Kirjoittaja Aihe: 406 - Alustamuutokset (madallus)  (Luettu 29734 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #30 : 02.06.2007, 13:31:46 »
Pääteltynä siis jouset ovat tehneet suuremmalta näyttäneen noston suhteessa takapäähän? Pitänee laittaa vanhat jouset varmaan takaisin eteen
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

aapee

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #31 : 03.06.2007, 19:04:09 »
No niin...
Tulipa käytyä pirkkolan urheilupuistossa ja ajettua ensimmäisestä hidastetöyssystä yli huomaamatta sitä ennen kuin leijonan etupää oli jo ilmassa. Takapääkin kävi ylhäällä sillä seurauksella että nyt vuotaa toinen etuiskari ja takaiskarit on poikki!!! (sadattelua)
Autossa on -40mm weitecin jouset. Ajattelin nyt vaihtaa tilalle weitecin -60/40 alustasarjan (jouset+iskarit). Onko kenelläkään ollut ongelmia muutoskatsastuksessa kun tuo keula putoo 60mm? Ja jos joku tarvii niin remontin jälkeen multa saa ostaa noi madallus jouset.

kolehm02

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #32 : 09.06.2007, 14:15:55 »
Eipä ollu mulla ainakaa ongelmia katsastuksessa. Alla on KW Variante 2 60/45mm ja on muuten hyvä ajaa ja näyttää hyvältä! ;D

Datariver

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #33 : 09.06.2007, 14:22:35 »
Mullakin on noi weiteckin jouset 40/40 (auto kyllä tipahti yli 40mm muttei tuo paljoakaan haittaa ;D) mutta vieläkin tuntuu ihan liian pehmeältä. Täytyy varmaan vaihtaa vielä konin tms iskarit.

luukkonen

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #34 : 09.06.2007, 20:50:10 »
Mulla 60/40mm weitec eikä mitään ongelmia, mitä nyt keskipönttö vaihto kunnossa.  ;D mulla maavara matalimmasta kohdasta n.9-10cm Tosin roiskeläpät vieläkin alempana...

Datariver

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #35 : 10.06.2007, 13:27:16 »
Sama vika noitten roiskeläppien kans. Raapii kaikissa pienissä töyssyissä maahan. Pakko leikata niitä vähän lyhyemmiks ku ei viitti kokonaa poiskaa ottaa.

aapee

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #36 : 14.06.2007, 10:45:33 »
Näillä kokemuksilla uskallan tilata tuon weitecin 60/40 satsin. Tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulta edullista pajaa missä voisi sarjan autoon asennuttaa. Itse olen paljon käyttänyt punkkaa pitskussa.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #37 : 07.07.2007, 15:16:21 »
Netin kautta löytyi tieto jossa Lesjöforsilla onkin 406 malliin heavy duty jouset taakse tehtaan numerolla 4266718. Siis vaunujouset tai jäykemmät jouset tai miten niitä kukin nimittääkään, painavamman tavaran kuljetukseen kuitenkin. Suomessa ei niistä ollut tietoa eikä tunnustakaan löytynyt millään haulla. Tehdas vastasi onneksi sähköpostilla tehtyyn kysymykseen. Uudet jouset ovat tehdastilauksessa ja niitä odotellaan.

Toinen kysymys palaa vielä etupään korkeuteen suhteessa takapäähän. Samoin siitä on tiedustelu päällä löytyykö pelkästään eteen matalampia jousia. Jos jollain on tietoa sellaisesta niin olisi hyvin kiitollinen
« Viimeksi muokattu: 07.07.2007, 15:34:33 kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #38 : 19.07.2007, 00:26:15 »
Onko "facelift" 406:ssa vakiona erilainen alusta, kuin aiemmassa mallissa? Ihan erituntunen peli (jämäkämpi, mutta nielee pomput kivasti), vaikka kilometrejä enemmän kuin vanhemmassa... vehkeet siis 406 -96 1,9td ja 406 -00 HDI 80kw. Vanhempaan on vaihdettu tolpat, uudemmasta ei löytynyt ainakaan huoltokirjasta mainintaa. -98 2,1td:kin tuntuu enemmän samalta, kuin tuo -96...Anyway.....helvetti, tuo hdi kone on mun mieleen. Saa nähdä millon se sitten leviää 8)

Miksa

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #39 : 23.07.2007, 20:21:34 »
Kyllähän facelift malliin myös alusta koki muutoksia. Jonkin verran siis jäykempi ainakin.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #40 : 23.11.2007, 20:15:21 »
Jo vihdoin viimein vaunujouset löysivät reitin Ruotsista Suomeen. Ei niitä montaa kuukautta tarttenutkaan odottaa, oisko ollut notain viisi kuukautta. Olivat jumittaneet Koivusen varastossa noin puolet ajasta kun kukaan ei ollut viitsinyt tiedottaa niiden saapumisesta ja jostain syystä kyselyihinkin vastattiin kieltävästi.

Perä on jämäkämpi eikä niiaa heitoissa niin paljoa kuormallakaan, eikä ajettavuuskaan ole kärsinyt. Kustannukset olivat 55 euroa jousi ja asennus päälle. Pimeässä lampulla katsottuna perä ei olisi pystyssä ainakaan liikaa.

Joskus valittamani etupään korkeuskin on asettunut kohdalleen ajan kanssa ja kori vaikuttaisi olevan oikeilla paikoillaan ulkonäöllisestikin. Kärsivällisyys kannattaa, jos sellaista olisi  ??? ;D
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Silver

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #41 : 30.01.2009, 14:01:06 »
Jatketaan nyt tähän samaan ketjuun kun on niin osuvasti nimetty aihekin. Eli nykyisellään oma 406 feislift on alkanut tuntumaan aika löysältä alustan suhteen. Suurin syy ovat varmaan nuo alkuperäiset jouset ja iskarit. Varsinkin näillä Q-luokan talvirenkailla auto tuntuu löllyvän minne sattuu vaikka pyöränkulmat ym. jutut pitäisi olla kunnossa. Kysyisinkin että saisikohan iskarien ja jousien uusimisella (ja vaikka lievällä ~30mm madalluksella) huomattavasti jämäkämmän ajotuntuman?

Offtopic: Toisena hieman hintavampana vaihtoehtona voisi olla auton vaihtaminen joko Saab 9-3 1.8t/2.0t tai BMW 318/320 malliin. Auton vaihdolla säästäisi (tai ainakin niin voi uskotella itselleen ::)) iskari/jousi rempan hinnan (~500€) sekä jakohihnan/vesipumpun vaihtokustannukset (vuoden kuluttua tulossa noiden vaihto). Eihän tästä jellonasta tosin anneta vaihdossa juuri mitään. :(

antsu

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #42 : 30.01.2009, 14:11:41 »
Toisena hieman hintavampana vaihtoehtona voisi olla auton vaihtaminen joko Saab 9-3 1.8t/2.0t tai BMW 318/320 malliin.

Tuo on hyvä vaihtoehto. Pösön ei kuulu olla kivireki.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #43 : 30.01.2009, 16:37:00 »
Tuo on hyvä vaihtoehto. Pösön ei kuulu olla kivireki.
Ei kuulu ei. Itse haluaisin vieläkin pehmeämmän alustan 406:een. Auton pitäisi olla sellainen, että vaikka ojan yli ajaisi, sitä ei huomaa. :D ;D
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

AS16

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #44 : 30.01.2009, 19:03:42 »
Ei kuulu ei. Itse haluaisin vieläkin pehmeämmän alustan 406:een. Auton pitäisi olla sellainen, että vaikka ojan yli ajaisi, sitä ei huomaa. :D ;D
Toi mun SV on kyllä just sen oloinen orkkis alustalla että menee tosi pehmeästi noiden hidastetöyssyjenkin yli :P 8)
Siis trakrori varmastikkin monen mielestä mutta.... , ne ominaisuudet on tosi mukavat verrattuna noihin maantieharjoihin/höyliin ;D ;D