Auto: 2001 406 GW 2,0 SR (EW10J4).
Nyt kyllä vastustaa! Pösööstä on tulleet 3 kertaa öljyt pihalle parin viikon sisällä. Ensin tapaninpäivänä huohotin jäähän ja pari litraa moottoriöljyä maahan, mutta huomasin ajoissa. Auto lämpimään sulamaan ja putsasin huohotinputken ja eristin sen sellaisella solumuovilla mitä käytetään vesijohdon eristämiseen. Ajattelin että eiköhän nyt toimi. Ajelinkin pienen lenkin ja tuntui toimivan.
Siitä pari päivää niin ohjaustehostin lykkäsi öljyt mäkeen, kun paluuputki oli irronnut raidetangon takaa. Uusi klemmari ja uudet öljyt, niin toimii.
Mutta sitten taas tänään vaimon ajaessa tuli moottoriöljyt pihalle niin reilusti että öljyvalokin oli syttynyt. Auto hinausautolla korjaamolle, niin saavat pestä sen konetilankin. Alkaa konstit ja usko tuohon autoon loppua.
Kävin hakemassa merkkihuollosta sen tuulisuojan keulalle ja siellä neuvoivat, että koko kaasuläppäkotelon voisi suojata jollain telttapatjalla viimalta. Imuilman otto onkin jo edellisen omistajan toimesta muutettu moottorin taakse pakosarjan lähelle. Kuulemma tuossa EW koneessa on kaasuläppäkin jäätyillyt jossain vaiheessa ja siksi tuo muutos.
Ilmeisesti se huohotin jäätyy siitä viimeisestä mutkasta ennen imuputkeen liittymistä? Eli juuri siitä mihin se mun lisäämä eriste loppuu. Mistähän saisi sellaista 12V lämpövastusta vähän niinkuin lattialämmityskaapelia? Voisi sellaisen lisätä huohottimeen koko matkalle.