Ongelma:Auto: 2003 406 GW 2,0 HDi.
Mulla on omassa vastaavassa sama vika. Syy vain on eri. Peruutusvalo ei siis toimi.
Vaan mullapa ei tule edes jännite vaihdelaatikon pakkianturille. Mittailin, että sulakkeen ja liittimen välillä on 14,5 ohmia resistanssia. Mitäkähän kautta tuon jännitteen liittimelle pitäisi tulla?
Ei ole sulake palanut.
F32 10A: Nopeusanturi - Peruutusvalo - Diagnoosiliitäntä - Automaattivaihteisto - Jäähdytysnesteen tason ohjausyksikkö - Jäähdytysveden lämpötilan anturi - Moottorituulettimen rele.
Monikohan näistä nyt sitten on oikeasti käytössä?
Ratkaisu:Mikä niksi niihin isoihin pyöreisiin moninapaliittimiin on (akun ja moottorin välimaastossa 2 kpl)? Kait ne saa ehjänä auki? Mulla on jälkiasennettu vakionopeussäädin hankalasti vähän tiellä.
Vika löytyi. Sain viimein ne pyöreät moninapaliittimet auki (vain pyörittämällä kierre auki, samalla liittimelle tulevaa johtonippua nostellen, olivat vaan niin kankottuneet, että pyörivät todella huonosti). Sinne liittimelle saakka jännite vielä tuli, eikä liitospinnoissa ollut mitään vikaa.
Ei auttanut muuta kun alkaa purkamaan johtonippua väliltä vaihdelaatikon anturin liitin-moninapaliitin. Ja sieltähän se vika löytyi. Ilmanpuhdistimen kotelon alla "kurkkutorvessa" oleva johtonippu risteää toisen vastaavan pienemmän johtonipun kanssa. Vuosien varrella tärinä oli hiertänyt toisen suojaputken puhki ja syöden vielä osan johtimistakin.