Kirjoittaja Aihe: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 160112 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #15 : 15.06.2009, 00:57:30 »
Mieli tekisi päivittää 406 Gw 407 SW:hen. Mutta kuinkas selittyis kun vastikään oli lehdissä juttua katsastuksen hylkäysprosenteista. Ja nimen omaan 407 pösöstä oli siellä peräpäässä listaa? Onko ne just nämä alapallo jutut vai mikä heitä vaivaa? Entä se OBD mittaus?

Mika, luulen ja uskon että alapallot juuri on se ongelma. En tiedä pitääkö oikeasti paikkaansa kun erään Pösö-huollon henkilö sanoi että rakennetta on muutettu. Vaihtoivat mulle tuosta vaan takuuna takuun loppumisen jälkeenkin, kun tilasin esikatsastuksen/katsastustarkastuksen ja tilatessa sanoin olevani huolestunut alapalloista.

En tiedä mutta arvaan että se OBD-juttu voisi olla sellainen että satunnaiset ja lyhytaikaiset saasteenestolaitteiston tai muut vastaavat viat jäävät auton tietokoneen muistiin ja jos niitä sieltä löytyy niin katsastussetä/täti ei ehkä tykkää. Toinen voi olla että eivät konttorilla saa yhteyttä auton laitteistoon. Voisikohan siitä tulla hylky?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #16 : 21.06.2009, 22:22:08 »
407 HDi 136 -10/04.
  • Takaoven saumat kuplivat, ei vauriota maalipinnassa joten ruostuminen lähtenyt maalin alta. Koko oven takakaari kuplalla.

No nyt sitten alkoi kuplimaan myös etuovien saumat (yläosasta) ja takakontin luukun saumat.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #17 : 23.08.2009, 17:42:42 »
Epäiletkö että kyseessä on valmistusviallinen yksilö? Minusta ainakin tuntuu että niin on.

Kyllä, mutta maahantuoja kieltäytyi korjaamasta enää takaluukkua ja etuovia. Ehkä näistä on sitten tulossa ongelma.
Takaovi kyllä korjattiin kiltisti noin kuukausi ennenkö noiden muiden luukkujen viat havaitsin. Etuovissa on havaittavissa myös tiivisteen hinkkaumaa, joten sillä ehkä eväsivät etuovien korjauksen (tosin kuplat lähtevät selkeästi saumoista). Tuo takakontti on tosin ihan selkeästi sauman alta tuleva kupla.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #18 : 20.03.2010, 22:48:43 »
Alapallojen kaveriksi lisäisin pyörän laakerit, muuten kohtuu kestävä paketti. Omassa jo 305tkm taulussa, ja porskuttaa vielä aivan täyttä häkää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #19 : 23.04.2010, 22:01:02 »
Kiikarissa on 407 SW. Koneeksi olen katsellut 2,0 HDi tai 2,2 HDi Biturbo. 1,6 HDi ei niin kiinnosta.

Tuo 2,2 HDi on hieman harvinaisempi, onko kokemusta kyseisen moottorin kestävyydestä? Vai onko samaa (hyvää) laatua kuin pösön muutkin HDi:t?

Sellasta väittämää olen kuullut että 2.2 Biturbo on kuulemma toiminut kuin junan vessa, ei pitäisi olla mitään ongelmia. 2.0 on toki varma valinta, yleisyytensä takia.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #20 : 23.04.2010, 22:28:11 »
Noita 170hv koneella olevia ei kauheesti suomesta löydy. Toimineet kyllä ok.
Peugeot 3008 hybrid

Pintaliitin

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #21 : 24.04.2010, 20:22:36 »
Heitänpä minäkin lusikkani soppaan...

Oma Mielipide: Jollekin alapallonivelelle tms. "tyyppivialle" on loppujen lopuksi ihan sama - ne kun rikkoontuu 100tkm:n välein, niistä tietää mitä ne on, eikä tarvi kun soittaa korjaamolle ja tilata aika niin sillähän niistä pääsee. Mitä noista sen enempää jupisemaan.

Toinen Oma Mielipide: Ominaisuudet on asia erikseen, eli "viat", joita ei voi korjata ja jotka nyppii päivästä toiseen, aina kun autolla ajaa. 407:ssa niitä on "jonkin verran", kuten kerrassaan ihmeellinen takajousitus, joka muistuttaa olemassaolostaan joka ainoassa kuopassa. Ryskäävä takapää, jonka aiheuttajaa ei löydy, ei edes merkkihuollon toimesta. Mystinen automaatti-ilmastointi, windows-automaattivaihteisto, ym. ym.
Nämä ominaisuudet tekee todella pahaa päivästä toiseen ja saa miehen vannomaan, että ei ikinä enää osta pösöä.

Sitten kun lisätään tähän ne "epätyypilliset" viat, esim. jo vuoden kateissa olleet tehot, kärvähtäneet sulakerasiat, tiellejättämiset, kuukausi korjaamolla viime vuoden aikana, jne. niin eipä paljon naurata, ei.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #22 : 24.04.2010, 22:54:16 »
Minä olen ollut onnellinen 407 omistaja heinäkuusta 2005. Vaihdettuja osia seuraavasti tai korjauksia.
VM 2005 407 2,0 SW: takaluukku maalattu kahdesti,kun ei ymmärretty nostaa kahvaa irti pellistä, ohjaustehostimen pumppu ja putket vaihdettu uudenmalliseen, polttimot vaihdettu eteen kertaalleen, auto vaihtoon 39 000 km ajettuna. Korjauksiin 0 euroa omaa rahaa.
VM 2007 407 2,0 SW: pyöristynyt lukkopultti vaihdettu tavalliseen, irroituksineen 40 euroa kustannus. Takaluukku tästäkin maalattu kahteen kertaan, jälkimmäisellä kerralla kahva otettiin kunnolla irti pellistä. Lämpötila anturi vaihdettu kampanjana. Ajotietokoneen näyttö uusittu takuuseen, kun numerot muuttui epäselviksi. Termostaatti vaihdettu takuuseen. Ajovalopolttimot vaihdettu eteen kertaalleen.  Omaa rahaa korjauksiin käytetty 40 euroa ja auto vaihtoon 51 000km ajettuna.
Ja nykyisin ajelen 407 2,2 coupella vm 2006: Selvitystyön perusteella kampanjana vaihdettu lämpötila anturin tiiviste ja kojelaudan johtosarja. Konepellin jäätynyt kahva vaihdettu vaihtoauto takuun piikkin, uusittu akku, kun lähes loppu startatessa 20 asteen pakkasessa, hinta 120 euroa ja uudet pyyhkijät 39 euroa ja  kesäkumit hankittu hintaan 365 euroa. Ilman noita luukkuongelmia aika vähäisin korjauksin selvitty.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #23 : 25.04.2010, 10:05:02 »
Omallani olen ajanut nyt 70tkm ongelmana on ollut jo mainittu takapyörän laakerin vaihto, joka saattoi kyllä hajota ihan sen takia että paikkalla olleessa renkaassa oli runkovaurio aiheuttaen ylimääräistä vatkausta laakerille. Mutta enempää en ala spekuloimaan. Kohuuvähällä olen imho selvinnyt.

Kokonaisajomäärä omalla yksilölläni 308tkm

juffeli

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #24 : 16.06.2010, 08:24:31 »
407 HDi 136 -10/04.

Alla olevat viat esiintyivät noin 150tkm ajokilometrin ja 4,5 vuoden käytön jälkeen.
  • Vaihdelaatikon pääty ruostui puhki (ilmeisesti vain 2.0 HDi:ssä esiintyvää).
  • Ilmastoinnin kompuralta lähtevä kumiputki haljennut, ilmeisesti moottorin suuren liikeradan ja iän vuoksi letku pettänyt.
  • Takaoven saumat kuplivat, ei vauriota maalipinnassa joten ruostuminen lähtenyt maalin alta. Koko oven takakaari kuplalla.

Vaihdelaatikon pääty maksaa noin 50e ja tuo haljennut kumiputki noin 60e. Takaovi tehtaan piikkiin.

Itselläni sama peli ja minulle sanottiin maahantuojalta vielä vuosi sitten ettei vieläkään ole tullut moista eteen. Vuotaakos tankki? Mureneeko penkit sivuista?

juffeli

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #25 : 16.06.2010, 20:39:43 »
Mihin näistä vioista? Vaihdelaatikon pääty? Ei muuten uskonut huoltokaan että se on puhki, ennen kuin nostivat auton ylös ja omin silmin näkivät. Ei ollut aikasemmin tullut heillekään vastaan. Täältä foorumilta löysin yhden kohtalotoverin. Tankki ei vuoda ja penkit pysyy nipussa.

Vaihdelaatikon pääty ja nyt ajettu 100000 lisää ja taas on kohta aika vaihtaa. Takaovet kummatkin vaihdettiin kovan tappelun jälkeen. Kun ovet laitettiin ovet ei enään tiiviit ja lotisee. Alahelmat korkeammalla kuin vanhat, tiivisteet ei pysy ja kaiken huippu kun menin ekaan pesuun niin lattialle 5cm vettä. Oli unohtunut kuulemma poraa joku poistoreikä  ::) kolmen kerran jälkeen en enää jaksanut.

Masa

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #26 : 01.10.2010, 22:16:48 »
Millasia kokemuksia on diesel/automaatti -yhdistelmästä? Ei ole itellä Peugeotin automaatista minkäänlaista kokemusta. Pari manuaalivaihteista 406 dieseliä ollut ja niistä jäi ihan hyvät kokemukset. Volkkarin automaatista ei niinkään hyvät... :-\

mmohlin

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #27 : 10.11.2010, 22:14:00 »
Mulla ollut n.7kk 407 1.8 Esplanade,ajettu 83 tkm, tässä kokemuksia:

- kattoikkunan verhon mekanismi hajalla (korjauttaminen maksaisi merkkiliikkeessä n.1500€)
- vikakoodit "ESP ja ABS failure", uusi antura tilalle
- apulaitehihnan kiristyspyörän kiinnikkeet revennyt irti moottorista, korjaus n.600€
- vilkkuviiksi oireilee, menee kait kohta vaihtoon...
- radio ääntelee/raksuttelee kun ovi avataan tai virta katkaistaan

Mitäs seuraavaksi ;D  (Vaihdan merkkiä...)

/Marcus

kopex

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #28 : 11.12.2010, 11:23:08 »
Mulla on ollut kalliita vikoja koko ajan, ensin hikkasloukku 930€ sitten webasto ei pelannut ja seuraavaksi hajosi tuo lämmityslaitteen akseli, jonka korjaus vielä tekemättä. Alkaa olemaan kallista auton pitoa kun n. 2000€ menee vuodessa korjauskuluihin. Itsellä ollut 6 pösöä peräkkäin, mutta nyt meni hermot pösöihin. Ja kaverillakin 407 abs valo paloi ja senkin remontti maksoi 1000€. Heikko on laatu, mulla on mitsu 2:autona johon ei oo menny korjauksiin yhtään mitään eli merkki vaihtuu. Hyvä ajoinen auto mutta ei pysty pitämään ku jatkuvasti joku hajalla.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #29 : 11.12.2010, 12:30:29 »
Mitenkäs tuo hiukkasloukku hajosi?  :o
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89