Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - Boxer, Expert, Partner ja Traveller  (Luettu 22746 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnttiF

  • Vieras
Käyttökokemuksia malleista Boxer, Expert, Partner ja Traveller.

Lue ensin kirjoitusohje, jossa kerrotaan alueen tarkoituksesta ja annetaan ohjeita kirjoittamiseen.

Käytä perustietojen ilmoittamisessa apuna alla olevaa mallipohjaa ja täytä se niin hyvin kuin osaat. Jollet tiedä jotain teknistä tietoa, niin voit jättää sen pois tai kysyä apua muilta. Ylläpito täydentää puuttuvia tietoja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan.

Automalli: (esim. 206 tai 206 SW)
Korimalli: (esim. sedan, farmari, viistoperä tai coupe)
Vuosimalli: (jollet tiedä autosi vuosimallia, voit ilmoittaa vaikka käyttöönottopäivän)
Varustelutaso: (esim. ST, Premium tai Sport)
Polttoaine: (bensiini vai diesel)
Vaihteisto: (automaatti vai manuaali)
Moottori: (esim. moottorin tilavuus ja moottorikoodi, jos sen tiedät)
Mihin kokemukset perustuvat: (esim. koeajo, omalla tai laina-autolla ajaminen)
Ajomäärä: (mittarilukema ja kuinka paljon olet itse ajanut, esim. 10 km, 30 000 km tai säännöllinen ajo tms.)

Mallikohtaisia linkkejä, Partner:

Ajovalo.net: Peugeot Partner Wagon 2.0 HDi
Autokanta: Peugeot Expert Tepee
Autokanta: Peugeot Partner Van L1 Premium HDi 90
Autouutiset: Peugeot Partner Wagon 2.0 HDi
Helsingin Sanomat: Peugeot Partner 2.0 HDI Diesel 5-ov.
OP-kanava: Peugeot Partner 1.8

Mallikohtaisia linkkejä, Expert:

OP-kanava: Peugeot Expert

Mallikohtaisia linkkejä, Boxer:

Autokanta.com: Boxer 330 MH 2.8 HDi (PDF)

Ilmoitathan toimimattomasta linkistä ylläpidolle esim. yksityisviestillä tai tähän viestiketjuun vastaamalla, kiitos. Myös lisäykset ovat tervetulleita.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 878
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Käyttökokemukset - Partner, Expert, Boxer ja Bipper
« Vastaus #1 : 08.03.2007, 09:56:39 »
Automalli: Partner
Korimalli: henkilöauto
Vuosimalli: 1999
Varustelutaso: perusvarusteet + lisävarustelistalta ABS
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1,9
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto uudesta lähtien, ensirek. 24.06.1999
Ajomäärä: 115 000 km

Erittäin luotettava peli! Lähtee käyntiin kesät, talvet, oli roikassa taikka ei. Kertaakaan ei ole jättänyt tielle tai käynnistymättä, ei ikinä. Kovimmilla pakkasilla tai jos auto ei ole ollut roikassa ja pakkasta sentän on aika paljon, antaa sille 2x hehkut ennen startin pyöräytystä ja taas hörähtää, pupu & paukku.

Lastenvaunujen kanssa pelatessa ihan ehdoton peli! Vaunut menee sellaisenaan konttiin poikittain, kasaan laittamatta, senkun nostaa. Mitoista kertoo jo jotain kun olen itse laittanut konttiin 18 pullalaatikkoa - ja vielä ei tarttenut edes takapenkkejä kaataa = kaikki 5 istumapaikkaa yhä käytettävissä. Samaten tuolla on kuskattu 250 litrainen arkkupakastin, mutta nyt joutui kaatamaan takapenkin 2ist. osan + pelkääjän penkki nurin kojelautaa vasten. Tosin yhä autoon mahtui kuskin lisäksi 1 matkustaja tuolla takaistuimen pikkasemmalle osalle. Myös Suzukin 50cc pikkumönkijä, Noppeli menee konttiin poikittain ilman että takapenkkiin tarttee koskea.

Kulkupuoli nyt ei tuolla 1.9D esikammiokoneella ole mitään hääppöistä, mutta eipä sitä ole silleen kaivannutkaan. Varaosatarjonta on kunnossa kun samaa palikkaa löytyy originaalina niin Vehon (Berlingo) kuin Automaan (Partner) myyntiketjuista, ynnä harakiriosaa esim. Motonetistä. Ruoste on tuolle täyssinkitylle korille aivan tuntematon käsite, edes pellin paljastaneet pintakolhut eivät ruskistu kuin vasta vuosien kuluttua. Tosin mitään ruostumatonta terästä ei tuokaan kori ole = noita naarmuja ei silti saa jättää hoitamatta kuntoon jos haluaa autoaan yhtään pidempään pitää. Kulutusosista omalla kohdalla on tähän mennessä uusittu koiranluut, jarrupalat/-kengät ympäri, etulevyt ja toinen takasylintereistä. Tietty polttimoita jokunen kpl, mutta noin muuten auto on yhä ihan vain Automaan huolto-ohjelmasta naatiskellut. Öljyä se ei kuluta lainkaan ja koskaan ei ole katsastuksessa päästöistäkään kiinni jäänyt.

Vinkki: tuota wanhakoppaista voi vielä löytyä käytettyjen markkinoilta kovapenkkiseksi piilofarkuksi (ARVA §63) muutoskatsastettuna => disuvero alle 60e/vuosi. Tuo homma loppui 1.7.1999 ja omanikin kerittiin ennen tuota muutoskatsastaa. Itse asiassa muutostyön teetti Automaa kun piilofarkkuisuus oli yksi tuon kaupan ehdoista.
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Partner-on-1

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - Partner, Expert, Boxer ja Bipper
« Vastaus #2 : 26.03.2007, 22:10:56 »
Automalli: Partner
Korimalli: henkilöauto
Vuosimalli: 2007
Varustelutaso: perusvarusteet
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1,6 HDI
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto, 25 tkm

Lisätään HiTec:in listaan kokemuksia uudemmasta korista ja hdi-moottorista:

Verhoiluna Chess titan vaikuttaa sopivasti likaa hylkivältä.
Takapenkkejä ei kannata kaataa, mikäli etuistuimet taka-asennossa. Tila loppuu kesken, pykälä tai kaksi eteenpäin auttaa asiaa.
Ajovalopolttimoiden vaihto hankalaa.
Sisävalot ja ns. "kaiuttimet" myös takana on plussaa.


90 heppaa / 215 Nm vääntö auttavat ohituksissa.
Moottorin olematon vääntö alueella 800 - 1500 rpm.
"Janoinen" moottoritienopeuksissa sekä kylmänä pakkasessa



KariH

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - Partner, Expert, Boxer ja Bipper
« Vastaus #3 : 06.07.2008, 23:30:46 »
Automalli: Partner Tepee
Korimalli: Tila-auto
Vuosimalli: 2008
Varustelutaso: Premium
Polttoaine: Diesel
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: HDI90
Mihin kokemukset perustuvat: Koeajo
Ajomäärä: n. 30 km

Yllätti positiiviisesti verrattuna aikaisempiin "Partnereihin" .

Istuimet hyvät ja ajo-asento helposti löydettävissä. Vaihdekepille haettu samaa ratkaisua sijainnin suhteen kuin mitä on Xsara Picasossa. Itse siitä tykkään.

Ajo-ominaisuudet ovat hyvät ja varsinkin verrattuna aikaisempaan korimalliin ja sitä edelliseen. Tosin, niissäkin oli hyvät.

Miinuksena lyhyellä tutustumismatkallani oli rengasmelu yli 100 km/h nopeudessa mutta siedettävä se on kuitenkin.

Tilaa on vaikka muille jakaa, niinkuin Partnereissa on aina ollut. Eipä ole paljoa lisättävää ominaisuuksista kuin mitä kyseissä artikkelissa mikä pätee myös tähän uuteen versioon. http://www.sportpug.com/artikkeli_disp.php?id=93

hza

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - Partner, Expert, Boxer ja Bipper
« Vastaus #4 : 20.10.2011, 12:01:24 »
Automalli: Partner
Korimalli: kaksikäyttöajoneuvo
Vuosimalli: 2001
Varustelu: perus
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1,9 D
Mihin kokemukset perustuvat: n. 150 000 km jokapäiväiseen ajoon

Tuollainen peli ollut pääsääntöisesti emännän käytössä 2005 lähtien ja on edelleen. Suuri kantavuus on todellinen etu mikäli tulee muutakin kuskattua kuin kahta kauppakassia. Tuohon kilometrimäärään on omalla kohdalla uusittu jarrut kerran, samoin jakohihna + kilkkeet.

Ei valittamista autosta, melkoinen muuli tuo kyllä on vaikka ei kiireisen miehen kulkupeli ehkä olekkaan, ohituksiin saa todellakin varata aikaa ja tilaa. Jonkinmoisia kytkentähäiriöitä on silloin tällöin ollut sähköpuolella, mutta ei vakavia. Polttimoita on syönyt mielestäni melkoisesti? Talvella olen suosiolla suojannut etupuskurin alapuolisen säleikön ajoviimalta, maantie ajossa ei oikein pysy auto lämpimänä, ei sisältä eikä kone. Suoja on hieman auttanut.

Hyvin säilytyslokeroita ja todella hyvät tilat. Takapenkin kääntyvyys on melko näppärä. Ja tosiaan, voiko enää helpommin autoon lastata vaikkapa polkupyörän? Takaluukusta sisään pystyssä ja jättää siihen!

2007 teimme autolla pohjois-Norjan reissun ja auto oli lastattu kahden aikuisen ja yhden teinin tavaroilla mutta tila riitti ja mielestäni Partner pärjäsi kuormattunakin mainiosti vuorien teillä.

Emännän käytössä n. 90 % maantieajoa ja on kyllä päästömittaukset menneet kunnialla läpi, puoliso ajelee mielellään kun Partnerissa kuitenkin istuu sen pienen verran korkeammalla kuin sedaneissa niin kuulemma näkyvyys mukava. Maantieajossa ehkä tuulivastus ja -herkkyys huonoa ja tuntuu kyllä korkeemmat nopeudet heti naftankulutuksessakin.

Mielestäni Partner on nöyrä vaatimaton kuormajuhta. Annan 8 / 10 ja kyllä tuo vielä talouteen jää. :D

toyryla

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
  • autohamsteri
    • Töyrylän autosivut
Vs: Käyttökokemukset - Partner, Expert, Boxer ja Bipper
« Vastaus #5 : 01.05.2013, 21:12:54 »
Automalli: Partner I
Korimalli: Wagon
Vuosimalli: 2001 (käyttöönotto 6.10.2000)
Varustelutaso: perusvarustus ynnä lisänä tavaratilan pariovet, ilmastointi, pohjapanssari, metalliväri
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1,9 diesel DW8
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto uudesta lähtien
Ajomäärä: 377 000 km (tilanne toukokuussa 2013, lisää tulee koko ajan)

Mukava, tilava, hyvä ajaa pitkääkin matkaa, moottoritievauhdissa heikkotehoinen. Melko luotettava. Toistuvia vikoja lämmityslaitteen puhaltimen nopeudensäätö, pakoputken murtuminen katalysaattorin etupuolelta, venttiilivälykset, ajovalopolttimoiden tiuha palaminen.

Kannattaa pitäytyä alkuperäisessä rengaskoossa (175/65-14 kantavuusluokka 86) niin kesällä kuin talvellakin, senttiä leveämpi vakiorengas lisää kulutusta ja vierintävastusta ja heikentää ajo-ominaisuuksia!

Reilussa 12 vuodessa Partner on todistanut hyvyytensä ja vakaa aikoimus on ajaa sillä niin kauan, kuin se on luotettava ja ylläpidettävissä eli varaosia on saatavissa.

Kattavampi ja ajantasainen näkemys ominaisuuksista sekä tiedot huolloista, korjauksista ja kulutuksesta http://www.iki.fi/toyryla/autot/partner.html

Peugeot Partner Wagon 1,9 DW8 vm. 2001 (rek. 2000) ilmastointi, pariovet, pohjapanssari
Peugeot 504 Pickup 2,3 XD2 vm. 1990 (plus kaksi varaosa-avolavaa)
Peugeot 309 GR 1,6 XU52C vm. 1989
Renault R4 Export 0,85 vm. 1974
Chevrolet Blazer 5,7 vm. 1992