Kirjoittaja Aihe: 307 - Automatic gearbox fault (AL4) (modulaatioventtiili)  (Luettu 17766 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vesku63

  • Vieras
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 307 - Automatic gearbox fault (AL4)


Ratkaisu:

Auto: 2003 307 SW 2,0 (automaatti).

Otsikon mukainen vikaviesti tuli monitoiminäyttöön liikkeelle lähdön jälkeen. Vaihde lukittui kolmoselle enkä voinut vaihtaa manuaalisestikaan, ajoin auton parkkiin ja sammutin sen, lähdin jonkun ajan kuluttua liikkeelle ja kaikki toimi niin kuin pitää, tulikokohan kallis remontti vai selviänkö säikähdyksellä?

Itse olen vaihtanut laatikon öljyt kerran kahden vuoden aikana, edellisestä omistajasta en tiedä. Ajettu 85 000 km, kaiketi laatikon pitäisi vähän pidemmän matkan kestää.

Ratkaisu:

Vein auton Tampereen Automaahan, jossa lukivat vikakoodit ja vaihtoivat softan. Koodit kertoivat vian olevan paineen modulaatioventtiilissä.

sissi

  • Vieras
Vs: 307 - Automatic gearbox fault (AL4) (modulaatioventtiili)
« Vastaus #1 : 21.07.2008, 19:08:59 »
Tervetuloa taistelemaan AL4 -laatikon parissa. Sitruunapatonkipalstalta löytyy runsain mitoin vastaavia kokemuksia ja niitä on myös allekirjoittaneella. Hetkellisesti tuo auton sammuttaminen auttaa mutta vika tulee toistumaan eikä luultavasti korjaannu ikinä. Tätä porvoolaista korjaamoa on moni käyttänyt AL4 -vaihdelaatikko-ongelmissa ja suosittelee: http://www.porvoonautopalvelu.net/

Minun autossani on tehty vaihdelaatikkoremonttia takuun piikkiin yli 10000 eurolla eikä se toimi edelleenkään. Vikailmoja tosin ei ole laatikon vaihdon jälkeen tullut.


PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Automatic gearbox fault (AL4) (modulaatioventtiili)
« Vastaus #2 : 21.07.2008, 19:28:03 »
Ota yhteys merkkihuoltoon, joka ottaa yhteyttä maahantuojalle. Noita laatikkoja on korjattu good will -juttuna. Maahantuojan suositus automaattilaatikoille on, että vaihda öljy 2 vuoden  tai 40 000 km välein, kumpi ensin tulee täyteen.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2016, 08:05:18 kirjoittanut cone »
Peugeot 3008 hybrid