Kirjoittaja Aihe: 406 - Huohotinongelmia  (Luettu 59386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penniles

  • Vieras
406 - Huohotinongelmia
« : 10.11.2006, 20:29:17 »
Itselläni on 406 1,8 16v farmarissa tullut yhden talven aikana 2 kertaa öljyt pihalle. Onneksi toinen meni huoltoliikkeen takuuseen. Tuntuu että ne merkkihuollossakin vain ottaa auton sisälle vähän sulamaan ja putsaa suuremmat öljyt ja pistää uudet tilalle, sitten ne kehtaa sanoa että joo putsattiin kunnolla kennot ja putket ettei enää pitäis tulla pihalle. Ja mitä maksoi. Eka kerta oli vähän yli satasen. Toisella kertaa meni motarilla hyvä ettei kone hajonnut. Tulipahan hinausauton kuljettaja tutuksi. Kyllä auton vaihto on tullut mieleen mutta kun toi muuten on niin samperin hyvä auto, että jos jollain olis vinkkejä miten sen sais loppumaan niin heittäkää jotain apua. Kun noi pakkaset alkaa varmaan koveneen kohta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #1 : 10.11.2006, 20:44:25 »
« Viimeksi muokattu: 11.12.2008, 19:17:52 kirjoittanut Tonilind »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

405Gli

  • Vieras
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #2 : 18.11.2006, 09:21:37 »
Tähän aiheeseen liittyen tuli mieleen, kun sain autoni edellisen omistajan aikaiset huoltomerkinnät, ja niistä paljastui, että 406:teni huohotinta on korjattu helmikuussa 2004 kampanjakutsun ansiosta.

Tietääkö joku, mitä autolleni on tarkalleen ottaen tehty?
Työmääräyksessä lukee:
95018A KAMPANJAKUTSU

XYT KAMPANJA 206-307-406-607-806-EXPERT, EW7 JA EW10 MOOTTORIN HUOHOTINJÄRJESTELMÄ.
SYYKOODI 0361N1, VIKAKOODI 297.

Eli onko huohottimeen mahdollisesti lisätty sähkövastus tms? Ei ainakaan päällepäin näy, että siellä olisi tehty mitään.
Mitä noissa huohotinkorjauksissa yleensä tehdään?

hhellste

  • Vieras
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #3 : 11.12.2008, 18:55:52 »
Auto: 2001 406 2,0 ST.

Mulla sen huohotinputki meni moottoritiellä jäähään tammikuussa 2003 ja sen seurauksena öljyt tikun reijästä ulos ja kone leikkasi kiiini. Takuusta uusi moottori tilalle. Sitten 1-2 vuotta myöhemmin sinne laitettiin tosiaan huollon yhteydessä vastus huohotinputkeen ja putkea aseteltiin paremin ettei ajoviima jäädytä sitä. Samoin sain sen muovisen maskin jota suositeltiiin käytettäväksi aina talvella. Sen jälkeen ei ko asiassa ole ongelemia ollut, tosin ei sellaisia paukkapakkasiakaan kuin 2003 ole ollut.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #4 : 15.12.2008, 20:02:53 »
Onko täällä foorumilla vielä kuvia 406:sen huohotinputkista, esim. missä kampanjan mukaisesti asennettu sähkövastus sijaitsee, miten sen toiminta on järkevintä testata/mitata tms.
Vuosittain keskustelu alkaa ja varmaan monia askarruttaa nämä kysymykset, tässähän olisi oikein arkistoitavan ohjeen paikka (haulla löytyvä tieto tiivistettynä kuvien kera)? Pääsääntöisesti kaikissahan tuo vastus pitäisi olla, mutta toimivuuden testaus alkutalvesta olisi varmaan järkevää.
Niin, mahtaakohan siellä edes vastusta olla, vaikkakin kampanjakorjauksia on tehty. Omassa -01vm:n  autosta tuli öljyä ulos mittatikun kautta ja käydessäni Automaan huollossa tarkistivat tiedostoista, oliko kampanjakorjauksia tehty. Sen mukaan oli tehty ja vaihdettu huohotinletkuja sekä imusarja, mutta vastuksesta ei puhuttu mitään. Siinä huoltomiehen kanssa tutkimme asiaa ja kysyin, että missä se vastus on, hän ei osannut sanoa, emmekä löytäneet mitään letkuihin menevää johdinta, joka ko. asian olisi varmistanut. Se asia on edelleen avoin. Samalla käynnillä sain sen jo aiemmin puhelimitse tinkaamani viimasuojan vaivan palkaksi, eikä sen jälkeen kyllä ole jäätynytkään, jotenka asia on jäänyt entiselleen.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #5 : 15.12.2008, 20:41:09 »
Mikähän ihme siinä on, että noita lämmitysvastuksia ei voinut tehtaalla jo laittaa EW-koneisiinkin, kun tuossa XUssakin (406) jo on  ??? Ja homma toimii, vaikken ole edes viimasuojaa väsännyt. Pitäisikin tehdä tälle talvelle.
Onhan noissa ew koneissa ollut lämmitin jo alusta asti mutta muuten systeemi oli väärin suunniteltu.
Peugeot 3008 hybrid

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #6 : 15.12.2008, 20:50:45 »
Jaa, ei näkynyt varaosakuvissa ja monet valittaa jäätymistä. Luulin että ei ole.
On ollut lämmitin alusta asti. Jäätyi vaan lämittimen jälkeen  ;D  Letku kun on mahdottoman pitkä ja Y haara oli ihan väärässä paikassa letkun loppu päässä. Nyt kait Y haara on siellä lämmittimen yhteydessä joten jäätymistä ei ilmene. Mulla voi olla koneella tallessa noita kuviakin.
Peugeot 3008 hybrid

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #7 : 15.12.2008, 21:14:53 »
Service Boxin mukaan ei ole kaikissa lämmitintä. Suomeen tuoduista ei tietoa.

Putkien osanumerot:
1192 T6 "...and W/O heater casing...until RPO nro 09492"
1192 Y4 "since RPO nro 09493"

1192 T7 "...and with heater casing until RPO nro 09275"
1192 Y5 "...and with heater" --> korvannut 1192 T7 "since RPO nro 09276 until 09492"

Ottaakohan tuosta pirukaan selvää, mutta noita without heater-mallejakin on ollut, ja lämmitinmalleja on ainakin 2 tai 3 erilaista?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #8 : 15.12.2008, 21:44:35 »
Huom. Tämä on vanhan mallin ew10 kone jossa ei vielä huohotinmuutosta tehty. Uudemmissa erilainen.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2008, 21:49:06 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #9 : 16.12.2008, 10:50:57 »
Just tollanen mullakin on, ilman lämmitintä ja vesijohto eristeellä suojattu. Se lämpöeritys kyllä lopetti mulla kaikki huohotin ongelmat, syksyllä vaan varmistan ettei putkissa oo liikaa majoneesia.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #10 : 16.12.2008, 11:12:07 »
Just tollanen mullakin on, ilman lämmitintä ja vesijohto eristeellä suojattu. Se lämpöeritys kyllä lopetti mulla kaikki huohotin ongelmat, syksyllä vaan varmistan ettei putkissa oo liikaa majoneesia.
Kyllä noissa kuvissa lämmitin on. EW10J4 Uudemmissa on erilainen putki. Y haara on kauempana.

407:n EW10A eli muuttuvalla imunokan ajoituksella olevassa koneessa onkin jo ihan erilainen eikä taatusti jäädy (lyhyempi, laskee alaspäin, lämmitetty + eristetty)
« Viimeksi muokattu: 16.12.2008, 14:02:22 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #11 : 16.12.2008, 17:12:30 »
Kappas, niin onkin, eli multa puuttuu toi lämmittimen mutikka ja muutenkin se putki menee lähempää ilmansuodatinta. Se suojaamaton muoviputki melkein nojasi jäiseen putsarikoteloon, ei varmaan pakkasella helpota hengitystä! Eli mulla on toi "mallia uusi".
Omassa keksinnössä myös tuo malli "uusi" ja siinä tosiaankaan ei ole lämmitysvastusta.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #12 : 17.12.2008, 17:00:10 »
Mielestäni kaikkiin EW koneisiin vaihdettiin sekä imusarja että huohotinputket jäätymisongelman takia. Takaisinkutsu oli joskus 2004-2005.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2008, 17:16:33 kirjoittanut KTA »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #13 : 17.12.2008, 20:02:36 »
Sori jos oon syntynyt, mutta minkä vuosimallin autoja tuo kampanja koski? "406 ST 2.0":n auto on tietääkseni suunnilleen samanikäinen kuin omani, eikä minulle mitään (siis yhtään mitään) kampanjakutsuja ole tullut. No, ei kyllä mitään huohotinongelmiakaan ole ollut.
Onko autossasi tälläinen huohotin (ylempi kuva. Uudempi malli.) Alempi kuva. Vanha malli. Maahantuojan mukaan lämmitin pitäisi olla. Näkee kun ottaa koneen päältä suojamuovin pois.
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #14 : 17.12.2008, 20:08:32 »
Tietääkö joku, mitä autolleni on tarkalleen ottaen tehty?
Työmääräyksessä lukee:
95018A KAMPANJAKUTSU

XYT KAMPANJA 206-307-406-607-806-EXPERT, EW7 JA EW10 MOOTTORIN HUOHOTINJÄRJESTELMÄ.
SYYKOODI 0361N1, VIKAKOODI 297.

Joo, tuollainen kampanja on tosiaan ollut liikkeellä, se sisälsi tarkalleen ottaen seuraavaa:

Lainaus
95018A KAMPANJAKUTSU

XYT KAMPANJA 206-307-406-607-806-EXPERT, EW7 JA EW10 MOOTTORIN HUOHOTINJÄRJESTELMÄ. SYYKOODI 0361N1, VIKAKOODI 297.
Lainaus
Kampanjan XYT sisältö.

Imusarja (0361N1), suojatulppa (1336K9), huohotinletku (1192Y4), johtosarja (6558KA) ja nippuside (6981G9).

Eli koko kampikammion tuuletussysteemi uusittiin. Kampanja koski EW7 ja EW10 moottoreita kaikissa malleissa 99-02

Nykyisin Hanko ei asenna mihinkään bensiinimoottoriin lämmitysvastuksia, kaikki tulevat tehtaalta valmiiksi asennettuna siis myös 407 EW moottorit. Tilanne oli tämä jo kaksi vuotta sitten.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.