Kirjoittaja Aihe: 407 - Äänentoiston edullista parantelua  (Luettu 75348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antsu

  • Vieras
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #105 : 10.10.2011, 10:37:45 »
Ai se on näitä välikauden versioita

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #106 : 10.10.2011, 10:42:22 »
Kaikissa 407 malleissa poislukien V6-mallit ja kaikki 508 mallit, siis sähköiset tehostimet jatkuu...mutta eri aiheessa. DLS on laatumerkki, premium-kaiutin ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Jabe

  • Vieras
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #107 : 10.10.2011, 10:55:33 »
No eipä se kaikissa ole sähköllä se pumppu. Ainakin alkupään 1,8 koneisissa on ihan normaali hihnavetoinen malli. Myös tuossa pihassa seisovassa -05:ssa. Ei tullut edes mieleen, että sekin voi ääntä antaa, kun ei ole mokomista kokemusta.

No joka tapauksessa se galvaaninen erotin auttaa siihen samallalailla kun laturin ääneenkin. Voi heittää maajohdon helpoimpaan paikkaan, eikä maksa paljon.

Niin no eiköhän siis se orkkis HF kuitenkin ihan siihen mankan Auxiin tule kiinni, kun ei väylässä ääni kulje, vähän on turhan hidaskin semmoseen. Mutta ehkä komentaa mankan auxille väylän kautta. Mun täytyy kyllä myöntää, että en usko, että sitä ei saisi sen audiomuten kautta toimimaan, täytyy kokeilla itse joskus kun jaksaa. Varmaankin olen väärässä, mutta en usko ennen kun itse näen, se on periaate.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #108 : 10.10.2011, 11:04:22 »
Siis orkkis hf, tulee väylään kiinni koska se mahdollistaa mm sen TEL-napin käytön siinä mankassa & soittajanumeronäytön jne , tokihan ääni tulee "aux" liitäntää pitkin mutta sekin konffataan eri moodiin, ns hf-inputiksi.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #109 : 10.10.2011, 12:27:47 »

No joka tapauksessa se galvaaninen erotin auttaa siihen samallalailla kun laturin ääneenkin. Voi heittää maajohdon helpoimpaan paikkaan, eikä maksa paljon.


Kerran oon joskus aikoinani galvaanista erotinta koittanut ja tekee niin paljon hallaa äänelle että ennemmin teen maadoitukset kunnolla.

Liian kovalla jännitetasolla tai kuormituksella toimittaessa muuntajan ydin kyllästyy ja särö kasvaa. Pitää siis noudattaa jännite- ja virtarajoituksia. Onneksi muuntajan "yliohjaaminen" ei ole vaarallista, eli mikään ei sinänsä mene rikki, mutta särötaso kuitenkin kasvaa kun muuntajan ohjearvot ylitetään. Bassojen ja diskanttien taso laskee. Olisikin parempi jos voisi käyttää erikseen bassomuuntajaa ja diskanttimuuntaja.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #110 : 10.10.2011, 13:19:27 »
Kerran oon joskus aikoinani galvaanista erotinta koittanut...

Kyllä, maat samaan pisteeseen, niin ei tule potentiaali-eroa - ensimmäinen perussääntö laitekokonaisuuden sähköistyksissä.

Rasvis

  • Vieras
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #111 : 30.10.2011, 18:03:41 »
Ähräsin tänään vahvistinta paikoilleen. Tuo nelikanavainen Nano näyttäisi juuri mahtuvan kojelaudan alle hanskalokeron alapintaan kunhan kojelaudan poikittaisrakenteista veistelee yhden muovilirvakkeen pois. En keksinyt sille mitään funktiota joten se sai sahaa.



Mistä se hanskalokeron takainen läpivienti pitäisi löytyä? En onnistunut löytämään kuin tuon yhden josta menee ohut johtonippu läpi, mitään sisätilanlämmittimen johdon kaliiperia ei tullut vastaan. Autossa ei näytä lohkariakaan olevan. Noiden äänieristeessä olevien finnien takana ei ole läpivientejä vaan jonkin sortin kierretankoja ilmeisesti konehuoneen rojujen kiinnitykseen.



Vahvistimelle kustomoitiin johtosarja HF:n liittämiseen tarkoitetusta adapterista ja Mätänetin myymästä vahvistimen asennussarjasta. Mankan kaiutinlähtöihin on kytketty vahvistimelle menevät RCA:t, ja vahvistimelta lähtevät kaiutinjohdot taas liittyvät auton omaan johtosarjaan. Vahvistimelle tuleva heräte on pöllitty samasta välistä. Vahvistin on nelikanavainen ja näin alkuvaiheessa sillattu kaksikanavaiseksi pelkkiä etukaiuttimia varten. Johdotuksessa kuitenkin on nyt toinen pari RCA:ta siltä varalta että kaksi kanavaa työllistetään myöhemmin subbarin ohjaukseen jolloin subin tasoja on mahdollista säätää mankan faderilla. Takakaiuttimet jäävät pois käytöstä mutta pois feidattuna ne ovat olleet tähänkin asti, soundi kun on jotain sanoinkuvaamatonta. Toisaalta takapenkillä ei juuri koskaan istu ketään joten ei innosta laittaa paukkuja takapenkkiläisten matkustusmukavuuden kohentamiseen.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #112 : 30.10.2011, 18:28:25 »
Muovi on varaus jalkatilan valaistukseen, jossakin luxusvarustelussa on asennettu sen tyylinen valo, kuin hanskalokerossa.
JBLlän ollessa kyseessä, takatilan kaiuttimien poisotto faderilla mykistää subbarin. Takaoven kaiuttimet ovat muuten ok.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Rasvis

  • Vieras
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #113 : 30.10.2011, 18:34:54 »
Jaa niinpä varmaan onkin, ainakin käikäleen muodosta päätellen. Lisäksi ihmettelin kaksinapaista johtoliitintä jolle ei näkynyt toista päätä mutta se oli sitten kai sen tuikun johdotus.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #114 : 30.10.2011, 18:56:02 »
Ei ole, jos se on litteä pieni pistoke.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Rasvis

  • Vieras
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #115 : 30.10.2011, 18:59:19 »
Joo, pieni ja litteä valkoinen liitin. Minkähän separaattorin varaus se sitten on? En usko että irtosi mistään hanskalokeron kanssa temutessa.

Hanskalooran alapuolisen äänieristematon muovinastat tuntuivat harvinaisen kertakäyttöisiltä. Yleensä tuollaiset tuntuvat jotenkin kestävän yhden irrotuksen mutta nämä kyllä kuolivat laakista. Tosin voihan se olla että joku on aikaisemminkin niitä reuhtonut. Onneksi Mätänetistä saa uusia.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #116 : 30.10.2011, 19:11:41 »
Liitin on johtosarjan kupeessa irtonaisena.Muovinastat ovat juuri tuollaisia ja Peugeot-liikkeestäkin muutamalla sentillä.
Kun asentaa hanskalokeron takaisin, huomio yläreunan pieneen muovilirpakkeeseen, että asettuu oikein.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #117 : 12.11.2011, 08:01:27 »
Olen tästä kyllä eri mieltä. Omassa autossa 10 kaiuttimen varta vasten autoon suunniteltu jbl systeemi ja ei tulisi mieleenkään poistaa takaa kaiuttimia. Hienointa tässä on äänet, joita ei kuulu. Ei minkäänlaista resonointia eikä läpätystä mistään millään volyymillä.

http://ms8-eu.jbl.com/ms-8-homepage-fi.html

Ratkaisu oleelliseen toiston paranemiseen (aikaviiveet, kaiuttimien mukautus), mutta sanan edullinen voi jättää taka-alalle ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Odessalainen

  • Vieras
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #118 : 13.01.2012, 18:17:50 »
Laitoin ja olen erittäin tyytyväinen.

hyvät "keski- ja korkeat" Pioneer TS-Q171C  - 140e
mahtavat "bassot" taakse - DLS 226 - 60e
SilentCoat - 60e


Mielistäni hyvin toimiva ja edullinen yhdistelmä


« Viimeksi muokattu: 13.01.2012, 18:48:15 kirjoittanut Odessalainen »

Odessalainen

  • Vieras
Vs: 407 - Äänentoiston edullista parantelua
« Vastaus #119 : 19.04.2012, 10:04:19 »
hei,

onko Pioneerin TS-Q171C diskanttikaiuttimilla "plussa" oikeassa paikassa?

Kuva 1. Peugeotin diskanttikaiutin: plussa merkitty numerolla "1" ja menee kondensaattoriin


Kuva 2. Peugeotin diskanttikaiutin: plussa vasemmalla (liittimen kapea sivu)


Kuva 3. Pioneerin diskanttikaiutin: plussa musta/valkoinen (liittimen leveä sivu)