Kirjoittaja Aihe: 206 - Kampikammion paine (TU)  (Luettu 1369 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Turbourpo

  • Vieras
206 - Kampikammion paine (TU)
« : 26.02.2017, 17:24:50 »
Auto: 2005 206 1,4 (8-ventt.).

Auto pullautti öljynsuodattimen tiivisteen ja kannen pois paikaltaan ja öljyt tuli pihalle. Huohotinputkissa ei ole tukosta, mutta öljynsuodattimen muovikannen olin jättänyt melko löysälle, että ei jämähtäisi. Laitoin uudet öljyt, suodattimeen uuden tiivisteen ja kiristin sen momenttiin. Tuntuisi toimivan, mutta öljyntäyttöaukosta selvästi puhaltaa moottorin käydessä. Onko ok ja jos ei, niin mistä voisi johtua? Moottori on n. 110 tkm ajettu, ei savuta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 206 - Kampikammion paine (TU)
« Vastaus #1 : 26.02.2017, 17:59:58 »
Kyllähän siitä täyttöaukosta aina pieni puhallus tuntuu, oletko varma ettei edellisessä suodattimen vaihdossa ollut jäänyt vanha tiiviste kiinni ja näin ollen kaksi tiivisterengasta päällekkäin? Toki sille kannelle annetaan myös kiristysmomentti, jota kannattaa noudattaa.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 206 - Kampikammion paine (TU)
« Vastaus #2 : 26.02.2017, 19:24:46 »
Tässähän ilmeisesti sisävaihtopanos jos kansi. Vaikea sinne laittaa kahta tiivistettä.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 029
Vs: 206 - Kampikammion paine (TU)
« Vastaus #3 : 28.02.2017, 09:21:39 »
Eikös jo tuo että öljynsuodattimen kansi on ollut löysällä riitä siihen että se voi irrota? Minkä verran ehdit ajaa ennen kuin tiiviste ja kansi irtosivat?

Turbourpo

  • Vieras
Vs: 206 - Kampikammion paine (TU)
« Vastaus #4 : 01.03.2017, 19:02:06 »
Kiitokset vastauksista! Joo, liian löysälle olin kyllä jättänyt muovisen suodatinkopan tiivisteen, olisiko tuo sitten yksistään aiheuttanut tiivisteen pullahtamisen? Öljykorkista puhaltaa vain hitusen, taitaa olla normaalia. Auto ei ole omassa käytössäni, mutta ilmeisesti sillä oli ajettu jokunen sata kilometriä öljynvaihdon jälkeen. Tsekkasin huohotusputket ja ne oli puhtaat, venttiilikopan kannessa oli ihan vähän vaaleanruskeaa töhnää. Ei tuossa moottorissa taida olla huohotussysteemissä mitään venttiileitä tai öljyloukkujakaan?