Kirjoittaja Aihe: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)  (Luettu 48709 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tomzzu

  • Vieras
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #15 : 23.12.2011, 15:22:48 »
Ongelma:

Auto: 2006 307 Wagon 1,6 XS (automaatti).

Auton kun käynnistää, niin syttyvät nuo ABS- ja ESP-valot palamaan. Välillä palavat ja välillä on taas niin, että eivät syty ollenkaan. Vikakoodi kertoo, että oikean takapyörän anturista ei tule singaalia, mutta uudella anturilla on kokeiltu ja sama tulos. Veikkasivat korjaamolla, että voi olla johtosarjassa taikka ohjausyksikössä vika. Että voiko tuo vika siitä huolimatta olla mahdollisesti siinä jarruvalokytkimessä?

Ratkaisu:

Vika selvisi. ABS-anturi ei toiminut siksi, että oli johtosarja hankautunut poikki polttoainetankin päältä. Nyt johdot on korjattu ja auto toimii taas.

Esanssia

  • Vieras
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #16 : 22.08.2012, 15:33:29 »
Ongelma:

Auto: 2003 307 2,0 HDi 90 (66 kW, 5-ov.).

Ongelmana on aika ajoin nypyttävä jarrupoljin ja ABS fault, eli nyt täytyisi selvittää, mikä pyörä on kyseessä.

Ratkaisu:

Eli kyseessä oli vasen takapyörä. ABS-anturin ja laakerissa olevan kehän väli oli kasvanut ~4 mm:iin. Putsailin paikat jarrukliinerillä ja teräsharjalla sekä käänsin anturia sormella lähemmäksi kehää niin, että väliksi jäi ~1 mm. Ongelma korjaantui.

adpeugeot

  • Vieras
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #17 : 04.11.2012, 10:45:29 »
Ongelma:

Auto: 2006 307 Wagon 1,6.

Vikakoodien luku antoi vikakoodin oikeasta etupyörästä. Parametreissä testeri näyttää etupyörän nopeudeksi 655 km/h. Vikakoodi on aktiivinen eikä suostu poistumaan, vaikka ABS-anturin johdot on irrotettu oikeasta etupyörästä. Onkohan ABS-yksikkö vauroitunut?

Ratkaisu:

ABS-vika osoittautui anturiviaksi. Anturi uusittu ja taas toimii.

Pugi406

  • Vieras
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #18 : 06.11.2012, 20:48:48 »
Pikainen googletus antoi vinkkiä siitä, että ainakin Renault Cliossa tuo 655 km/h:n nopeus oli tarkoittanut sitä, että kyseisen ABS-anturin johto oli oikosulussa.

Itse mittaisin anturin ohmisesti ja vertaisin oletettavasti ehjään vastaavaan.

Vastusmittauksella tuollaisen anturin saa rikki, eli ei kannata kokeilla.

mjb

  • Vieras
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #19 : 17.12.2013, 09:22:02 »
Auto: xxxx 307 2,0.

Itse taistelin ABS Faultin kanssa pitkään. Vikailmoitusta tuli alussa harvakseltaan, mutta pikkuhiljaa alkoi ilmestyä useammin ja nyt viimeiset kuukaudet syttyi joka päivä palamaan. Joko suoraan käynnistyksen yhteydessä tai sitten vauhdin noustua 20-30:n kohdille. Testeri näytti kaiken olevan kunnossa. Lopulta syy löytyi. Ilmarakoa oli karvan liikaa ja pintoihin oli kertynyt ruostetta. Säätö ja puhdistus auttoivat.

pug

  • Vieras
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #20 : 15.11.2014, 20:12:03 »
Auto: 2002 307 SW 1,6.

Ei tahtonut millään korjaantua ABS Fault ja ilmotteli pyöränanturivikoja. Antureita vaihdeltiin, mutta turhaan, koska vika oli täysin hapettuneissa antureiden liittimissä. Ne liittimet saattavat näyttää ulospäin ihan hyviltä, mutta eivät olekaan. Muistaakseni ne liittimet voi purkaa kivasti auki, jolloin ne voi uudestaan vaikka juottaa. Itse ainakin korjasin vanhat liittimet ja ei ole vikoja ollut sen jälkeen.

brwzzard

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
  • 106 GTi '99 'Snow White'
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #21 : 16.03.2015, 19:50:41 »
Mullakin herjasi ABS-anturia, mutta vika oli katkenneessa johdossa etulokasuojan takana.
106 GTi '99 (Snow White) | 308 SW Premium HDi '09 | 5008 Sport HDi 2Tronic '11
ex: 307 SW Premium Plus HDi '07 | 308 SW Active HDi '12 | 406 2.2 Sport '01 | 307 XSI HDi '03 | 206 RC '04

nesta90

  • Vieras
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #22 : 02.07.2015, 14:23:51 »
Auto: 2002 307 SW 1,6.

Itsellä antoi ABS Faultia ja OBD-mittarilla katsottessa tuli ilmoitus "vasen takapyörä, signaali heikko". Siinä sitten uutta anturia ja lopuksi koko uusi takanapa tuli laitettua, mutta sekään ei auttanut.

ABS-anturille tuleva johto oli hankautunut poikki pakoputken läheltä. Siihen uutta johtoa niin taas toimi. Eli kannataa tutkia johdot.

307

  • Vieras
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #23 : 02.09.2015, 11:06:33 »
Ongelma:

Auto: 2002 307 2,0 HDi.

ABS-valo syttyy, kun on vähän matkaa ajanut.

Ratkaisu:

ABS tuli kuntoon, kun vaihdoin anturin taakse vasemmalle.

Kartaani

  • Vieras
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #24 : 08.10.2015, 18:51:09 »
Takana ABS-antureiden ja niiden kiinnityspinnan väliin muodostuu ruostetta, joka kääntää anturia vinoon, jolloin ilmarako suurenee. Mitä suurempi rako, sitä pienemmässä vauhdissa ABS sekoilee.

jheinonen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #25 : 17.02.2016, 19:41:09 »
Auto: 2001 307 1,6 (TU5JP4).

Omassa autossa oli vikana ainakin etuanturien kehien likaisuus ja taka-anturien asento oli väärä ruosteen takia.

Jostain syystä sulake ei palanut, vaikka pumpussa oli myöskin vikaa. Vaihdoin tilalle testiksi Motonetin 30 A:n halpasulakkeen, josta paloi ohut lanka heti. Suurtehosulake (merkkiliikkeestä) kesti jostain syystä pumpun jumittumisen.

Auto oli ollut ajamattomana yli vuoden ja ABS-pumpun moottori oli jumissa, koska sen sisälle pääsee näköjään vettä konehuoneen puolelta. CRC-liotus yön yli ja Contact cleanerillä puhdistus auttoivat. Ankkurin kosketuspinnat puhdistetaan pölystä paineilmalla ja kosketuspinta kankaanpalalla.

Moottori on kiinni kahdella pultilla ja sen saa avattua ja puhdistettua helpolla. Samalla numerolla olevia moottoreita on näköjään myös C-Corsassa, Alfassa, Rellussa ym. ABS-korjaus voi siis olla myös edullinen.

pena62

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 307 - ABS/ESP/ASR-valo ja ABS/ESP/ASR Fault (anturi)
« Vastaus #26 : 11.09.2016, 12:54:26 »
Auto: 2002 307 SW 1,6.

Sama vika oli autossani ja testeri (PP2000) kertoi, että vasen taka-anturi on viallinen. Anturi irti ja putsaus ruosteesta kiinnityskohdasta. Rako oli aluksi vain 2-3 mm ja putsauksen jälkeen ehkä 1-2 mm, mutta alkoi taas toimia.