Auto: 1996 406 1,8 (16-ventt., 347 000 km).
Auto seissyt nyt hallissa viikon verran kun on yrittänyt pähkäillä että mikä siinä on.
Eli sattui normaalia kosteampi keli olemaan ja tarkotus oli lähteä autolla liikenteeseen. Starttasin auton, se käynnistyi mutta sammui saman tien. Sen jälkeen ei auto ole käynnistynyt, mutta startatessa huomaa että se välillä pikkusen lupailee mutta ei silti käynnisty. Auto vietiin yöksi lämpimään halliin siinä toivossa että se aamulla hörähtäis käyntiin mutta ei auttanut.
Autoon on vaihdettu sytystulpat ja sytytyspuola viime vuonna joten luulisi ettei vika ole niissä. Semmosen huomion olen tehnyt että polttoaineenpaineensäätimesta tai niistä letkuista vuotaa joskus bensaa. Viimeksi keväällä huomasin kun suht paljon vuoti käynnistyksen yhteydessä moottorin päälle mutta silloin auto käynnistyi kävi ihan normaalisti ja sitten kun myöhemmin sinä päivänä starttas nii ei taas vuotanut yhtään. Mutta viime viikolla kun auto halliin vietiin ja se oli kerenny siellä olla parisen tuntia nii kokeilin käynnistää sitä nii se paineensäädin ja sen ylempi letku ainakin vuotivat vähäsen bensaa(kostuivat ympäriltä). Seuraavana päivänä kun kokeili uudestaan niin ei vuotanut. Eli tuntuis että se bensaa sais.
Mut enivei, ensimmäisenä silmiin pisti huohotinletkut, jotka menevät imuputkeen. Näistä yksi oli haljennut niin voiko se nyt muka johtua siitä ettei käynnisty? Toinen kans kun tutkiskelin niin kaasuläpän asennontunnistin oli kokonaan öljyn ym paskan peittämä/kostuttama. Kenties siinä häiriötä?
Tässä on tuon ehjän letkun etsinnät päällä kun kyseistä haljennutta letkua ei enää valmisteta. Ja jos tuo huohotinletku ei siihen käynnistymiseen vaikuta nii tohtiiko starttausta kokeilla ilman sitä letkua, että pääsis ongelmien ratkaisussa jotenki eteenpäin.
Hirveesti kysymyksiä, mutta halu ois oppia näitä asioita. Eli mitähän tässä kannattaisi nyt lähteä selvittämään seuraavaksi?