Kirjoittaja Aihe: 407 - Alapallonivel  (Luettu 89166 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #15 : 29.10.2009, 08:44:27 »
Mutta ei se itse "pallo" ole muuttunut ei muuttuvissa jousituksissa kuin kerran, vuosimalliin 2007 on tullut uudempi painos nivelestä muissa on aina se 3640 72. Uudemmissa on sitten 3640 69. Osaa on kyllä kehitetty vaikkakaan ongelmaa ei ole millään tavalla onnistuttu poistamaan.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #16 : 29.10.2009, 13:23:10 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=28798.0

407, FRONT PIVOTS AND HUBS-HUB BEARING

Venäläisen palvelun tietokanta tosin on jo useamman vuoden vanha eli sen tarjoama tieto on jo osittain vanhentunutta (ja muutenkin siitä puuttuu tiettyjä osakohtaisia tarkempia tietoja).
« Viimeksi muokattu: 20.09.2010, 13:05:35 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #17 : 29.10.2009, 19:43:39 »
Alapallonivel 3640 69 maksaa Peugeotilla 118,00 e (Citroenilla 174,00 e) ja 3640 72 117,00 e (Citroenilla 170,00 e). Motonetissa ilmeisesti myydään jotain tarvikeosaa hintaan 79,90 e (ei tietoa, mitä alkuperäisosaa sen pitäisi vastata sopivuudeltaan).
« Viimeksi muokattu: 20.09.2010, 13:42:13 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

karj

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #18 : 01.11.2009, 11:28:27 »
Jos oikein ymmärsin on kyse siitä, että jos olka-akselin "tappi" johon nivel/laakeri (osa 14) tulee kiinni on kulunut/syöpynyt, joudutaan vaihtamaan koko olka-akseli. Ja napa, laakerit jne. on taas kiinni olka-akselissa, on vaarana ettei niitä saada ehjänä purettua, ja pitäisi vaihtaa koko paketti.

Jo aikaisemmin yrittelin selitellä: jos kyse ainoastaan siitä, että alapallonivelen sisäkooli istuu paikoillaan kuin tatti, niin ei minusta syytä vaihtaa kaikkea sen ympäriltä. Mutta toisaalta tuo 2 vuoden takuu. Tämä osa/kokonaisuus on huonosti suunniteltu, joten iso lasku ja paljon osia hyvällä katteella varmistaa tyytyväisen asiakkaan ja edelleen sen, että tekijäkin on tyytyväinen.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #19 : 10.12.2009, 09:59:38 »
Pitääkö ohjauskulmat säätää uudelleen kun tuon alapallon vaihtaa?

Ei tarvitse, mutta ei siitä haittaakaan ole.

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #20 : 31.12.2009, 16:24:37 »
Vaihdoin noin vuosi sitten vanhempieni autoon, mutta en tarkalleen muista miten tapahtui. Tässä kuitenkin jonkinlaista apua:

- Keula ylös
- Rengas pois
- Vetoakselin mutteri irti (jollei käytössä ole pulttipyssyä, irrota mutteri pyörien ollessa vielä maassa)
- Jarrusatulan ja jarrulevyn taisin myös irroittaa
- Sitten raidepää irti
- Alapallon/laakerin 3 kiinnityspulttia irti ja olka-akselia vedetään ulospäin. Hakataan vanha irti niin kokonaisena kuin se lähtee.
- Olka-akseliin jäi laakerin sisäkooli, jonka ensin halkaisin pirralla (esim dremel) ja naputtelin irti.
- Puhdistin laakerin tiivistyselimen vastinpinnan olka-akselista hiomalla ja täytin uuden laakerin vaseliinilla.
- Sitten vain naputellaan uusi laakeri olka-akseliin ja kasataan.
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #21 : 11.01.2010, 10:09:18 »
407:n vetareitten momentti on kaikissa malleissa sama:

Vetoakselin mutterit (3) arvoon 34.5 m.daN (345 Nm).

saraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #22 : 06.07.2010, 11:54:57 »
No niin, 407 sw 2,0 Exe 2005, katsastustarkistus tehty. Ei obd vikoja, mutta se oikean puolen alapallonivel aivan loppu. 10 mm pysty-ja sivuttaisvälystä, perskeles. Kummallisinta on se ettei mitään kolinoita. Hinta 120 ekee, illaksi töihin.
exät: 350 four, 750 four, gw1100, gw1200, vw bussi, saab 99, 405 break. 407sw-05, 308 sw bluehdi 150 -14
nyxät: 404 -63, 206cc -01, gw 1500 -95, 207cc -07, 3008 gt bluehdi 180 -17

Kaizu

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #23 : 04.08.2010, 11:35:58 »
Mulla olis 50e + postit tuo alapallo (uusi). Ostin pari silloin kun oli 407 alla jo varmuudeksi mutta tuli vaihdettua pois ennenkuin tarvin noita.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #24 : 20.09.2010, 12:58:56 »
Alapallonivelen välyksiä tarkastettaessa tulee huomioida maahantuojan antama ohjeistus, jottei turhaan vaihda kunnossa olevaa alapalloniveltä. Käyttäjän "plagu" lähettämä ohje:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=49550.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Ace74

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #25 : 28.03.2011, 13:09:23 »
Hei!

Joutuuko paljonkin purkaa ja tartteeko erikoistyökaluja,tuohon alapallon vaihtohommaan.Omasta autosta olis kuskinpuolen alapallo vaihtokunnossa..Osa olis jo valmiina hommattuna,mutta jos se on hankala ite vaihtaa,niin sitten täytyy viedä korjaamolle.


JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #26 : 28.03.2011, 20:57:31 »
ServiceBox neuvoo käsittelemään konstruktion akselin sinkkisprayllä (ohjeessa tarkemmin selostettu), kun neulalaakeri vaihdetaan. Sähköisellä alustalla (jäykkyyttä muuttavat iskunvaimentimet) varustettuun autooni on aihe vaihdettu takuuna, samalla laitettu uudet navat ja raidepään tangot. Uuden parannellun ja vanhan epäonnistuneen "alapallosysteemin" tunnistaa ulkonäöstäkin ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ace74

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #27 : 29.03.2011, 08:55:47 »
Tuo motonetissa myytävä tarvike nivel oli Dephin valmistama,tiiä sitten kuinka laadukas osa on kyseessä....No sen näkee sitten ajan kanssa.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #28 : 29.03.2011, 09:05:50 »
Delphi on toimittaja mutta ei varmaankaan valmistaja, lukiko itse osassa mitään valmistaja tietoja. Laadulla ei tuossa osassa juuri ole merkitystä kun se ei kulumalla kulu vaan sisään päässeen kosteuden takia ruostuu. Alkuperäiset muistaakseni SKF:n valmistamat kestivät huonoimmillaan alle 3v.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #29 : 29.03.2011, 10:29:49 »
SKF tosiaan on alkuperäisosan toimittaja. Alkupään tekeleisiin nähden jonkinlaista parannusta on tapahtunut.