Auto: 1994 605 2,0 SRTI (ilmastointi).
Auto on 605 ST Turbo -99 ja ongelma on flektin vajaatoiminta, josta aiheutuu lämpöjen nousu hiljaisissa vauhdeissa (~105 asti, maantiellä pysyy normaalissa alle 90:ssä). Autossa on kaksi puhallinta, joista vain oikeanpuoleisen olen havainnut viimeaikoina pyörivän. Paikallaan tyhjäkäynnillä se käynnistyy silloin tällöin lyhyeksi hetkeksi (siis vain muutama sekuntti) ja sammuu sitten, mutta pidemmän hitaan ajon jälkeen pyörii kyllä pidempäänkin.
Täsmälleen samanlaiset oireet: flektit eivät normaalisti pyöri ollenkaan, ja lämpöjen kohotessa n. 105 asteeseen oikea flekti käynnistyy hetkeksi kovalla teholla. Puhallin jää puhaltamaan, jos sammuttaa mottorin. Maantieajossa lämmöt pysyvät 85-90 asteessa, mutta taajamassa lämpö kohoaa aika nopeasti tuonne 100 asteen pintaan.
Puhaltimien hidas nopeus ei siis näytä toimivan lainkaan. Mikä tässä todennäköisesti on vikana: sulake, releet vai puhaltimen moottorin hiilet? Millainen urakka on päästä näihin käsiksi?
Mitä haittaa nykyisestä vajaatoiminnasta on - pitääkö korjata heti vai vasta sitten kun ilmastointia todella tarvitaan
Mikä on moottorin suurin sallittu lämpötila?
Tällaista esitystä kun katselin
http://peugeot605.forumeurs.fr/refroidissement-motoventilateurs-t4141.html, niin puhallin ainakin näyttäisi toimivan suunnilleen oikeassa lämpötilassa. Kun mittarille ja ohjaukselle näyttää olevan omat lämpötila-anturinsa, ainakin anturit lienevät kunnossa? Ajossa lämpömittari hyppii ajoittain muutaman asteen. Termostaatti?