Joo, voin tietysti kuvia ottaa mutta käsittääkseni omassa koneessa on sama kiristin kuin tuossa yuotube-pätkässä niin eipä niistä kuvista taida hyötyä/iloa olla
Ja koneen tarinahan on seuraava: ti. 29. 10. piti lähteä uusintakatsastukseen, kääntö virta-avaimesta tuotti yhden lupauksen käynnistymisestä jonka jälkeen startin ääni muuttui selvästi, luulin että lyö yli hampaalta tjs. No ei, kampiakseli pyöri startatessa... Illalla paremmalla ajalla raotin jakopään suojakoppaa jotta näkee pyöriikö yläkerta, kyllä pyörii eli hihna on paikallaan mutta startin ääni edelleen erilainen kuin ennen.
Su. illalla alkoi vikadiagnoosin teko: lisäilmaventtiililtä imusarjaan menevä 90-ast. kulmalla oleva lyhyt kumiletku halki kahdesta kohdasta, etummaisen tulpparivin kahdessa tulpankolossa reilusti öljyä joka vuotanut nokan laakeripukin/-kannen välistä, kaikki 6 tulppaa totaalisen loppu sekä huohotinletku irti kaasuläpän ja imm. välisestä isosta kumiletkusta l. ns. kurttutorvesta
Startin ääni ei noilla valitett. selity joten iski epäily että hihnan jako on hypännyt startatessa ja venttiilin lautanen tai useampi vinossa... Voiko noin käydä, en tiedä mutta kaikkihan on mahdollista joten jaon tark. siis edessä, jos ok. niin en mittaa puristuksia, jos ei niin sitten mitattava. Toisaalta, mittarissa n. 440 tkm. joten kun tulpat kerrankin ovat irti niin mielenkiinnosta voisi kuitenkin rutut mitata. Auto on ollut minulla vapusta -09 asti jolloinka mittarissa oli x km. eli ei ole sitä lukemaa muistissa missään eikä luotettavaa dokumenttia jakohihnan vaihdosta ole n. 240 tkm. jälkeen, ko. tarra on konehuoneessa, myöskään tulppien vaihdosta ei mitään tietoa mutta niiden kunnosta päätellen siitä(kin) on jonkin aikaa... Peugeot-merkkiset tulpat näytti olevan.
Positiivista asiassa on että merkkiliikkeessä imusarjan tiiviste maksoi 6 € ja em. lyhyt kumiletku 4,5 €. Plussana myös että ajoitustyökalut tulossa ja remontista ei tarvitse maksaa kellekkään mitään, arviolta reilut sata (tai kaksi) jakohihnaa vaihtaneena homma on kuin ostaisi leipää kaupasta (engl. piece of cake) vaikka tämä on minulle 1. V6 hihnan vaihto, lisäksi auto on lämpimässä tallissa ja voi olla siellä vaikka vappuun asti eli ei deadlinea remontin valmistumisella.
Jaon tark. tuloksen per. eli jos ei oikein niin mietitään asiaa sitten, onko kellään faktaa kuinka tarkka ko. kone l. xfz 140 kw on asiasta venttilien ja mäntien treffailun suhteen ?