Oiskohan tuossa vaan irroitettu pallonivelen kartiotappia tukivarresta tunkin ja liinan avulla. Helpommin se ois irronnut sopivalla työkalulla tai tarkkaan kohdistetuilla vasaran iskuilla. Ja siltikin voi olla tiukassa, jos edellinen asentaja on vetänyt kiinnitysmutterin älyttömän kireälle.
Joku joka sentään ymmärtää. Eikä ollut tosiaan pullotunkki vaan hallitunkki. Liina oli kiinni tukivarren ympärillä ja tontissa koukulla. Mutta, kun ei vaan lähtenyt. Tunkki levisi. Moskalla kokeilin ensin molemmin puolin, ei mitään. Sen jälkeen liinalla ja tunkilla, tunkki paskaksi. Sen jälkeen luovutin ajatuksen siitä, että lähtisi ehjänä ja nätisti. Voisin ottaa kuvan huomenna niin saatte paremman käsityksen. Täytyy hitsailla se pallonivel vielä kiinni ja jotain rautaa siihen, että saa irti olka-akselista.
Tuollainen moponetin työkalu olisi vain paskonut. Kun ei 2 tonnin tunkkikaan kestänyt. Joku raskaankaluston pallonivelen irroittaja olisi voinut hajoamatta.
Pyörännapa lähti vetarista nätisti irti naputtamalla. Se oli suoranainen ihme.
Ja tosiaan melkein 20v vanha kippo kyseessä. Ei siis sellainen hyvin pesty ja pidetty, jossa pohja kiiltää.