Ongelma:
Auto: 1994 405 2,0 GTX.
Miten vaihdetaan oikean puolen tehostetun hammastangon suojakumi?
Ratkaisu:
Vaihdatinpa kumit Oulussa Pösön paikallisessa huollossa ammattimiehellä, aikaa meni 1,5 tuntia molempien vaihtoon. Kiinteä työkustannus 106 e ja kumit 15 e eli yhteensä 121 e.
Vaihto tapahtui sillä tavalla, että raidetangot kierrettiin irti (ovat siis kierteellä hammastangon päistä). Ei siis irrotettu raidetangon niveltä pyörän päästä. Siitä sitten kumit hammastankoon, tehostajan kiinnityspultteja löysättiin jonkin verran, että sai sen tangon irti siitä pitkästä pultista. Oikea puoli meni ihan ilman lämmittämisiä ym. muita kepulikonsteja paikalleen, mutta vasenta kumia piti pikkusen lämmittää (siinä, kun on se ulompi pää niin pieni, reilu 10mm).
Muuten Motonetin myymä vasen kumi ei ole ollenkaan sopiva, kun se alkuperänen kumi on tavallaan kaksiosainen, jossa toinen pää on paksumpi ja toinen ohuempi ja pituudeltaan noin 25 cm.
TEMP_ARKISTOON