Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei aina käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 16154 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Haiskahtaa sitten sytytyspuolen vialta. Tulpat olet varmasti jo tarkistanut/vaihtanut?
Omassa -96 2.0 406 bensapumppu on hanttarin takapyörän edessä ja siihen pääsee käsiksi ihan helposti auton alta.
Eikös noissa ole pumppu tankissa sisällä ja se mötikkä siinä takapyörän edessä on suodatin.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Mites muuten pääsen käsiksi bensa pumpulle,kun olen kokeillu takapenkkiä saada irti mutta en saa. Otin ne kaksi ruuvia irti lattia tasolta penkin kyljestä ja sain hieman nousemaan mutta jostakin hanttas kiinni vielä..neuvoja joka tietää onko siellä vielä joku ruuvi kiinni?

Etukiinnikkeiden vapauttamisen jälkeen istuinosaa työnnetään taaksepäin ja nostetaan ylös.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Eikös noissa ole pumppu tankissa sisällä ja se mötikkä siinä takapyörän edessä on suodatin.

Joo, näin taitaa olla. Sekoitin itse kun edellisessä autossa oli samassa paketissa kummatkin. 406 siis pelkkä suodatin.
MB E250 cdi

PL

  • Vieras
Kun viesti näyttää kadonneen tietämättömiin, niin tässä tiivistettynä.

Penkin irrottaminen: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=7046.msg169183#msg169183. Istuinosan irrottaminen on tosiaan hankala homma. Jos ei suosiolla lähde, kannattaa irrottaa selkänojat ensin. Sivupalojen välistä saa niiden alla olevat pultit irrotettua lenkkiavaimella. Tuhraamiseksi menee, mutta onnistuu.

Käynnistymisongelmista löytyy paljon juttua foorumilta, hakusanoiksi esim. '406 ei käynnisty' ja '406 ajonesto'

JAXE

  • Vieras
Auto: 1996 406 2,0 (160 000 km).

Non niin täälä jo paljon puhuttu aihe mutta nyt vielä kerran kysymyksiä. Eli Pösö ei aina starttaa. Pyörittää kyllä rajusti mut ei lähde. Kelillä ei vaikutusta. Saattaa toimia viikon niinkuin ei mitään ja sit yht äkkiä pari kolme päivää ettei lähde käyntiin ollenkaan. Bensapumppu ok. Pumpun rele ok. Ajonesto ohitettu ja mitään valoja siitä ei mihinkään tule eli ilm se ok. Ja avaimessahan ei näissä vanhemmissa ole sitä passiivista sirua joka keskustelis virtalokun kanssa. Vikakoodeja näistä vanhemmista ei ilmeisesti pysty ollenkaan lukemaan vai? Niin ja ehkä se tärkein tieto, että kun oli päivä jolloin ei startannut irrotin bensaletkut konehuoneen liittimistä ja bensaa ei tullut käynnistäessä. Itsellä seuraavat arvauksen kohteet kampiakselin asento anturi ja bensansuodatin.

Helppejä jos jollakin asiallista ja mahdollista tietoa?

micco

  • Vieras
Kyllähän tuosta vikakoodit näkee. Usein syynä on kaksoisrele, välillä toimii välillä ei.

JAXE

  • Vieras
Tässä vaan se ongelma et kokeiltu 3:lla eri releellä ja ei vaikutusta. Eli epäilen kaikkien niiden tekevän samaa...

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Pura se ajoneston ohitus ja ota näppäimet käyttöön niin alkaa lähtemään käyntiin aina.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

JAXE

  • Vieras
Niin kai se on yksi vaihtoehto. Se ajonesto on otettu pois toiminnasta jo entisen omistajan toimesta ja mitään koodeja en siihen tiedä. Toivoisin vian kuitenkin löytyvän jostain muualta jos porukalla on antaa lisävinkkejä.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Yksi vikakuvaukseen sopiva arvaus on rikkinäinen kampiakselin asennontunnistin.  Se voi särkyä kuvaamasi mukaan ajoittain toimien ja lopuksi tietty heittäytyen kokonaan toimettomaksi.

Tunnistin löytyy moottorin vaihteistonpuoleisesta päästä, musta muovinen peukalon pään kokoinen osa, jossa reilu 20 cm johto mukana ja kiinni muistaakseni yhdellä 10mm pultilla moottorin rungossa.

Jukka P.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2013, 23:11:32 kirjoittanut Jukka P »

JAXE

  • Vieras
Vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen ja auto toimi 3 viikkoa normaalisti. Mutta sitten taas ei lähtenyt käyntiin. Uusin huomio oli myös se että auto ei käynnisty jos moottorin vikavalo ei alussa syty palamaan niinkuin pitäisi ja sit kun käynnistyy niin sammuu. Ja kun auto on käynnistynyt niin vikavalo on normaalisti syttynyt hetkeksi. Mistään en ole varmaa tietoa kuullut että voiko näistä v.96 leijonista mitata vikakoodit eli normi obd testerillä? Alkaa jo vähän usko hiipumaan tohon käynnistyy sekä toimii ja välillä ei käynnisty dilemmaan...

JAXE

  • Vieras
....ja vielä edelliseen lisätäkseni. Missä kaikessa vika voi olla jos moottorin vikavalo ei alussa syty? Eli mihin kaikkeen sähköissä se vaikuttaa?

micco

  • Vieras
Moottorin ECU ei saa sähköä tai se on viallinen. Yleensä kaksoisrele on syynä mutta se on siis vaihdettu. Sitten moottoritilasta ECU:n sulake syyniin sekä johtosarja ECU:lle.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Mistään en ole varmaa tietoa kuullut että voiko näistä v.96 leijonista mitata vikakoodit eli normi obd testerillä?

Vikakoodit saa ulos pistokkeen kautta ilman varsinaista lukijaa:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?PHPSESSID=9ng4rrr81cs6b1p0urd3c4u784&topic=23430.0

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Auto: 1998 406 1,6 ST (n. 500 000 km).

Anopin auto on pari kertaa jättänyt käynnistymättä.  Pyörittää, mutta ei edes lupaa -- hetken päästä käynnistyy, kuin palmun alta.

Jo manan majoille siirtyneessä 406 2,0 SW:ssä sama vika parani vaihtamalla YKK anturi ja kysymykseni on seuraava: "Mika muu vika, kuin risa YKK anturi voisi olla kyseessä ja missä anturi on 1,6 koneen käsivaihteisessa mallissa"?  2,0:ssa se on muistini mukaan vaihteiston päällä melko hyvin vaihdettavissa (ilmanputsarin taisin irrottaa)....

Pikaisia ehdotuksia odottaen...

Jukka P.