2.2 bensakonehan on hyvin pitkälle sama kuin 2.0 EW-bensakone (tuli 406:een FL:n yhteydessä). Ei kai noissa mitään suurempia ongelmia ole ollut. Huohottimissa on Suomessa vakiona eristys ja lämmitysvastus.
Itse olen ollut varsin tyytyväinen tuohon koneeseen. Auto on FL-mallia, mutta vielä 5-vaihteisella manuaalilla. Kone on varsin sitkeä ja 5:lla tulee ajettua 45 km/h alkaen, jos ei ole mäkinen tie. Pienet liikenneympyrät ja monet kadunkulmat menee kolmosella mukavasti. Polkemalla kulkee ihan riittävästi. En ole kyllä isompaa konetta tuohon kaivannut, mutta automaatti tietysti voi muuttaa asian.
Tuossa on tyyppivikana hieman dieselmäinen käyntiääni, ainakin ajoittain. Johtuu ilmeisesti venttiilin ajoituksen säätösysteemistä, mutta ei käsittääkseni vaadi toiminpiteitä, jos ääni ei häiritse. Minulla kone on ollut täysin ongelmaton lukuunottamatta hajonneita kakkoslambda- ja imukanavanpaineantureita. Anturit ovat muutenkin olleet auton murheenkryyni. Parkkitutka-antureita on mennyt kourallinen ja kaikki ABS-anturit on vaihdettu, yksi jo toistamiseen. -99 605:sta ei ole vielä vaihdettu yhtään anturia. Onneksi noi on pystynyt itse vaihtamaan, joten ei ole kalliiksi tullut.
Alustasta on vaihdettu yksi raidetangonpää ja yläkääntölaakerit. Kaikki muu on alkuperäistä, myös pakoputki.
Enemmän ongelmia ja kalliita huoltoja olen kuulut V6:sta, mutta omaa kokemusta siitä ei ole.