Ilmaa minäkin ensimmäisenä epäilin ja avasin ilmausruuvin (työsylinterin päässä) ja polkaisin kytkintä niin mustaa nestettä tuli kolme painallusta. Muovinen työsylinteri on sen verran kuumassa paikassa pakosarjan vieressä että liekö musta muovi liuennut nesteeseen tai sitten nesteitä ei ole huollossa vaihdettu koskaan. No sitten kun aikani siinä ilmailin ja testailin (käynnistettynä) niin alkoi pelaamaan ja sain ajettua nuo 700km. Luulin että vika johtui ilmasta hydraulinesteen joukossa, mutta ihmetytti kun ei missään näkynyt vuotoa.
Nyt sain irti asetelmankin ja syy koko hommaan selvisi: yksi kitkalevyn jousi oli päässyt irti ja pudonnut kynsien ja kitkalevyn väliin estäen kynsien toiminnan, eli pudonneen jousen kohdalta kynnet ei painuneet sisään, mutta muualta kyllä, niin silloin kohollaan olleet kynnet on kuluneet nopeasti ja irronnut jousi rallatteli irrallaan milloin missäkin kynsien ala niin kuluma oli tasaisen näköinen joka kynnessä. Ja epätasaisista kynsistä johtuen painelaakerikin oli irronnut haarukasta.
Muistelen että Saabissa hyrdaulikytkimen työsylinteri palasi jonkun matkaa kun poljin tuli ylös, siellä on täytynyt olla vähän monimutkaisempi pääsylinteri venttiileineen, silloin painelaakeri ei pyöri kun polkiessa, mutta silloin laakeriin tulee kova kiihtyvyys kytkentäkohdassa (laakerin kosketyspinnassa oli teflon päällyste), joten voi olla että tämä Peugeotin toimintatapa, koko ajan pyörimässä, on yksinkertaisempi ja toimivampi, nimittäin tuo uusikin laakeri on melko nihkeä ja rahisee, eli painelaakeri ei tässä pettänyt - pisteet SKF:lle ja Valeolta pari pois
. Motonetistä ostetussa (SACHS:n laatikossa Valeon asetelma ja SKF:n painelaakeri (samanlainen kuin alkuperäinen)) asetelmassa jousia pitelevä levy näytti olevan paljon paksummasta pellistä kun alkuperäinen - enemmän kilometrejä siis tällä "tarvike"-tavaralla
odotettavissa.