Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, 125 hv, 09/2006).
Olen omastani ollut huomaavinani että:
1) Lähtee selvällä viiveellä jos tulee vaihde päällä moottorijarrutuksella risteykseen ja kierroksia vain 500..<1000 kun kaasun painaa.
2) 1000...1500 väliltä kun samaan tapaan lähtee, veto tulee käytännössä heti, mutta syöttöä lisätään askelittain.
Nuo kierroslukemat ei varmaan ole täsmälleen oikeat, mutta suuruusluokka pitäisi olla.
Ja mullahan päivitettiin (tai siis vaihdettiin) muistaakseni v2008 ECU:n sisuskalut, joten ohjelmisto SAATTAA olla uudempi kuin sulla. Hämärä muistikuva on että kesän 2006 alkuperäisellä ECU:lla ja alkuperäisellä ohjelmalla viivettä oli karvan verran enemmän. Tosin taisi olla niin että ehkä v2007 ECU:n ohjelma päivitettiin alkuperäiseen ECU-purkkiinkin, jolloin jo havaitsin tuon viiveen pienenemisen. Haitta tuo viive ei ole koskaan ollut, muta selvästi esim. 307 1.6-litraista havaittavampi, ja etenkin just tuolla <1000 k/min alueella.
Tää uusin ECU (ohjelma) toimii siinä mielessä hieman eri tavalla, että ainakin kylmän ilman kylmäkäynnistyksen jälkeen parin sadan ekan metrin aikana veto ei ole puhdasta ihan pienillä kierroksilla. Joku on joskus ehdottanut että uusissa autoissa syötettäisiin rikkaampaa seosta katin toiminnan alkamisen nopeuttamiseksi. Tiedä häntä.