Kirjoittaja Aihe: 405 - ABS-merkkivalo palaa  (Luettu 21877 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnttiF

  • Vieras
405 - ABS-merkkivalo palaa
« : 24.06.2007, 23:23:50 »
Ongelma:

Auto: 1994 405 2,0 GTX Greenway (Bosch 2E ABS).

Autoon on vaihdettu nyrkkipajalla käsijarruvaijerit, jonka jälkeen ABS-järjestelmän vikavalo on alkanut palamaan käynnistyksen ja liikkeelle lähdön jälkeen. Pajalla ei kuulemma ole koskettu antureihin eikä mihinkään muuhun abs-järjestelmään liittyvään osaan.

Mikä on mahtanut mennä vikaan vaijerien vaihdossa ja mistä lähtisi ongelmaa selvittämään, vaikuttaako väärin säädetty käsijarru absien toimintaan?

Ratkaisu:

Tämä vika ratkaistu aikoinaan mittaamalla antureiden liittimiltä johtimet runkoa vasten, jolloin selvisi yhden johtimen ottavan maihin. Pakoputken lämpösuoja oli nyrkkipajalla kiinnitetty muutamaa numeroa isommalla ruuvilla, joka oli lävistänyt "kardaanitunnelin" juuresta kulkevan anturin johtimen.

Benkku

  • Vieras
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #1 : 25.06.2007, 15:39:38 »
...vaikuttaako väärin säädetty käsijarru absien toimintaan?

Kyllä vaikuttaa, erityisesti mikäli jomman kumman puolen käsijarru laahaa ja ajosi tai liikkeelelähdöt tapahtuvat hiekkapohjaiselta alustalta. Tällöin muodostuu pyörintänopeuseroa jonka ohjain tulkitsee vikatilanteeksi.

AnttiF

  • Vieras
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #2 : 03.05.2008, 13:06:49 »
Taas palaa ABS:n vikavalo samaisessa autossa. Onnistuuko tuosta Bosch 2E:stä lukea vikakoodit 'blink code' -menetelmällä? Viimeksi yritin maadoittaa harmaasta testipistokkeesta kakkosnapaa samaan tapaan kuin moottorinohjaimen koodien lukemisessa mutta eipä onnistunut.

AnttiF

  • Vieras
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #3 : 14.06.2008, 14:42:19 »
Testeri osoitti oikean takapyörän anturin pyörimistiedon puuttuvan. Uusi anturi merkkiliikkeestä ja vika säilyi. Kuvittelin uuden osan vialliseksi kun resistanssit vanhoissa antureissa on 1.1 kOhm ja uudessa 1.7 kOhm. Osa vaihdettiin uuteen mutta tässäkin on sama resistanssi ja vika edelleen päällä. Arvot mitattu sekä suoraan anturien liittimistä että abs-boksille tulevasta liittimestä... Ilmeisesti tuo 0.6 kOhm ero vaikuttaa? Mikä avuksi, täytyykö kaikki anturit uusia?

AnttiF

  • Vieras
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #4 : 14.06.2008, 21:33:26 »
Onkohan se anturi kytketty mihinkään vai onko johto poikki tai onko anturi sopivan matkan päässä siitä hammaskehästä eli lähellä?

Anturin resistanssin ero ei todennäköisesti ole ongelma.

Kaksi edellistä uutta anturia olen itse kytkenyt ja resistanssit tulee myös 'narun' viimeisestä päästä, eli abs-boksille tulevasta liittimestä. Korkeamman resistanssin myötä myös vaihtovirtapulssi on suurempi kuin muista pyöristä. Pyörän hammaskehä on ehjä ja puhdistettu. Kyseisessä mallissa anturin ilmaväli hammaskehään ei ole säädettävissä, kuten jossain malleissa säädetään 'shimmeillä'.

Benkku

  • Vieras
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #5 : 15.06.2008, 01:20:28 »
Anturin resistanssin ero ei todennäköisesti ole ongelma.

Pulssilaskenta suoritetaan vaihtosähköisen kela-anturin tuottaman jännitteen nollakohdan ylityksestä. Toisinsanoen jännitteen amplitudilla ei juuri ole merkitystä, sillä hitailla pyörintänopeuksilla se ei voi muutenkaan kasvaa kovinkaan suureksi.

Anturin imbedanssilla mittauspiirissä sen sijaan on, sillä mm. jännite voi olla biasoitunut (liikaa ?) joko positiiviselle tai negatiiviselle puolelle, jolloin nollakohdan ylitystä ei välttämättä tapahdu.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 041
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #6 : 15.06.2008, 14:00:41 »
Biasoitumisen voi mitata tasajännitemittauksena anturin rinnalta digitaalisella volttimittarilla. Jos vahvistin on DC-kytketty, vaikuttaa siihen anturikelan resistanssi.

Korkeampi vaihtojännitekomponentti johtuu joko siitä, että anturi tuottaa suuremmasta induktanssista johtuen korkeamman jännitteen tai että signaalia kuormitetaan vähemmän. Tuntematta vahvistimen tuloimpedanssia, voi testausta tehdä vertaamalla toisen takapyörän tuottamaan jännitteeseen sekä intoanturista että kytketystä anturista. Mikäli vahvistin kuormittaa sen verran anturia, että jännitteen muutos on havaittavissa, pitäisi näin tietenkin tapahtua molempien tulojen kanssa.

Ilmeisesti mittasit suoraan anturin liittimistä jännitteen jolloin suuremmasta jännitteestä voidaan päätellä myös induktanssin olevan suurempi. Vahvistimen kuormittava vaikutus kannattaa myös tarkistaa, jos vaikka tulo on oikosulussa.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #7 : 31.10.2012, 20:03:02 »
Ongelma:

Auto: 1996 405 2,0 GTX Style (XU10J2C, RFX, MM 8P, ABS, DAM 6906/06.10.1995).

Autossa mittariston keltainen ABS-merkkivalo jää palamaan. ABS-jarrut eivät toimi, koska vikavalo palaa. Autossa on Boschin erillinen 2E-ABS-jarrujärjestelmä.

En ole ehtinyt vielä lukea vikakoodeja PPS:llä, mutta toivottavasti se onnistuu ja kertoo jotain vian aiheuttajasta. ABS-järjestelmän harmaa kaksinapainen diagnostiikkapistoke on samassa mustassa muovikotelossa moottoritilassa etumatkustajan puoleisen etujoustintuen etupuolella.

Sulakkeet on katsottu sekä matkustamosta että moottoritilasta ja olivat ehjiä. Ohjekirjan mukaan matkustamon sulakerasian sulake F6 (10 A) olisi ABS-ohjainlaitetta varten, mutta ainakin tämän ABS-järjestelmän yhteydessä kyseinen sulakepaikka on tyhjä.

Ratkaisu:

Osa 1:

Vika taisi selvitä. Mittariston ABS-merkkivalon palamaan jäämisen aiheutti rikkinäinen lisäjarruvalon polttimo, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Kun toimivan polttimon irrottaa ja laittaa sytytysvirran päälle (tai käynnistää auton), jää ABS-merkkivalo palamaan. Kun ehjän polttimon laittaa paikalleen ja laittaa sytytysvirran päälle (tai käynnistää auton), ei merkkivalo jää palamaan, vaan se sammuu muutaman sekunnin kuluessa.

Jostain syystä varsinaisten takajarruvalojen rikkäinen/puuttuva polttimo ei aiheuta ABS-merkkivalon palamaan jäämistä.

Osa 2:

Eipä selvinnyt vika vieläkään täysin, vaikka selvittely onkin helpompaa nyt, kun rikkinäisestä polttimosta johtunut ABS:n toimimattomuus on korjattu.

Nyt ABS-merkkivalo ei enää jää palamaan auton käynnistämisen jälkeen, mutta syttyy melko pian ajon alkamisen jälkeen. Syttyi itse asiassa jo silloinkin, kun siirsin autoa pihalla parin minuutin ajan. Kun auton tuon jälkeen sammuttaa ja käynnistää, valo ei jää palamaan, mutta syttyy pian uudelleen. Kun valo ei pala, ABS-jarrut tuntuisivat toimivan moitteetta ja kun valo palaa, ne eivät toimi.

Kävin läpi takavaloumpioille tulevien johtosarjojen liittimet. Sekä vasemmalla että oikealla oli maajohtimen pinni selvästi kuumentunut huonon kontaktin seurauksena, joka oli hieman sulattanut muoviakin pinnin ympäriltä. Puhdistin hiomapaperilla ja CRC:n puhdistusaineella kontaktipinnat ja lopputuloksena takavaloumpioiden valot eivät enää vilku suuntavilkun tahdissa kuten aiemmin. Puutteellinen maadoitus on helppo todeta esim. yhdistämällä väliaikaisen maajohtimen takavaloumpion piirilevyn ja auton maapisteen välille. Myös lampulle tulevan jännitteen voi mitata käyttäen maana sekä piirilevylle liittimen kautta tulevaa maata että erillistä maapistettä, jolloin kunnossa olevassa johdotuksessa ei mitatuissa jännitteissä pitäisi olla eroa, kun taas puutteellisen maakontaktin seurauksena eroa voi olla muutamankin voltin verran.

ABS-ongelmaan tämä liittyy sillä tavalla, että ennen liittimien puhdistamista suuntavilkun käyttö sytytti ABS-merkkivalon ja poisti ABS-järjestelmän käytöstä. Nyt ABS-merkkivalo ei enää ole syttynyt suuntavilkkujen käytön yhteydessä tai muutenkaan jäänyt palamaan käynnistämisen jälkeen. Ongelma on siis näillä näkymin ratkaistu.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2017, 11:40:38, kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #8 : 22.07.2014, 12:28:59 »
ABS-ongelmaa en edelleenkään ole ehtinyt ratkaisemaan. Jarruvalokatkaisin on ehjä.

Vikakoodit tarkistin Peugeotin diagnostiikkaohjelmistolla, mutta mitään ABS-vikaan viittaavaa ei löytynyt. Tarkoitus oli tutkia ABS-antureilta saatavia pyörintänopeustietoja, mutta jostain syystä ohjelmisto ei anna niitä tarkkailla, vaan lopettaa toiminnon oikeastaan heti sen aktivoimisen jälkeen, jolloin lukemat ehtivät vain vilahtaa ruudulla (ajon aikana en ole ehtinyt testiä vielä kokeilla).

Yleismittarilla mittasin antureiden vastuksia. Varoiksi ostamani uuden etupyörän ABS-anturin 4545 60 vastus irrallisena oli 1550 ohmia ja sama, kun kytkin sen kiinni auton johtosarjaan (mutten asentanut olkatukeen). Tässä auton alkuperäisten antureiden mittaustulokset ABS-ohjausyksikön johtosarjan liittimen pinneistä mitattuna auton ollessa paikallaan, anturit olkatukiin kiinnitettyinä:

Vasen etu (pinnit 13-7): 1050 Ω (paikallaan), 800-1250 Ω (pyörää pyöritettäessä)
Oikea etu (pinnit 10-5): 790 Ω (paikallaan), 650-1000 Ω (pyörää pyöritettäessä)
Vasen taka (pinnit 6-14): 1020 Ω (paikallaan), 800-1250 Ω (pyörää pyöritettäessä)
Oikea taka (pinnit 4-2): 1040 Ω (paikallaan), 800-1250 Ω (pyörää pyöritettäessä)

Mitattaessa lukemat vaihtelivat aika paljon, joten kovin luotettavia mittaustulokset eivät ole. Oikean etupyörän anturin vastus näyttäisi olevan jonkin verran pienempi kuin muiden, joissa mittaustulokset ovat suunnilleen samoja, mutta voiko tuollainen ero olla ratkaiseva järjestelmän toiminnan kannalta? ABS-kehien kuntoa en myöskään ole vielä tarkistanut.

Ilmeisesti anturit pitäisi kuitenkin tarkistaa mittaamalla niiltä takaisin tuleva jännite vastuksen sijasta?

Peugeotin kytkentäkaavioissa ve-anturi on merkitty numerolla 7000, oe on 7005, vt on 7010 ja ot on 7015.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2017, 11:42:45, kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #9 : 12.08.2014, 18:07:04 »
Kytkentäkaavion mukaan matkustamon sulakerasian sulakkeen F28 (15 A) kautta virta kulkee ensin jarruvalokytkimelle ja siitä jarruvaloille ja ABS-ohjausyksikön 15-pinnisen liittimen pinniin 9 (lisäjarruvaloa ei kytkentäkaavioon ole merkitty). Sulakkeen F12 (10 A) kautta virta puolestaan kulkee ABS-merkkivalolle ja siitä ABS-ohjausyksikön mustan 4-pinnisen liittimen pinniin 4 sekä ABS-ohjausyksikön 15-pinnisen liittimen pinniin 1. Lisäksi sulakkeen F12 ohitse virtalukolta virta kulkee ABS-ohjausyksikön mustan 4-pinnisen liittimen pinniin 1.

Sulakkeen F12 irrottaminen aiheuttaa myös ainakin polttoainemittarin toimimattomuuden.

Alla olevat kytkentäkaaviot pätevät ainakin tähän ko. autoon, mutta eroja voi esiintyä mallista, varusteista ja valmistusajankohdasta riippuen.

CA00=Virtalukko
BF00=Matkustamon sulakerasia
V7000=ABS-merkkivalo
2100=Jarruvalokatkaisija
2630=Vasen jarruvalo
2635=Oikea jarruvalo
7000=ABS-anturi (vasen etupyörä)
7005=ABS-anturi (oikea etupyörä)
7010=ABS-anturi (vasen takapyörä)
7015=ABS-anturi (oikea takapyörä)
7020=ABS-ohjausyksikkö
C7000=ABS-ohjausyksikön 2-pinninen harmaa diagnostiikkaliitin

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.

"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #10 : 12.08.2014, 19:05:16 »
Vika taisi selvitä. Mittariston ABS-merkkivalon palamaan jäämisen aiheutti rikkinäinen lisäjarruvalon polttimo, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Kun toimivan polttimon irrottaa ja laittaa sytytysvirran päälle (tai käynnistää auton), jää ABS-merkkivalo palamaan. Kun ehjän polttimon laittaa paikalleen ja laittaa sytytysvirran päälle (tai käynnistää auton), ei merkkivalo jää palamaan, vaan se sammuu muutaman sekunnin kuluessa.

Jostain syystä varsinaisten takajarruvalojen rikkäinen/puuttuva polttimo ei aiheuta ABS-merkkivalon palamaan jäämistä.

Eipä selvinnyt vika vieläkään täysin, vaikka selvittely onkin helpompaa nyt, kun rikkinäisestä polttimosta johtunut ABS:n toimimattomuus on korjattu.

Nyt ABS-merkkivalo ei enää jää palamaan auton käynnistämisen jälkeen, mutta syttyy melko pian ajon alkamisen jälkeen. Syttyi itse asiassa jo silloinkin, kun siirsin autoa pihalla parin minuutin ajan. Kun auton tuon jälkeen sammuttaa ja käynnistää, valo ei jää palamaan, mutta syttyy pian uudelleen. Kun valo ei pala, ABS-jarrut tuntuisivat toimivan moitteetta ja kun valo palaa, ne eivät toimi.

Yritän vielä uudelleen lukea vikakoodit ja katsoa, josko tällä kertaa saisi selville myös pyörintänopeustietoja. Taitaa ainakin vasemman etupyörän jarru jäädä vähän laahaamaan jarrutuksen jälkeen, kun auto on ollut niin pitkään käyttämättä...
« Viimeksi muokattu: 04.05.2017, 11:44:08, kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #11 : 12.08.2014, 20:48:29 »
Minulla lisäoireena myös vasemman vilkun ja jarrupolkimen yhtäaikaisen painamisen aiheuttaman vilkun yhtäkkinen räpsytys.

Tuollainen vika on näemmä omassakin autossa välillä. Vika ilmeni hetken aikaa ja sitten poistui. Sama vika oli autossa aiemminkin: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=56828.msg233970#msg233970

Pitää käydä takavalojen maadoitukset kunnolla läpi siltä varalta, että tuo vaikuttaa ABS-merkkivalon syttymiseen vastaavasti kuin rikkinäinen lisäjarruvalon polttimokin.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #12 : 12.08.2014, 20:53:43 »
Vikakoodit tarkistin Peugeotin diagnostiikkaohjelmistolla, mutta mitään ABS-vikaan viittaavaa ei löytynyt. Tarkoitus oli tutkia ABS-antureilta saatavia pyörintänopeustietoja, mutta jostain syystä ohjelmisto ei anna niitä tarkkailla, vaan lopettaa toiminnon oikeastaan heti sen aktivoimisen jälkeen, jolloin lukemat ehtivät vain vilahtaa ruudulla (ajon aikana en ole ehtinyt testiä vielä kokeilla).

Luin vikakoodit uudelleen ja edelleenkään ei mitään vikakoodeja ABS-järjestelmästä löytynyt, vaikka ABS-merkkivalo palaakin. Pyörintänopeustietoja en myöskään saanut tutkittua, kun ohjelmisto käyttäytyy samalla tavalla kuin aiemminkin eli ei anna tutkia em. tietoja. Sen antama virheilmoitus on "no communication". Kokeilin pyörintänopeustietojen tarkastelua myös ajon aikana, muttei toiminut silloinkaan.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 405 - ABS-merkkivalo palaa
« Vastaus #13 : 13.08.2014, 16:10:53 »
Tuollainen vika on näemmä omassakin autossa välillä. Vika ilmeni hetken aikaa ja sitten poistui. Sama vika oli autossa aiemminkin: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=56828.msg233970#msg233970

Pitää käydä takavalojen maadoitukset kunnolla läpi siltä varalta, että tuo vaikuttaa ABS-merkkivalon syttymiseen vastaavasti kuin rikkinäinen lisäjarruvalon polttimokin.

Kävin läpi takavaloumpioille tulevien johtosarjojen liittimet. Sekä vasemmalla että oikealla oli maajohtimen pinni selvästi kuumentunut huonon kontaktin seurauksena, joka oli hieman sulattanut muoviakin pinnin ympäriltä. Puhdistin hiomapaperilla ja CRC:n puhdistusaineella kontaktipinnat ja lopputuloksena takavaloumpioiden valot eivät enää vilku suuntavilkun tahdissa kuten aiemmin. Puutteellinen maadoitus on helppo todeta esim. yhdistämällä väliaikaisen maajohtimen takavaloumpion piirilevyn ja auton maapisteen välille. Myös lampulle tulevan jännitteen voi mitata käyttäen maana sekä piirilevylle liittimen kautta tulevaa maata että erillistä maapistettä, jolloin kunnossa olevassa johdotuksessa ei mitatuissa jännitteissä pitäisi olla eroa, kun taas puutteellisen maakontaktin seurauksena eroa voi olla muutamankin voltin verran.

ABS-ongelmaan tämä liittyy sillä tavalla, että ennen liittimien puhdistamista suuntavilkun käyttö sytytti ABS-merkkivalon ja poisti ABS-järjestelmän käytöstä. Nyt ABS-merkkivalo ei enää ole syttynyt suuntavilkkujen käytön yhteydessä tai muutenkaan jäänyt palamaan käynnistämisen jälkeen. Ongelma on siis näillä näkymin ratkaistu.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2014, 16:16:20, kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info