Kirjoittaja Aihe: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 63550 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 065
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #15 : 23.05.2012, 22:20:07 »
Ei ole kosteutta enää matossa. :) Tämä oma 607:ni on melkoisen riisuttu malli, mutta silti omaan käyttöön juuri sopivasti liikaa varusteita. :D
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

JTR

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #16 : 01.07.2012, 10:46:48 »
Kävin koeajamassa 607 2.7 hdi automaattilootalla. Vuosimalli 2005 ja ajettu oli 163000. Tosin jäi vähän vajaaksi kokeilu, kun auto oli vikatilassa ja kierrokset ei noussu yli kolmen tonnin. Näytössä luki "antipollution fault" ja muistaakseni "speed control fault". Lieneekö vakaviakin vikoja. Aikoivat laittaa auton kuntoon ja käyn sitten uudelleen testaamassa. Onko tästä mallista porukalla kokemuksia tai muuta tietoa? Kannattaako tuohon sotkea käsiänsä? Paljonko näihin maksaa esim. jakopään laitto ja onko samanlaisia rikkoontuvia osia kuten esim. 406 hdi:n apulaitepuolen hihnapyörä? Herkkuja oli jokalähtöön mm. sähkösäätöiset penkit, webasto, sähköllä säätyvä alusta jne. Meneekö nuo helposti rikki ja onko kalliita korjata? Laittakaahan viestiä, niin en iske käsiäni kovin syvälle siihen itteensä :D

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 848
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #17 : 01.07.2012, 13:49:23 »
Riskillä ei kannattane ostaa, mutta jos takuuta saat auton moottorille ja vaihteistolle, varsinkin turbolle (maksaa maltaita). Jousitussysteemi ei ole autossa ongelma, koeteltua tekniikkaa. Webaston toiminnassa ollut ongelmia. Autotohtorille veisin varmuuden vuoksi. Käyttökuluiltaan ei ole halpa, jos kilometrit jää vähäisiksi. Auton huoltohistoria kannattaa tarkistaa.   
Katsoppa foorumilta haulla "607", niin saat kokonaiskäsityksen autosta ja sen vioista tai ominaisuuksista  ;)
Onko auto myynnissä nettiautossa vai täysin yksityinen?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 065
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #18 : 02.07.2012, 09:41:36 »
Kori kattaa 2/3 osaa auton hinnasta. Kannattaa olla tarkka siinä kohtaa. Tyyppivikoja 607:ssa on todella vähän. Taka-akselistossa saattaa olla pintaruoste kukkasia.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #19 : 02.07.2012, 11:21:20 »
Toimiiko ilmastointi, siis jäähdyttääkö? Naksuuko iskarien yläpään kääntölaakerit? Naksuuko vetonivelet? Raidetangonpäät? Toimiiko takaluukun sähköinen avaus/sulku? 

JTR

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #20 : 02.07.2012, 12:58:31 »
Pitääpä kiinnittää huomiota noihin seikkoihin jos saavat vian korjattua ja käyn testaamassa uudestaan. Auto on myynnissä liikkeessä ja aikoivat laittaa kuntoon. Tosin pakkohan niiden on jos meinaavat myydäkin sen :D Kilometrejä tulee reilu 30000 vuodessa, joten sen puoleen diesel kannattaa olla. Vähän enemmän tuo tietenkin syö verrattuna nykyiseen 406 hdi:hin verrattuna. Hyvät kyydit oli kyllä, kun pikkumatka ajettiin.

JTR

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #21 : 20.07.2012, 13:20:55 »
No niin. Auto koeajettu uudemman kerran. Olivat laittaneet uuden egr- venttiilin ja jonkin anturin vaihtaneet. Ainakaa vikavalo ei palanu. Kulutusmittari ei kyllä antanu ku hetkellistä lukemaa, joten liekkö sitte vieläkää aivan kunnossa? Nyt se ainaki kulki niinku pitääki. Saakelin pirtsakka peli ku omaan 406 2.0 hdi:hin vertaa. Takaluukkuki toimi  :D. Ainoa outo ääni oli sellainen jurina moottorista. En tiedä, että onko normaali v6 moottorille, kun en ole aiemmin kuullu tuollaista käynnissä. Pitää miettiä, että alkaisko tarjousta tekemään. Ois se kuitenki jonkin verran kalliimpi pitää ku tuo nykynen kulkine. Hyvät ja ripeät kyydit oli kyllä ;D

Arhippa

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #22 : 29.12.2012, 17:07:35 »
Täällä varmasti löytyy tietoa kysymykseeni, että mitäs kaikkea tuli uutta kun 607 uudistui käsittääkseni vuonna 2005? Ollut mielessä jo pitemmän aikaa hommata seuraavaksi dieselillä käyvä 607 !

Ulkoapäin ainakin etusumuvalot muuttuivat pyöreiksi. Muita muutoksia en sitten olekaan ulkoa löytänyt =)
 
Moottorit kai muuttuivat ja tuli se 136 hv 2.0 HDI ja 2.2 HDI biturbo. Oisko se tuo tuplaturbo hivenen harvinainen Suomessa kun en ole vielä yhteenkään törmännyt? Tuo 136 heppainen 2.0 HDI varmaankin se mikä ois järkevin valinta. Vääntöä ja voimaa paremmin kuin 2.2 HDI:ssä ja lisäetuna pienemmät päästöt.

Kaikki Dieselit lienee niitä FAP eli hiukkasloukullisia, riippumatta onko ekoja malleja 2000 luvun alusta vaiko facelift. Mutta että käsittääkseni autoa ei kannate jättää ostamatta hiukkasloukun vuoksi, onhan nuo muillakin merkeillä ja niiden kans on opittava elämään. Näissä ei kuitenkaan tarvii sen urealiuoksen kanssa vielä touhuta niinkö esim joissain mersuissa? Ureapöntöt taisivat liittyä niiden typenoksidien leikkaamiseen jotka pääsivät luikertelemaan läpi katalysaattorista tuhoamaan vihreää paratiisiamme.Se siitä.  :-X

Ja automaattilaatikoista sen verran vielä,että muuttivatko myös niitä kun koneita päivittävät? Ois nimenomaan tarkoitus hommata automaatti...

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 510
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #23 : 29.12.2012, 17:34:27 »
Dieselinä löytyy myös 2.7 V6 204hv. Faceliftissä on vain yksi akku. Vanhakorisessa on takana pikkuakku. Puskurit uudistui faceliftissä ja kylkilistoihin tuli kromilistat. Sisällä muutoksen huomaa erilaisista verhoiluista, kasettisoitin vaihtui cd soitin malliseen. Viiksipaketti ratin ympärillä vaihtui erilaiseksi. Varmaan mittaristossakin uudistusta tapahtui. Faceliftissä äänieristystä vähennetty vanhakoriseen verrattuna. Myös rengaskoko kasvoi. Facelift malliin tuli 6 vaihteinen autom. vaihteisto.

Ihan kiva autohan tuo on ja hyvin tehty. On tuossa huonojakin puolia mutta kyllä niiden kanssa pärjää.

Peugeot 508 & Peugeot 607

Arhippa

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #24 : 29.12.2012, 22:54:41 »
Pikkuakku? Mitä se tekee, eri akku toimilaitteilleko? Onko tuo pikkuakku oikeesti joku semmoinen alle 20 Ah:n akku kuten jossain moottoripyörissä? 


cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 065
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Miles

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #26 : 30.12.2012, 22:53:59 »
Minulla on tuo 2.2 hdi 170 hv malli, hankin sen koska siinä yhdistyy hienosti suorituskyky ja taloudellisuus. Tätä mallia on tosiaan harvoin myynnissä Suomessa, kesällä oli yksi ja ilmeisesti myytiin nopeasti. Olen ollut tyytyväinen autoon, ajoa nyt 20tkm takana.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 394
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #27 : 30.12.2012, 23:08:13 »
Kaikki Dieselit lienee niitä FAP eli hiukkasloukullisia, riippumatta onko ekoja malleja 2000 luvun alusta vaiko facelift. Mutta että käsittääkseni autoa ei kannate jättää ostamatta hiukkasloukun vuoksi, onhan nuo muillakin merkeillä ja niiden kans on opittava elämään.

Peugeot 607 oli maailman ensimmäinen sarjatuotantomalli, jossa tuo hiukkasloukku oli kaikissa dieselmalleissa vakiona.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

kallenauto

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #28 : 16.01.2013, 19:14:45 »
Minulla on tuo 2.2 hdi 170 hv malli, hankin sen koska siinä yhdistyy hienosti suorituskyky ja taloudellisuus. Tätä mallia on tosiaan harvoin myynnissä Suomessa, kesällä oli yksi ja ilmeisesti myytiin nopeasti. Olen ollut tyytyväinen autoon, ajoa nyt 20tkm takana.

Kesällä ostin omani 2.2 hdi vm. 2008 ja olen ollut enemmän, kuin tyytyväinen. Kesäkuusta ajoa tullut 15tkm ja mittarissa nyt 170tkm. Ainoa vaiva autossa on lasinpesunestesäiliön ilmeinen vuoto, siitäkin oli juttua jossain foorumilla.
Kyttäsin tätä mallia vuoden päivät, kunnes lopulta tuli myyntiin ja tällä kertaa kerkesin.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 238
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #29 : 26.01.2013, 09:53:11 »
Onko näissä ollut mitään ruostumiseen viittaavaa, vanhimmat autot kuitenkin jo 12 vuotta vanhoja?