Ainakin vasemman puolen (kuljettajan puoli) vetoakselin öljytiivisteen vaihtaminen onnistuu ilman vetoakselin irrottamista navasta. Ohjeet lyhyesti (esimerkkiauto: 2000 106 1,1, TU1M+, MA5):
1) Nosta auton etupää ylös (kohteena oleva puolikin riittää).
2) Tyhjennä vaihteistoöljyt (muuten vetoakselin aukosta tulee ulos n. 1,5 litraa kokonaismäärästä 2,0 litraa).
3 a) Mallit, joissa kallistuksenvakaajatanko kiinnittyy joustintukeen: irrota yhdystanko joustintuesta.
3 b) Mallit, joissa kallistuksenvakaajatanko kiinnittyy alatukivarteen: irrota vakaajantanko alatukivarresta.
4) Irrota raidetangon pään pallonivel joustintuesta. Kierrä ensin mutteri melkein irti ja käytä sen jälkeen pallonivelen irrotustyökalua tai naputa nivel irti varovasti vasaralla. Irrota mutteri ja aluslevy ja lopulta nosta pallonivel irti joustintuesta.
5) Irrota alapallonivel joustintuesta. Huomaa pultin ja mutterin asennussuunta (pultin kanta auton etupäähän). Pallonivelen akselin saa kammettua irti joustintuesta painamalla alatukivartta esim. sopivalla metallitangolla. Yksin suoritettuna tämä onnistuu helposti istuma-asennossa, painaen tangon toista päätä jalalla ja toista kädellä. Vapaaksi jäävällä kädellä voi ohjata joustientuen sivuun.
6) Vedä vetoakseli irti vaihdelaatikosta (joustintuki liikkuu nyt riittävästi sivulle) ja tue se niin, ettei se roiku vapaana.
7) Irrota öljytiiviste vaihteistosta esim. isolla ruuvimeisselillä kampeamalla tai tähän tarkoitukseen suunnitellulla ulosvetäjällä. Voit myös kiertää tiivisteen reunaan ruuvin ja vetää tiivisteen sen avulla pois, mutta varo kuitenkin vahingoittamasta ruuvilla tiivistepesää. Huomioi tiivisteen asento (lähinnä asennussyvyys verrattuna pesän ulkoreunan tasoon), jotta osaat asentaa uuden tiivisteen oikein.
8) Puhdista pinnat huolellisesti ja sen jälkeen voitele ne rasvalla. Myös öljytiivisteen huulet pitää rasvata.
9) Asenna uusi öljytiiviste naputtelemalla se varovasti paikalleen sopivaa työkalua käyttäen. Tähän tarkoitukseen sopii esim. iso hylsy, kunhan voima kohdistuu öljytiivisteen ulkoreunan kovaan metalliosaan. Aluksi voit naputella tiivistettä pesäänsä myös sopivan metallilevyn (esim. tiivisteen levyinen lattarauta) tai puukappaleen avulla, kunhan huolehdit siitä, että tiiviste uppoaa tasaisesti (naputtele kevyesti eri kohdista). Lopuksi pitää kuitenkin käyttää esim. hylsyä, koska tiiviste uppoaa hieman pesän ulkoreunaa syvemmälle (n. millimetrin verran). Tiiviste on kohdallaan, kun se on tasaisesti pesän takareunan seinämää vasten. Älä yritä väkisin lyödä tiivistettä tätä syvemmälle, muuten se vaurioituu.
10) Puhdista ja rasvaa vetoakselin pinnat ja työnnä vetoakseli takaisin vaihteistoon varoen tiivistettä.
11) Kiinnitä alapallonivel akselistaan alatukivarteen (käytä uutta mutteria) ja huolehdi siitä, että pallonivelen suojapelti tulee oikeaan asentoon (pieni kohdistusväkänen uraan). Asenna pultti oikein päin eli kanta auton etupäähän. Kiristä oikeaan momenttiin (50 Nm).
12) Kiinnitä raidetangon pään pallonivel joustintukeen käyttäen uutta mutteria (kiristysmomentti 45 Nm).
13 a) Mallit, joissa kallistuksenvakaajatanko kiinnittyy joustintukeen: kiinnitä yhdystanko joustintukeen käyttäen uutta mutteria (kiristysmomentti 30 Nm).
13 b) Mallit, joissa kallistuksenvakaajatanko kiinnittyy alatukivarteen: kiinnitä vakaajantanko alatukivarteen (kiristysmomentti 25 Nm).
14) Kiinnitä tyhjennystulppa käyttäen uutta tiivistettä. Täytä vaihteisto uudella öljyllä (esimerkkitapauksessa tilavuus 2,0 litraa). Täyttö olisi hyvä suorittaa auton ollessa suorassa tasaisella alustalla ja jotkut ohjeet suosittavat tason tarkistusta pienen ajolenkin päätteeksi. Mutta mikäli vaihteisto on kokonaan tyhjennetty vanhasta öljystä ja oikea täyttömäärä on tiedossa, voinee siihenkin luottaa. Täyttö- ja tyhjennystulppien kiristysmomentti on 25 Nm.