Auto: 1988 205 1,4 (TU3S, Weber-kaasuttimet).
Terve.
Nyt olisivat hyvät neuvot tarpeen, kun tuossa on tuollainen 205 kahdella Weberin 40DCOM-kaasarilla ja muuten pelaa ihan kivasti, mutta kun tyhjäkäynniltä tempaisee kaasun pohjaan, niin kierrokset nousevat tuonne n. 5000 rpm ja jäävät siihen ja kun jatkaa kaasuttamista n. 1,5 sekuntia, niin kierrokset kasvaa n. 6000 rpm:ään.
Sama toistuu ykkösellä vedätettäessä (todella epämukavaa), mutta kakkosella antaa kiertää jo sinne melkein 7000 rpm saakka. Mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin moisen vekottimen pitäisi kuitenkin kiertää n. 7500 rpm?
Mikähän mahtaisi mättää? Loppuuko kakku kesken? Mittasin bensan paineita bensalinjan päästä, eli ns. vikan kaasarin jälkeen ja sain tulokseksi noin 0,2 bar (mahtaako riittää?). Autossa on ihan vakio mekaaninen bensapumppu nakuttamassa. Voiko tuollainen pumppu menettää tehojaan ajan myötä?
Vai olisivatko sitten vain kaasareista hävinneet säädöt?
Kiitoksia vain kovasti jo etukäteen.