Kirjoittaja Aihe: 605 - Nopeusmittarin vaijerin vaihto  (Luettu 4416 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pösönisti

  • Vieras
605 - Nopeusmittarin vaijerin vaihto
« : 28.05.2007, 21:13:21 »
Auto: 605 1990.

Eli ollaan seurattu bensiimittarin korjaus topikkia siihen asti, kunnes pitäisi alkaa kääntämään mittaristoa irti.. Tosiaan pitäisi vaijeri irti saada ja liian pieni väli käsille, onko jotain kikkoja että sais 2cm löysää siihen?

petrile_83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 137
Vs: 605 - Nopeusmittarin vaijerin vaihto
« Vastaus #1 : 28.05.2007, 21:54:37 »
Yksi vaihtoehto voisi olla ottaa vaijeri irti vaihdelaatikon päästä mikäli siihen pääsee helposti käsiksi

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Nopeusmittarin vaijerin vaihto
« Vastaus #2 : 29.05.2007, 03:58:35 »
Eli ollaan seurattu bensiimittarin korjaus topikkia siihen asti, kunnes pitäisi alkaa kääntämään mittaristoa irti.. Tosiaan pitäisi vaijeri irti saada ja liian pieni väli käsille, onko jotain kikkoja että sais 2cm löysää siihen?

Vaihteistoon vaijerin toisen pään lukitseva kumitappi irti. Lisäksi vaijerin kuoren pallukkaa moottoritilan puolelta/rintapellistä kauemmaksi siirtämällä saa vaijerin/kuoren liikkumaan ohjaamoon.

Toisaalta vaijerin voi irroittaa ennen mittariston irroitusta - moottoritilan puolelta nykäiset kohtisuoraan jne...

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Nopeusmittarin vaijerin vaihto
« Vastaus #3 : 30.05.2007, 02:10:14 »
Toinen pitää mittarista kiinni, ja toinen nyppäisee konehuoneen puolelta? Vai meneekö liian väkivaltaiseksi.

Juu, siinä käy 'helposti' niin että mittaristo tai vaijerinpään/kuoren lukitus hajoaa. Mittaristo kannattaa kiinnittää ja sen jälkeen vetää vaijerin kuoresta.

Me kikkailtiin kaverin kanssa kaksin seuraavasti lyötäessä sitten mittari kiinni: (ainakin SV24) ( tilaa ei ole liikaa lukittaa vaijeria mittaristoon - mikäli vaijeri kiinni laatikonpäässä.. )

1) Mittariston vaijeri mittariston päähän huulille.
2) toinen konehuoneen puolelle pitämään kiinni vaijerista / puoliksi työntää vastaan.
3) autossa istuja painaa mittariston paikoilleen -> nap -> nopeusmittari toimii.

Asennuksessa(kaan) ei tarvitse kikkailla, sillä vaijerinpää/kuori ohjautuu ja lukittuu mittariston ollessa paikoillaan/kiinnitettynä. Vaijerin ollessa vaihteiston päästä irroitettuna, voit vaijeria pyörittämällä todeta (hiukan suurempi vastus) neliön muotoisen pään asettumisen mittarin vastakappaleeseen.