- Säilytystiloja on melko vähän ja epäkäytännöllisesti ajateltuna, mihin tökkäisi kännykän, tämä naviohjainpaneeli vie tilan/perusversiossa soikea
- Kojelaudan nappuloita on ripoteltu monelle taholle, osa kuljettajan hanskalokeron kannen alle ja tällä ratkaisulla on hukattu säilytystilaa
- Ledivalaistus kylmä ja mustasta kattopaneelista ohjaaminen melko pienten symbolien vuoksi hankalahkoa, takatilan erillinen sammutusnappi ok

Ajossa:
- Ohjaustuntuma melko veltto ja tahmea, silti kovahko pienissä nopeuksissa, silti suuntavakaan ja mukavan tuntuinen suurissa nopeuksissa
- Kitkarenkaiden (Hakkapeliitta 215/55-17) äänitaso melko jyristävä, ei odotettavissa kesärenkailla ajoon hyvää, vaan karkeille asfalteille karmeaa
- Jarrut tuntuivat tehokkailta ja hyvin tunnokkailta sekä miellyttäviltä
- Tuuliäänet maltillisia, mutta peilien kohdalta kuului suhinaa tai jostakin suunalta on vain kuuluttava korostunutta ääntä
- Tuulilasinäytön sihtailuun kyllästyi jo koeajolla, ei toimiva ja ruman näköinen tekele kojelaudan päällä
- Jälkiasennettavan navigaattorin asentamiselle huonosti tilaa, eikä lasiasennus nappaa ainakaan keskelle kojelautaa
- Peruutettaessa näyttö kertoo kulman ja hahmottaa auton, mutta kunnollinen piippaus on täysin riittävä
- Vilkun viiksen hipaisu saa aikaan ohitustoiminnon, ihan fiksua, että vilkuttelee 4 kertaa
- Turvavyön muistuttimen ääni on hienostunut
- Perusäänentoisto ihan ok, heleä ja puhdikas sekä sävyltään rasittamaton, ohjausnappuloiden pienutta tässäkin käytössä moitittava
- Turbon vinkuminen oli aistittavissa 70 km/h alueella vedatettäessä 4 vaihteella
- Auton moottori pontevan ja vääntävän tuntuinen 1.6 litraiseksi, hyvin riittäisi 5-vaihteinenkin laatikko hämmennettäväksi, ken haluaa
- Näkyväisyys melko rajoitettua sivulle ja taakse, sivupeilit kopan koosta huolimatta melko pienet, kun muotoillullisesti kapenevat jyrkästi
- Autosta puuttui ison auton tunne, vaikka mainostetaan lähes isomman edeltäjän veroiseksi, uutukaisen akseliväliä korostaen

Muuta:
- Auto on juuri monien mieltymysten ja toiveiden summa, ei ärsytä eikä innosta, minkä pitäisi olla uuden auton ratissa ylimmäisena fiiliksenä
- Autosta saa ihan hyvän kulkineen, mutta nippeli-varustelusta ei kannata maksaa liikoja
- Start-Stop nappula on sähköisen käsijarrun kera ovat lähes turhakkeita, kyllä useimman jaksavat hallitusti vääntää avaimesta ja vetää kahvasta
- Auto tulee kohtaamaan kovia haastajia ja uuden aikakauden korostaminen voi olla liioittelua tälle automallille verrattuna edeltäjiinsä
- Ennenkuin tekee suurempia johtopäätelmiä, kannattaa ajaa automaattivaihteistolliset mallit, manuaali ei innostanut, ehkäpä GT voi olla eri maata

Yhteenveto:
- Kolme ja puoli tähteä, odotin autolta yhtä tähteä enemmän
- Farmarimallin ominaisuudet ja käyttötarve voivat kohdata paremmin käyttäjäkuntansa lasikaton kera
- Tuleva Start-ohjelma tullee päätymään samoihin johtopäätelmiin,vaikka jokainen on oman autoalansa tai mieltymyksensä ammattilainen.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #2 : 04.03.2011, 22:22:53 »
Automalli: 508
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2011
Varustelutaso: Allure
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1,6 THP 156
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: ml n. 1000 km, oma ajomäärä n. 100 km.
Renkaat: Nokian Hakkapeliitta R 215/55R17 XL

Lisävarusteina WipNav+ (navigaattori, bluetooth puhelinyhteys, HUD) ja 4-alue ilmastointi.

Omana vertailukohtana on 308 SW GT THP, joten seuraavat kommentit enimmäkseen siihen verrattuna.

Tilat ja erilaiset hämmentimet:
  + kuljettajan penkin säädöt miellyttävät ja penkin saa riittävän alas.
  - kuitenkin selkänojan säädössä pykälät, joiden väli turhan suuri. Ei siis kehitystä vertailuautoon verrattuna.
  - etupenkit on kapeita
  - takana keskellä ei viitsi matkustaa. selkänoja on kova ja kohollaan ja jalkatilaa ei ole.
  - navigaattori ei puhu suomea, opastukset englanniksi vaativat tottumista
  - taustalla soivaa musiikkia tms. ei vaimenneta, jotta navin opastukset erottuisivat
  +/- navin äänen voimakkuuden säätö erikseen radion äänenvoimakkuuden säädöstä.
  - osoitteen valinta naviin on hankalaa ja hidasta, tosin muistaa useita viimeiseksi käytettyjä osoitteita
  + bluetooth-puhelinvalmius toimii Nokian Symbian puhelimen kanssa ja puhelinkin osaa kertoa olevansa kytkettynä autoon
  - puhelimen kontaktilistan järjestystä ei pysty muuttamaan ja listan selaaminen on hankalaa.
    Nimeä ei voi valita kuin listaa vierittämällä ja oman puhelimen yli 700 nimen listan käyttö oli todella hankalaa.
    Osa kontakteista näkyi ilman nimeä, kun niihin on tallennettu yrityksen nimi.
  + puhelimen ääni oli hyvä auton kaiuttimista ja mikrofoni toimii hyvin ja sulkee hälyäänet tehokkaasti
  - ESP:n käyttökytkin on sijoitettu hankalasti kuljettajan "hanskalokeroon", kuten myös HUD:in säädöt ja takaparkkitutkan kytkin.
  - ratin nappulaviidakko vaatii opettelua (niin myös aiemmissa olleet viikset), ja näitä ratissa olevia nappuloita on vaikea käyttää sokkona.
  + lasinpyyhkijöissä on kertapyyhkäisy, pesuautomatiikka menee päälle ja pois samansuuntaisella liikkeellä,
     ilman että tarvitsee pyyhkäistä lasia, kun kytkee automatiikan pois.
  - sähköinen käsijarru
  +/- sisätilan valaistus mielenkiintoisen värinen, valo riittävän kirkas, mutta turhan jyrkästi rajattu valokeila.
  - takakontin aukko turhan pieni, nostokorkeus suuri ja turhan syvällä puskurin ollessa massiivinen.
    Kontin periltä ei yltä ottamaan tavaroita pois.
  + webastoa arvostan, mutta
  - webasto kaipaisi ehdottomasti kaukosäädön, omalla kohdallani mieluiten puhelimella.

Ajettaessa havaittua:
  - melu: renkaiden melu kuuluu selvästi, vaikka alla kitkat;
             tunnelissa kuului selkeä jylinä, jollaista ei omassa 308 SW:ssa kuulu samassa tunnelissa, samalla nopeudella.
  - sähköinen käsijarru menee päälle joka käänteessä ja on aivan turha. Käsijarrukahva se olla pitää.
  - auto pitää hirveää pimputusta, jos avaa kuljettajan oven auton ollessa käynnissä ja käsijarrun ollessa kytkemättä
  + hyvät jarrut, näin uutena voisi sanoa jopa äkäiset
  - HUD häiritsee näkökentässä ja siihen kiinnittää tarpeettoman paljon huomiota; katse tarkentuu tarpeettomasti liian lähelle
  - ulkomittoihin verrattuna auto ei tunnu etupenkillä istuen mitenkään isolta 308:iin verrattuna.
  - sammuu turhan helposti liikkeelle lähdettäessä, jos yhtään vaikeammasta paikasta lähdössä eli kaasua pitää muistaa antaa
  - veto pienillä kierroksilla kakkosvaihteella aivan hukassa. Ei ole 308:n THP:kään mitenkään hyvä tässä, mutta tämä vielä huonompi.
    Sama vika peruttaessa hitaasti kynnyksen yli tai ylämäkeen.
  - takasivuikkunoiden aurinkoverhon yläreuna jää liian alas ja aurinko häikäisee sieltä.
  - peruutusvalo, onko sitä lainkaan, kun mitään havaintoa siitä ei tule kuljettajan paikalta pimeässä.
  - alusta liian (pinta)kova
  - auton suorituskyky ja alusta eivät ole linjassa.
    Voi toki johtua myös renkaista, mutta selvästi yli kotimaisen kattonopeuden ajettaessa alusta on todella levoton.
  + muutoin alusta toimii ihan kivasti railakkaammassakin ajossa, joskaan tämä mikään urheiluauto ole, eikä ole tarkoituskaan.
  - halogeenivalot on heikot. Varustelistalta kannattanee ehdottomasti ruksata Xenonit.

Muita havaintoja:
  + sedan on hyvännäköinen (SW näyttää lahnalta, vaimon mielestä Avensikselta)
  + SW:n takapenkin selkänoja kaatuu lopultakin fiksusti, kun se leveämpi puoli on oikealla.

Integroitu navi on hyvän kokoisella ruudulla, aina mukana eikä tarvitse piilottaa/ottaa mukaan kun pysäköi, mutta onko se hintansa arvoinen. Samassa paketissa tuleva bluetooth-valmius on kökkö, mutta toisaalta itse puhelimessa puhuminen voittaa kaikenlaiset korvaan tungettavat HF-laitteet mennen tullen.

Pakko tätä on vielä harkita, mutta onhan tämä vähän pettymys hintaan verrattuna.

Mahtaakohan olla sama auto kuin GET406:n koeajama (Auto-Jaloselta Espoosta), tosin GET406:n mainitsema teho ei pidä paikkaansa ilmoitetun moottorin kanssa.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #3 : 25.03.2011, 01:24:04 »
Automalli: 508
Korimalli: farmari
Vuosimalli: 2011
Varustelutaso: Allure
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 2.0 HDi 140 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: koeajo
Ajomäärä: mittarilukema 560 km, omaa ajoa n.150 km

Penkit ovat mukavat sekä edessä että takana, keskipaikkaa emme tosin kokeilleet. Etupenkki vaikutti alkuun kapealta, mutta ei lainkaan tuntunut siltä, vaikka leveyttä minussa kyllä löytyy. Pelkääjän paikalla tuntui ahtaammalta kuin 407:ssa, mutta tämä ei johtunut penkistä, vaan ympäristöstä. Kyynärnojaan kaipasin korkeuden säätöä, sillä se jäi liian alas. Takapenkillä on polvitilaa reilusti.

Moottoria ei vaivaa samanlainen heikkous alakierroksilla kuin esim. 407 HDi136FAP-mallia, jonka saa hyvinkin helposti sammumaan. Vetoa riittää tässä koneessa hyvin. Toisaalta 30-40 km/h nopeuksissa ei oikein tahdo löytyä oikeaa vaihdetta, sillä vaihtamisopas kehottaa vaihtamaan jo kolmoselle, mutta kierrokset putoavat niin alas, että kone alkaa selvästi jyristää.

Kone on ärhäkkä jopa niin, että taajamanopeuksilla tulee hyvin helposti kiihdytettyä ylinopeuteen ihan vahingossa, sillä pienet nopeudet tuntuvat autossa matelulta. Moottoritienopeuksissa kuitenkin vauhdin tuntu on oikea, eikä siellä tule niin helposti kaahattua. Autoa mainostetaan hyvin hiljaiseksi, mutta se pitää paikkansa vain moottoriäänien suhteen. Tuulen humina ja rengasäänet kuuluvat selvästi, jopa yllättävän voimakkaina erityisesti edessä. Moottorin olemassaoloa sitävastoin tuskin huomaa.

Ohjaus on tunnokas ja joissain testeissä mainittua uraherkkyyttä en havainnut. Alusta on jämäkkä, jopa kovahko, mutta ei epämukavuuteen saakka. Mukulakivet auto ylittää hienosti, samoin ratikkakiskot. Isoihin töyssyihin en osunut, joten niistä en sitten osaa sanoa. Jarrut ovat ensiluokkaiset. Ajovaloina olleet halogeenit ovat huonot sekä pitkillä että lyhyillä. Mikähän siinä on kun Xenoneita ei tule vakoina edes parhaassa varustelutasossa?

Ratin nappulaviidakko on turhan laaja. Siihen tottunee, mutta pidin kyllä 407:n viiksiä parempina. Erityisesti rullanäppäimiin osuu herkästi rattia käännellessä. Omituista kyllä osa tominnoista toimii edelleen myös pyyhkimien viiksen nupista ja se oli ainoa paikka mistä sain nollattua tripit. Mikähän järki tässäkin on? Pesurista puheenollen tuulilasinpesuri on moottoritienopeuksissa vielä surkeampi kuin 407:ssa. Vettä riittää ehkä 10 cm pyyhkimien yläpuolelle, joten lasi ei puhdistu juuri ollenkaan.

Näkyvyys ulos on muuten hyvä, mutta huomattavan paksut ja leveät palkit etu-ja takaoven välissä haittaavat pahasti takaviistoon näkemistä. Tämä on ongelma erityisesti rampeista tultaessa. Sivupeilit ovat kookkaat, mutta niissä ei palkeista huolimatta ole "kuolleen kulman" taivutusta, joten niistä ei ole rajoitetun näkyvyyden osalta paljoa apua. Taustapeili vaikuttaa jotenkin liian pieneltä ja väärinpäin olevalta.

Autossa oli lisävarusteena integroitu navigointi, mutta en kykene ymmärtämään miksi kukaan maksaisi moisesta jopa 1.750 euroa, sillä laite ei puhu edes suomea. Tuolla hinnalla saa 5 kpl parempaa navia, jotka voi lisäksi ottaa mukaan jos matkaa pitää jatkaa jalan. Kartta ei myöskään ollut uusin mahdollinen ainakaan verrattuna TomTomin uusimpaan karttaan.

Heijastusnäyttö on mielestäni täysin turha härpäke ja sitä varten kojelautaan tehty kuoppa heijastuu tuulilasiin. Vekottimen hallintanamiskat on lisäksi kätketty entiseen kuskin hanskalokeroon, joten sitä ei voi säätää normaalissa ajoasennossa. Kusin hanskalokerossa on myös ESP:n ja parkkitutkien kytkimet, joten siellä ei ole enää tilaa tulitikkuaskia suuremmalle tavaralle. En oikein ymmärrä mitä järkeä on ollut laittaa näitä kytkimiä hyödyttömän luukun taakse.

Polttoaineenkulutus oli ajotietokoneen mukaan tuolla n.150 km lenkillä 5,4 l/100 keskinopeuden ollessa 54 km/h, eli tehtaan ilmoitus kulutuksesta saavutettaneen helposti kunhan uutuudenjäykkyys katoaa.

Kokonaisuutena hyvin miellyttävä ajokokemus ja hyvin suurella todennäköisyydella tulen tuollaisen hankkimaan kesällä.

wyn

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #4 : 28.03.2011, 10:36:51 »
Automalli: 508
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2011
Varustelutaso: Active
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: HDi 112 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: Koeajo

Otin auton huollon ajaksi 508:n koeajoon, valitettavasti bensakoneita ei ollut saatavilla mutta mitäs pienistä. Olin kovin hämmästynyt siitä miten mukavasti auto kulki tuolla pienimmällä dieselmoottorilla, kertaakaan ei suorituskyvyn puute lenkin aikana päässyt harmittamaan. Yleisesti ottaen olin kovasti tyytyväinen ja ainoastaan hinnat alkaen -mallin muutamat sietämättömät criplaukset estävät kauppojen syntymisen tänä kesänä, THP-malli ja dieselit ovat "onneksi" sen verran kalliimpia ettei niitä uutena kykene ostamaan.

Penkit olivat mielestäni hyvät, ajoasento samaten. Miinusta heikosta näkyvyydestä, takaviistoihin ei tosiaan kovin helposti näe mutta tämän lisäksi etuoikealle vilkuillessaan saa olla todella tarkkana, taustapeili peittää ison osan etusektorista. Kyynärnoja ja oven käsinoja ovat hieman turhan alhaalla.

Ohjaus on hyvä, alustasta en löytänyt moitittavaa, hieman kova muttei epämukava, kuten edelläkin todettiin. Ratista en oikein pitänyt, nappuloiden määrä ei sinänsä ole ongelma mutta se vaan ei näytä kovin hyvältä 8) Kulutus taisi olla jotain 4,2 litraa maanteillä ja haja-asutusalueilla ajellessani, valitettavasti en tajunnut nollata trippiä heti alkuun kun kävin pyörähtämässä keskustassa.

Mäkilähtöavustin oli kiva yllätys, varsinkin kun peugeot.fi:n varusteluettelo ei moista edes tunne muuten kuin sähköisen käsijarrun kanssa samassa paketissa.
Peugeot 3008 Allure Puretech 130 EAT8 -19
ex: Peugeot 3008 VTi 120 -12, Peugeot 308 VTi 120 -08, Peugeot 206 XT -03

Active

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #5 : 04.05.2011, 13:42:27 »
Automalli: 508
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2011
Varustelutaso: Active
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: HDi 112 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: Koeajo

Sanottakoon aluksi että en ole ikinä ennen ajanut mitään Peugeottia saati muistaakseni istunut kyydissä (selvin päin). Joten siinä mielessä ihan puhtaalta pöydältä olen liikkeellä. Kävin siis koeajamassa 508:n ihan aikaa kuluttaakseni vaimon kauppareissun aikana.

Yllätys oli suuri miten puhdikkaalta 1,6 diesel tuntui. Jaksoi kyllä viedä ihan riittävästi tuon kokoista autoa. En ole mikään ajotuntuma-specialisti mutta jos auto tuntuu hyvältä ja luonnikkaalta omiin tarpeisiin niin eiköhän se silloin ole onnistunut paketti.

Ainut mikä kiinnitti huomiota oli tuulensuhina jostain kuskin peilin tienoilta. Luulin ensin että ikkuna oli auki, mutta syytä en löytänyt. Tosin vauhti oli jotain 140km/h. Samassa vauhdissa jotain epämääräistä hakemista olin huomaavinani. Odotin myös hieman hiljaisempaa kyytiä. Ei missään nimessä meluisa mutta jotenkin rengasäänet kuuluivat. Tien laatu ja rengastus tietysti vaikuttavat paljon. Ilmeisesti myös se että mainostetaan hiljaiseksi niin sitä odottaa ettei mitään ääniä kuulu. Pienemmillä nopeuksilla ihan ok.

Sisustus ja penkit olivat omasta mielestä huomattavasti tyylikkäämmät mitä odotin. Kulutuspuolikin näytti hyvältä, 5 l kieppeillä pyöri sekalaisessa ajossa.

Vaimon kauppareissun takia tässä nyt sitten tuli ostettua 508 1,6 hdi Active Sedan. Lisää kokemuksia kun saan auton alle. Vertailupohjana aikaisemmat Passat-07 125kw DSG ja vielä allaoleva Mondeo -09 104kw aut. 508 on ihan vertailukelpoinen, tehot tietysti pienemmät. mutta käytännössä ihan riittävät. Lisäksi tietty aivan uusi malli mikä on hyvä juttu.

508-GT

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #6 : 17.05.2011, 23:21:22 »
Automalli: 508
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2011
Varustelutaso: GT
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: A6
Moottori: HDi 204 FAP
Mihin kokemukset perustuvat: 900km ajoa
Vertailukohtana: 407 coupe diesel  A6, 150kw, 82000km

Ensin huonot muutokset:
-Cruise siirretty viiksistä rattiin, on hankalampi käyttää
-Jousitus huomattavasti kovempi (407:ssa oli säädettävät iskarit)
-Säilytyslokeroita ei ole kuin keskikonsolissa ja ovessa. En ole vielä keksinyt paikkaa aurinkolaseille.
Sitten muut asiat:
+Avaimet voi pitää taskussa, kun tulee autoon. Lukot aukeavat kahvaan koskettaessa ja starttinapista käynnistetään. Pois lähdettäessä sammutetaan samasta napista ja kosketetaan kahvaa.
+Takakontin kansi nousee ylös avattaessa, ei tarvitse liata käsiä.
+Bluetooth käyttö äärettömän kätevää,kädet ratissa vastaat puhelimeen ja samoin soitat. En olisi mitenkään aavistanut niin helpoksi käyttää. Miinuksena on että puhelimen vajaat sata numerotietoa kelataan alusta loppuun, jos sattuu soitettavan nimi alkamaan W:llä.
+Ohjaus tuntuu tarkemmalta kuin edellisessä autossa.
+Dieselin kulutus pienempi kuin edellisessä autossa. Tosin vielä on matkaa luvattuun 5,7L/100. (7,2L/100). Edellinen kulutti keskim. 8,3L/100.

 Ajo-ominaisuudet kaikenkaikkiaan ovat hyvät. Ohjaamo hiljainen. Normaali puhe kuuluu ilman vaikeuksia lievässä moottoritien ylinopeudessakin. Ja nopeutta ei todellakaan huomaa, ellei satu nopeusmittaria tarkkailemaan. Mutkateillä penkkien sivutuki oli edellisessä autossa parempi, mutta ei silti varsinaisesti 508:kaan huono ole. Ohjaus on jämäkkä ja asfaltin uriin ei hakeudu. Soratietä ajelin kymmenkunta kilometriä. Siitä ei kylläkään jäänyt mitään erityistä mieleen. Meni siis hyvin.
 Ulos  autosta näkyy oikeastaan ihan hyvin. Ainoastaan repsikan puoleinen B-pilari tuottaa joissain tilanteissa ongelmia.

Toistaiseksi olen todella tyytyväinen. Palailen asiaan tarvittaessa

josiban

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #7 : 23.06.2011, 23:27:41 »
Automalli: 508
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2011
Varustelutaso: Active
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: 2-Tronic
Moottori: HDi 112 E-HDI
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto ml. 2600km
Vertailukohtana: 407 HDI 110, -04 sedan diesel  manuaali


Hyvää:
+ hiljainen oikeastaan kaikilla alustoilla. Vain lievää tuulen suhinaa joka korostuu kun ei juuri muita häiriöääniä. Tässä hintaluokassa ei taida juuri hiljaisempaa olla saatavilla.
+ tilaa on vähintäänkin riittävästi
+ Active varustelutasossa oikeastaan kaikki tarpeellinen vakiona
+ start and stop automatiikan nopea ja sujuva toiminta
+ näyttöön saa ohjelmoitua viiksen päästä nopeuden, joka poista head up displayn tarpeellisuuden ja normaalia nopeusmittaria ei tule juuri seurailtua
+ ulkonäkö ja väri miellyttää silmää (Harian harmaa)
+ vähäinen kulutus
+ 2-Tronic ei yritä ajaa liian isoilla vaihteilla kuten diesel Passat DSG (hytti tärisee / jyrisee kaupunkiajossa normaali asenossa). Vaihteisto ja kuski oppi toistensa tyylin vajaan 1000 km ajon jälkeen, jonka jälkeen meno on varsin mukavaa.
+ 2-Tronic on luxusta varsinkin manuaalin jälkeen
+ HDI112 on juuri sopiva moottori suomen teille
+ vaihteenvaihtoläpysköistä on hyötyä minun ajossa lähinnä ohitustilanteissa. Esim. 4. vaihde valmiiksi kun lähtee ohittamaan, joka lyhentää oleellisesti ohitustilannetta.
+ laatuvaikutelma parantunut huomattavasti 407 verrattuna
+ vakionopeuden ja radion säätöjen siirtäminen rattiin
+ penkinlämmittimien säätimien siirtäminen istuimien väliin (huikea parannus)

Asioita, joita voisi tehdä paremmin:
- vakioäänentoisto ei ole ainakaan yhtään parempi kuin 407:sa. Voi olla jopa hieman nuhruisempi äänenlaatu.
- farmari 508 reagoi hieman enemmän sivutuuleen kuin sedan 407, joka voi tietenkin pääosin johtua korin muodoista. Mistään varsinaisesta ongelmasta ei kuitenkaan ole kyse. 407 paras ominaisuus oli minusta ajettavuus. 508 on myös loistava ajettava, mutta hieman erilainen.
- käsijarrun kahva ottaa tietyssä ajoasennossa oikeaan jalkaan kiinni. Tähän voi vaikuttaa ajoasennon säädöllä, mutta minusta kahva olisi voinut olla lyhyempi, jolloin ongelmaa ei olisi ollut.

Tällä mennään tämä mallisarja, eli 5-6 vuotta jos kaikki menee hyvin.  8)

Tapio

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #8 : 03.07.2011, 20:02:47 »
- automalli 508
- korimalli sedan
- vuosimalli  2011
- varustelutaso Active
- polttoaine diesel
- vaihteisto  manuaali
- moottori 1.6
- mihin kokemukset perustuvat:  omalla autolla ajaminen aiemmin Citroen C5, Toyota Carina, Ww Passat
- ajomäärä  4 500 kmsäännöllinen ajo

Hyvää:
+ hiljainen vakionopeuksissa
+ pirteä pikkudiesel
+ mukava ajaa
+ taloudellinen
+ kätevä takaluukku,saa auki avaimesta helpottaa kauppareissuja+ ositetut tavaralokerot kauppakasseille
+ muusiikkisoitintuki iphonelle
+ suksiluukku
+ valoautomatiikka pelaa hyvin (tunnelit,hämärä)
+ hyvä ratti
+ laadukas, jämäkkä ei natise eikä tutise
+ webasto
+ hyvä ilmastointi
+ 4:n ticksin hipaisuvilkku
+ riittävästi sähköpistokkeita 3kpl
+ takana omat suunnattavat ilmastointisuuttimet( lämpösäätö edestä)
+ lukuvalot + sähköpositoke takana

Huonoa:
- vakionopeuden säätö  parempi viiksissä kuin ratissa
- ipodin musiikkilistat eivät näy ajotietokoneella
- liikkeelle lähdettäessä muistettava kaasuttaa (ensimmäinen dieselauto)
- parkkeerauksessa kulmat ei näy
- webaston päällelaittamiseksi pitäisi olla vain yksi nappi tai sitten avaimesta (esim hotellin pihalla)

Kaiken kaikkiaan parempi peli kuin  odotin


mok

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #9 : 24.08.2011, 23:48:33 »
Automalli: 508
Korimalli: Farmari
Vuosimalli: 08/2011
Varustelutaso: Access
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 1.6 HDi FAP
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: Mittarissa noin 2900km, ollut käytössä 1,5 vkoa ja ostettu uutena, epäsäännöllistä ajoa
Edellisiä autoja: Skoda Octavia, MB W211, VW Passat, Opel Astra, Citroen Xsara, Toyota Corolla, VW Golf, Nissan Primera

Ruusuja
- Karvalakkimalliksi hyvät istuimet, ilo istua
- Tilava
- Perusvarustelu hyvä (esim Webasto)
- Pieni kulutus ja iso tankki
- Hinnaltaan hyvä kokonaisuus
- Pieneksi diesel koneeksi oikein mukava ja vääntävä
- Varmaan kaikin puolin hyvä kun en keksi paljoa huonoakaan.

Risuja
- Sivupeilit ovat mielestäni liian takana
- Tuulilasin pyyhkimien pissapoika ei anna kovin ylös nestettä
- Tuulilasin pyyhkimestä puuttuu tihkun nopeuden säätö, pienessä tihkusateessa pyyhkäsee liian usein
- Aika kankea U-käännöksissä

Ennakkoluuloista huolimatta erittäin tyytyväinen hankintaan. Valintaan vaikutti muutamat varusteet, tilat, ajettavuus ja hinta.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2011, 00:07:24 kirjoittanut mok »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #10 : 25.08.2011, 11:22:52 »
Automalli: 508
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: Rek. 29.4.2011
Varustelutaso: Access
Polttoaine: Bensa
Vaihteisto: 2-tronic
Moottori: 1,6 16v vti
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 0 -> Mittarissa nyt noin 160tkm

Huollot:
- Pyyhkijänsulat uusittu v.2014
- Ajovalon polttimot H7 uusittu kerran ja päivävalopolttimot uusittu kerran.
- Alkup. talvirenkaat HKPL7 uusittu v.2017. Nyt Michelin talvirenkaat.

Ruusuja
- Karvalakkimalliksi ihan hyvät istuimet. Verhoilun laatu
- Iso tankki ja pieni kulutus maantieajossa n. 5 litraa.
- Kiihtyy ja kulkee paremmin mitä valmistaja lupaa.
- Hyvällä tiellä hiljainen. Karkealla pinnalla rengasmeteli nousee.
- Sadetunnistin toimii erinomaisesti. Ei ole sekoillut.
- Lämmityslaite puhaltaa kiitettävän kuumaa ilmaa.
- 2 tronic pelaa ihan hyvin. Tosin ei vaihda niin hyvin ja nopeasti kuin oikea automaatti mutta manuaalin jälkeen tottumisessa ei ongelmaa ja vaihtaa vaihteet paremmin kuin suurin osa man. Laatikko kuskeista. Oikealla automaatilla ajava ei tykkää.
- Jousitusmukavuus ihan suht hyvä. Mutta pintakova. Joskus tosin havaittavissa pompotusta. Mutkiin ajettaessa erittäin hyvä. Pitoa löytyy eikä esp vilkuta. Voi ajaa tiukkiin mutkiin aika kovaa.
- Ei ole ollut vikoja.

Huonoa:
- Sedan mallin takaluukun vesiongelma (korjattu)
- Lyhyet valot huonommat mitä 308:ssa
- Melu karkealla asfaltilla
- Lämmityslaitteen ilmanjako on surkea. Jaloille tulee puhallusta reilusti. Myös jaloille ja lasille toimii ok mutta lasille, kasvoille ja jaloille puhallus on kasvojen osalta surkeaa. Jaloille ja kasvoille puhallus on hyvä sekä pelkkä kasvoille puhallus. Myös lasille tai vain jaloille puhallus hyvät. Lasilla ja kasvoille puhalluksella lasille ei tule ollenkaan puhallusta. Näihin ongelmiin ei ole tullut korjausta.
- Kyynärtuessa saisi olla kork.säätö
- Pikkutavaroiden säilytystilat olemattomat. Turhat muki ja pullotelineet kyllä on laitettu.
- Vain kaksi isofix kiinnikettä takapenkillä. Ja kiinnikkeet kaukana penkin reunoista joten jos asennettu telakka, niin takapenkillä on ahdasta kun istuin tulee kauas oven reunasta.
- Kaiuttimien äänenlaatu todella surkeaa. Hanki JBL paketti.

Autolla ajettu uudesta asti ja takuukorjauksia ei ole tarvinnut tehdä.

Viat:
- oikea etujousi katkesi kääntölaakerin alapuolelta 158tkm. Uusittu molemmat jouset 42.50eur + alkup. Kääntölaakerit 87eur vaihtotyö 100eur. Jouset paranneltiin sinkkiepoksilla ja paremmalla maalauksella. Jousiin asennettiin molempiin päihin kutistesukkaa.

« Viimeksi muokattu: 05.02.2020, 08:44:44 kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 3008 hybrid

--AOK--

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #11 : 03.09.2011, 22:26:20 »
Automalli: 508
Korimalli: Sedan
Vuosimalli: 2011
Varustelutaso: Allure
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: 6-manuaali
Moottori: 1.6 THP 156
Mihin kokemukset perustuvat: isäni auto, ajo Turusta Helsinkiin ja pari kertaa kyydissä

Tämä auto oli ennen Hämeenlinnassa esittelyautona. Mittarissa on nyt noin 9000 km.

Mukavasti ja vaivattomasti tuntuu kulkevan. Varustelu on varsin kiitettävällä tasolla. Kyllä tämä voisi minullekin kelvata joskus kalleimpien kilometrien jälkeen. 

Isän entiseen 607:aan ja omaan 605:een verrattuna kojelauta lähentelee selvästi enemmän. Varsinkin kuljettajan oikea polvi kaipaisi hieman lisää tilaa, mutta eiköhän tuohonkin tottuisi. Kumminkaan en voi ajaa samanlaisessa asennossa kuin 605:ssä, jossa molemmilla kyynärpäillä voi nojata ja pitää ratista kiinni 20 yli 8 -asennossa.

Moottori yllätti positiivisesti. Tehoa ja vääntöä riittää turbon ansiosta ihan mainiosti, joskaan aivan yhtä mojovaa alavääntöä ei löydy kuin SV24:n kolmen litran V6:sta. Tosi vähällä bensalla tuntuu kulkevan, moottoritielläkin.

Tässä yksilössä on jostain syystä tuulilasinpyyhkimet asennettu väärin päin, joten sulan spoileri nostaa sitä pois lasista motarinopeuksissa -> sulka hyppii. Takuuseenhan tuo varmasti korjataan.

Menomatkalla Turkuun kolmannen sukupolven iPod Nano pelasi loistavasti yhteen audiojärjestelmän kanssa. Jätin laitteen kiinni USB:hen sukulaisvierailun ajaksi tarkoituksenani testata, että osaako systeemi jatkaa samasta biisistä, mihin oli jäänyt sammutettaessa, mutta kun käynnistin auton, tuli ilmoitus iPod connection errorista. Ilmoitus toistui, vaikka yritimme sammuttaa radiota tai kytkeä kaapelia uudelleen. Emme kokeilleet resetoida systeemiä sammuttamalla koko autoa. Kuuluipa äänet hyvin sitten testatusti myös analogisen liittimen kautta.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2011, 22:30:58 kirjoittanut --AOK-- »
--AOK--
605 SV24 -95,  ex: 605 SLi -96
Käyttis: Jaguar I-Pace -21
Kesäharrasteet: Chevrolet Corvette -90, BMW 850i -92

Twilight

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #12 : 08.09.2011, 23:26:41 »
Automalli: 508
Korimalli: Farmari
Vuosimalli: 07/2011
Varustelutaso: Active
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: 2-tronic
Moottori: 1.6 eHDi FAP
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto n. 3000 km
Edelliset autot: 407 SW, 406, 205

Hyvää:
+ Sisätilat, lastenistuimen edessä mahtuu istumaan aikuinenkin
+ Tavaratilat
+ Maltillinen kulutus
+ Iso tankki, pitkä toimintasäde, eipä tarvitse koko ajan tankkailla
+ Pieninkin diesel jaksaa kuljettaa autoa hienosti
+ 2-tronic-vaihteisto vaikuttaa erittäin toimivalta. Ennakkoluuloja oli melko lailla, mutta omalta osalta ne osoittautuivat ihan turhiksi. "Köyhän miehen" automaatiksi tämä kelpaa oikein mainiosti, kunhan ymmärtää että se ei ole automaatti. Parempi tämä taitaa olla kuin 407:n 4-portainen automaattilaatikko. Kulutus ainakin pieni.
+ Hiljainen
+ Viimeistely vaikuttaa hyvätasoiselta
+ Ohjaamo pääpiirteissään toimiva
+ Lasikatto
+ Active-varustetaso ei liene turhaan se suosituin valinta: hinta ja varustelu tuntuvat olevan järkevässä suhteessa
+ 407 nähden huima hyppäys parempaan, sekä tiloiltaan että ominaisuuksiltaan

Huonoa:
- Kuskin penkistä en löydä sitten millään täydellistä istuma-asentoa. En tiedä onko vikaa säädöissä vai säätäjässä. Ristiselän tuki on omituinen, portaallinen kallistuksen säätö huono. Istuinosa lyhyt. Pitkälle kuskille jotenkin vaikea saada luontevaa asentoa.
- Ratissa aivan liikaa nappuloita, ja epäloogisesti järjestetty
- Cruise controllin ja radion säätöjen siirto viiksistä rattiin oli askel huonompaan
- Säilytystilaa pikkutavaralle vähänlaisesti ja lokerot pieniä. Active-mallissa sentään on "kännykkälokero" kojelaudan näytön alla, Alluressa isompi näyttö syö senkin.
- Mukitelineet kyseenalaiset
- Tiettyihin suuntiin vähän huono näkyvyys. Peruutuspeili sadetunnistimineen on valtava klunssi ja peittää näkyvyyttä. Takaikkunastakaan ei liikaa näe.

Summa summarum:
Hinta/ominaisuus-suhteeltaan vaikuttaa oikein kelvolliselta peliltä. Aika näyttää, miten laatu on parantunut 407:aan nähden. Ensikokemusten perusteella erittäin tyytyväinen. Ostaisin saman auton uudelleenkin.



Eko

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #13 : 19.09.2011, 20:39:34 »
Automalli: 508
Korimalli: SW
Vuosimalli: 2011
Varustelutaso: Active
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: Automaatti
Moottori: 1.6 THP
Mihin kokemukset perustuvat: Koeajot, Hdi 140 Allure manuaali, oma yllämainittu
Ajomäärä: Toistaiseksi omalla vain 700 km

Vertailukohdat; Citroen C5 II HB oma -kymmeniätuhansia kilometrejä, Volvo V 70 työ- vain tuhansia kilometrejä.

Asiallinen foorumi ja hyviä analyysejä,

omassa viestissä luultavasti yleensä korostuu vähän liiaksi negatiiviset asiat, vaikkei niitäkään juuri liiemmälti ole. Täytyy sanoa, että vaikka merkkiuskollisuutta on jonkin verran ollutkin, niin jostain syystä satuttiin vähän sattumalta tyttären kanssa Peugeot- liikkeeseen ja aikaa oli koeajaa ja tutkiskella 508 ihan ajan kanssa.

HDI 140 oli käsittääkseni Allure -varusteltu SW, eikä varustelu ainakaan vähentänyt kiinnostavuutta merkin suhteen. Tilat olivat merkittävästi isommat varsinkin takapenkillä kuin uudessa C5:ssä (joka siis kiinnosti), eikä oikein huonoja puolia heti löytänyt.

Toinen koeajo frouvan kanssa muutaman päivän päästä vahvisti ajatuksia ja samalla selvisi alkoivatko pienemmät kiusaavat seikat estämään oikein hankintaa. Halusin 508 SW:n Active- varusteilla, vetokoukulla, lämmittimellä ja etututkalla automaatin kera. Aluksi totesivat että Fukushiman takia Aisinin tehdas ei saa laatikoita alle neljän kuukauden (sekin varovainen arvio), joten homma tyssäsi alkuunsa. Ennen lähtöä kysyin, josko Skandinaviassa olisi joitain yksilöitä ja pienen etsiskelyn jälkeen yksi löytyikin Hangosta! ja kun värikin oli oikea sekä etututkan sai lisävarusteena, niin kaupat tehtiin.


Mutta lyhyesti ja enemmän Citikkaan verraten, kun omaahan tässä oltiin vaihtamassa:

+1,6 THP -automaatti verrattuna C5 2,0 automaattiin aivan loistava, riittävän pirteä, vaihtaminen täsmällinen -ei viiveellä, Citikkaomistajat saattanevat tietää mistä on kysymys...
+matkakulutus THP:llä laskenut edelliseen 2,0 :aan verraten, no Volvon bensakoneen kulutus...
+tilaa takana mukavasti (kahdelle)
+monipuolisempi tavaratila (olin siis C5 "hatchbackin" omistaja ennen...) ja kätevä penkkien kaataminen
+sisäilme ihan asiallinen, panoraamakatto ainakin näin aluksi mukava plussa
+ei ärsyttänyt vaan tuntui, että helppo hypätä uudestaan suurempia ihmettelemättä, sopivan jämäkkä alusta
+jälkikasvu tykkää

Miinukset aika lailla samoja kuin muutkin todenneet:
- säilytystilaa vähän
-äänentoisto aika huono, pientä parannusta sävynsäädöillä, mutta honottava edelleen, niillehän voi ehkä jotain tehdä myöhemminkin
-kyynärtuet matalalla, ei korkeussuunnan säätöä (mitähän niille keksisi? Voi olla ajan kuluessa se ärsyttävin ominaisuus)
-cruisen nappulat todellakin huonoissa paikoissa, verraten viiksiin ovat todella huonot, sama radiolle

+- hiljaisuus: pienillä nopeuksilla kuivalla kelillä ihan hiljainen, mutta sateella jostain alhaalta? selkeä lätinä kuuluu aika laillakin (suhteellista), Pitää vielä katsella mistä se ääni oikein kuuluu.
- repsikan penkin asento ja pilari voivat tehdä aika leveän katveen oikealle. No taaksekin myös näkyy huonosti, mutta tiedossa oleva asia muotoilun seurauksena, eikä tuo ole vielä haitannut yllättävästi ollenkaan

Kahdet lätkäkamat menevät tavaratilaan ja hybridipolkupyörä taas soljuu sisään juuri ja juuri ilman renkaan irrottamisia (se laskeva takapää...) ja ohjaustangon taiteilua.

Lisävarusteena muuten tilasin etututkan ja sehän tuli, ei siinä mitään, asennus ulkona siisti. Myyjä unohti/ei tiennyt kertoa seuraavaa: Näyttöön ei tule esteindikaatiota näytölle etututkasta, ääni on (rääkkä) täysin erilainen kuin vakiotutkassa takana ja D- asennossa yli 20s oltuaan poistuu laite toiminnasta ja aktivoitava napilla tai vaihteistolla R-/P- asennolla. No, asia on vielä kesken maahantuojankin kanssa, joten varokaa, väittävät Peugeotin tarviketutkaksi. HF:ää kaipaa kyllä, se parrotin lisälaite on taas yksi vehje lisää, jotakin pitäisi keksiä korvanapin sijaan

Kuitenkin:  Toistaiseksi en ole katunut yhtään ja 5v takuu sekä huolenpitosopimus ei ainakaan pahenna tilannetta… Kiitos foorumilaisille analyyseistä, vaikuttivat koeajopäätökseen kyllä. Vaikea aina uuden oman auton osalta olla alussa analyyttinen.

mok

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 508 (2010-2018)
« Vastaus #14 : 29.01.2012, 02:04:06 »
Automalli: 508
Korimalli: Farmari
Vuosimalli: 08/2011
Varustelutaso: Access
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 1.6 HDi FAP
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: Mittarissa noin 23500km, ollut käytössä 5 kuukautta ja ostettu uutena, viimeinen kuukausi ollut loman takia seisonnassa
Edellisiä autoja: 2 x Skoda Octavia, MB W211, VW Passat, Opel Astra, Citroen Xsara, Toyota Corolla, VW Golf, Nissan Primera, Honda Civic

Päivitys edellisen viestin jälkeen....

Ruusuja:
- hyvä ja hiljainen ajettava
- kokonaisuus aika hyvä, ei isompia murheita

Risuja:
- Takakontin muotoilu huono? Tuntuu siltä kuin edellisissä autoissa olisi ollut isompi tavaratila.
- Sähköjen kanssa jotain outoa, menossa huoltoon kun kerkeää. Kello nollautuu ja virrat menee economy modeen
- Ahtaissa tiloissa aika kankea
- Iso miinus tuulilasin pesureista, maantieajossa pesuri ei nosta nesteitä näkökentän alueelle ja lika leviää tuulilasiin.
- Kalliit huollot ja huoltoväli lyhyt

Muutamasta miinuksesta huolimatta olen erittäin tyytyväinen autoon. Ajan autolla pääasiassa matka-ajoa ja ajomäärä vaihtelee kuukausittain. Muutaman kerran olen miettinyt että olisiko Peugeot 5008 ollut parempi vaihtoehto sisätilojen osalta.