Kirjoittaja Aihe: 407 - Hyytyy pienillä kierroksilla liikkeelle lähdettäessä  (Luettu 7010 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Robben

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Poistin vikakoodit ja oireet katosi.. käy suht tasaisesti ja kierroksiakin ottaa. Jäi vain mietityttämään että jos tuossa kaasuläpässä on oikeasti vikaa kun päästöt on mallia Tšernobyl.. mitä mieltä olette voiko tuo kaasuläppä olla päästöongelmien syy? Kone käy siis liian rikkaalla

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Mulla saattaisi olla tarvittaessa vanha luultavasti kunnossa oleva kaasuläppäkotelo ew7a:han jonka vaihdoin kun etsin muualla olleeseen vikaan korjausta. Uusihan taisi olla pari sataa joten sitä ei välttämättä viitsi huvikseen ostaa.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Robben

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Saksassa näytti olevan samanlainen mikä nyt paikallaan 130€. Mikäli tuo sun on toimiva ja hinta kohtuullinen voisin harkita. Käyn mittauttamassa päästöt ensin kuitenki. Jotenkin kyllä kallistuisin tuon kaasuläpän vikaan, alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Mutta mistäpä näitä tietää  :-\

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Lahjoitan 407 osia kuun lopussa, katson kaasuläppää hyllystä On pieneen moottoriin ja V6:een. Yleensä muovirattaat menee ensin rikki ja alkaa raksuttamaan. Kannen voi avata poistamalla klipsut ja putsata hiilisillat, erittäin hyvällä tuurilla voisi korjaantua.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Robben

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Hienoa jos löytyis tuo kaasuläppä  :) toki toimivasta voin maksaakin jotain :) Kattelin eilen ku sitä käsissäni pyörittelin että paikallaan on nyt samanlainen kuin linkissä https://www.autodoc.fi/vdo/1736717

Käytin tuon kotelon auki, mutta ei siellä päässyt oikein näkemään mitään vaikka nosti sen kelan pois edestä. En tiedä oisko tuota voinu vielä lisää purkaa kun se läppäakseli tulee siihen piirilevyhässäkkään  ???

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Kaivelin omani esille. Korvaavan osan laatikon perusteella tämän korvaajaksi on hankittu osa 1635 XO tai X0. Tällä vanhalla ajettu kai 100-200 tkm. Toimivana otettu autosta. JPL:llä lienee suuurempi hätä saada paikkoja tyhjäksi. Me molemmat ollaan Uudellamaalla, entäs itse?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
1635 on etunumero myös V6:lle. Mutta anna vaan tuo, hyllyssä molempi erilainen kuin tuo XO. 407 osia silti tarjolla...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Robben

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Kaivelin omani esille. Korvaavan osan laatikon perusteella tämän korvaajaksi on hankittu osa 1635 XO tai X0. Tällä vanhalla ajettu kai 100-200 tkm. Toimivana otettu autosta. JPL:llä lienee suuurempi hätä saada paikkoja tyhjäksi. Me molemmat ollaan Uudellamaalla, entäs itse?

Lapissa asun, joten rahtihommiksi menee. Millasta hintaa olit aatellu tuolle? Käyn mittauttamassa ne päästöt kuitenki ensin, niin tiedän vähän missä mennään. Joku tuossa sun osassa näyttää näin äkkiseltään erilaiselta, vaikka osanumero näyttäisi olevan sama, 408-239-827-001Z.. joskin sun osasta puuttuu tuo z numerosarjan perästä. Onkohan siinä sitten joku ero? Täytyy käyttää tuosta omasta irti ja katsoa tarkemmin, joku siinä vain näyttää eriltä.

Robben

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
1635 on etunumero myös V6:lle. Mutta anna vaan tuo, hyllyssä molempi erilainen kuin tuo XO. 407 osia silti tarjolla...

Hyvä tietää jos tulee tarvetta muillekkin osille  :)

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
No ainakin tuo musta muovi on uuden osan mukana tullut kuljetus- tms suoja joka otetaan pois kurkun päältä. Ja katselin vanhoja postauksia. Kilometrejä tuossa osassa kai noin 250 tuhatta.

Epäilen kuitenkin että tuo ei kuitenkaan ole syyllinen sun tapauksessa. Ootko katsonut ilman ilmanputsaria kuinka läppä käyttäytyy esim tyhjäkäynnillä? Muistaakseni omassa se pysyi enimmäkseen kutakuinkin paikallaan tai sit heilui jatkuvasti pienesti hermostuneesti. Etenkin jos kaasuu pikkaisenkaan koski heilui isommastikin. Luulisin että jos tuohon tyyliin käyttäytyy loogisen tuntuisesti niin on läppä kunnossa. Siis näin maallikkona arvailen...
« Viimeksi muokattu: 08.04.2020, 09:44:29 kirjoittanut vpera »
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Robben

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Kiitos kaikille apua ja neuvoja tarjonneille. Nythän kävi niin että auto meni hyvillä päästöarvoilla katsastuksesta läpi. Listaan tähän mitä autolle tehtiin että saatiin nuo järjettömät päästöt sallittuihin, jos joku painii samanlaisten ongelmien kanssa:

-Molemmat katit tarkastettiin, sen mitä silmällä ja putkistokameralla näki, ei havaittuja vikoja. Kustannus 0€

-Lambda-arvot, map-anturi arvot, imuilman lämpötila ja moottorin lämpötila tutkittiin autocomilla, ei poikkeavuuksia, kustannus 0€

-Map-anturin puhdistus(oli öljyinen) ja silmämääräinen tarkistus, kustannus 0€

-kaasuläpän puhdistus ja silmämääräinen tarkistus, kustannus 0€

-kaasuläpän sopeutus, kustannus 0€

-uudet sytytystulpat, kustannus 14€

-katsastuksen jälkitarkastus, kustannus 30€

Tässä lähtötilanne:
Autona 2006 407 1.8

Päästöistä heilahti ajokieltoa..

Co% 6.3(sallittu 0.2)
CO2 10.7
HC ppm 157(sallittu 100)
O2% 0.15(sallittu 5)
Lambda 0.83(sallittu 0.97-1.03

 Tuo co% on melko hurja sallittuun verraten. Mitään vikakoodeja autocom ei anna mitään vikakoodeja. Mistä kannattais lähteä etsimään vikaa?

Ja tässä tänään hyväksytyt arvot:

Co%.           0.00 (sallittu 0.2)
Co2%.        15
HC ppm     0 (sallittu 100)
O2%.          0.42 (sallittu 5)
Lambda.   1.02 (sallittu 0.97-1.03)