Kirjoittaja Aihe: 306 - Viimasuojan muokkaus  (Luettu 2659 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
306 - Viimasuojan muokkaus
« : 10.02.2005, 08:38:01 »
Viimasuojan kanssa lämpöongelmia? Varsinkin ilmastoinnin autossaan omistavien kauhu on flektin moottorin hajoaminen lumen ja loskan päästessä flektiin. Tämä kyseinen patentti on toteutettu 306:sen kanssa, mutta miksi se ei pienillä modifioinneilla toimisi muidenkin mallien kanssa.

Ratkaisu on yksinkertainen, viimasuoja yksinkertaisesti jaetaan kahteen osaan, 306:n kanssa suojassa on kiinnikkeille kolme reikää. Suojalevy leikataan kahteen osaa edestä katsottuna keskimmäisen kiinnikkeen oikelta puolelta seuraavanlaiseen muotoon (kiinnikkeen reijän ja kuljettajan puoleisen kiinnitys reijän välistä).

Koodia: [Valitse]
_______________     ____________
|--------------\    \----------|
|---------------|  ooooo-------|
|---------------/    /---------|

Oikean puoleiseen palasen takapuolelle ruuvataan kahdella isokantaisella ruuvilla tukeva noin 10-15 cm pitkä reikärauta, niin että noin 2/3 osaa on irtonaisen palasen takana ja 1/3 tulee toisen palasen taaksen kun lisäosa laitetaan paikalleen. Rauta voi myös olla mitä tahansa muuta tukevaa metallia jos jaksaa itse porata reikiä. Leikkauksen muoto voi olla myös --> >--  tai muuta vastaavaa, kunhan se keskittää tukevasti levyn paikalleen. 306:sen tapauksessa kannattaa katsoa tarkkaan ettei reikärauta tule suoraan maskissa olevien pitkittäis ripojen kohdalle, muuten lisäosaa ei saa paikalleen.

Hantin puoleinen osa asennetaan paikalleen, ja oikea puoli laitetaan paikalleen tarpeen tullessa (kun pakkasta on enemmän kuin 20 astetta).
« Viimeksi muokattu: 22.02.2011, 01:18:45 kirjoittanut Tonilind »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.