Kirjoittaja Aihe: 307 - Vetokoukku  (Luettu 11703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Henkka87

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 141
  • Siinähän se...
307 - Vetokoukku
« : 13.10.2008, 21:09:12 »
Arkistoitu ohje: 307 - Vetokoukun asennus (farmari)


Auto: 2005 307 1,4 XR (16-ventt., 3-ovinen).

Jees, että tietääkö kukaan, mistä sais yhteensopivan vetokoukun (mielellään irrotettavan) ja mihin hintaan.
"When in doubt, C-4. Not C4."

harmaavarpunen

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #1 : 15.10.2008, 12:11:45 »
Omaan 307 sw:seen laitatin Kovilin irrotettavan koukun autoa ostaessani. En nyt tarkalleen muista mitä ko. laite kustansi, mutta luultavasti muutaman satasen. Halvemmalla voi toki saada jostakin kun ostaa jälkikäteen. Sähköpiuhojen asentaminen ei enää onnistu ryöstäjiä käyttämällä, kun autossa on CAN-väylä (jos haluaa että mikään ei varmasti mene sähköpuolella sekaisin). Jos siis asentaa itse, niin pitää tietää missä pistoke vetokoukkua varten sijaitsee. Ja pitääköhän vielä tietokoneelle ohjelmoida se, että koukku on käytössä...

aulis64

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #2 : 15.10.2008, 20:27:49 »
Kyllä mä luulen että ihan tavalliseen tapaan ryöstäjillä voi koukun laittaa 307:aan. Ei tietokone tarvitse tietoa mistään peräkoukuista siinähän kytketään vain valoja linjaan lisää. Olen itse laittanut lisävalot eteen ja ryöstäjillä ohjaus eikä mitään ongelmia ole ollut (auto on 2006 307).

:-)Ala

miccelsson

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #3 : 26.10.2008, 08:04:34 »
Itse laitoin motonetin kiinteän koukun, sähkösarja kannattaa ostaa merkkiliikkeestä koska on edullisempi kuin tarvikkeena. Asennus vaatii jonkun johdon vetämistä kojetaulun alle, sarjan mukana tulee ohjausboksi takavalojen rinnalle, väylähommia siis. Vaatii ohjelmoinnin merkkiliikkeessä että saa sarjan toimimaan. Eli ei niin yksinkertaista kuin ennen.....

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 071
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #4 : 12.02.2010, 16:11:40 »
Auto: 2005 307 SW 2,0 SE (2. mallisarja).

Asennus käsillä, löytyykö foorumilta apuja?

Eli pitäisi asentaa vetokoukku 307 SW:n joka on mallia 2005 (pre-facelift, II-mallisarjaa...). Itse koukun asennus on selvää mutta miten nuo sähköt, onko joku laittanut henk.kohtaisesti sähkösarjaa tälläiseen malliin tai sitten tuohon ihan oikeaan face-liftiin?

Eikä tuossa sähkösarjankaan asentamisessa mitään muuta ongelmaa tai ihmeellistä ole muuta kuin, että pitääkö tuon asentamisen jälkeen "auton tietokoneelta" kytkeä vetokoukku asennetuksi / läsnä olevaksi? Tuo koukun mukana tullut sähkösarja on Brink:in valmistetta (alkuperäisesti joku ranskalainen siis...) eikä tuossa kyllä mitään (can)väylää ole nähty. :) Muutamia releitä ja sulakkeita siinä näkyy olevan...

Eli pitääkö auto configuroida uudelleen vai ei, siinä kysymys?

Vipe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 162
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #5 : 12.02.2010, 21:28:13 »
Laittelin vagoniin sähkösarjalla koukunkytkennät.Eli kojetaulun alle muutoshomma, sulakkeenvaihto konehuoneessa ja takakontissa vasemmantakalorin luo rasia. Samalla kytkin takaosaan pistorasian vetokoukunrasianvirtajohtoon. Autolle kerrottiin Velj.Laakkosella koukunkytkennästä 15€:lla. Nyt on takaosanrasialla jatkuvasti virrat.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 071
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #6 : 12.02.2010, 22:17:51 »
...Eli kojetaulun alle muutoshomma, sulakkeenvaihto konehuoneessa ja takakontissa vasemmantakalorin luo rasia. Samalla kytkin takaosaan pistorasian vetokoukunrasianvirtajohtoon. Autolle kerrottiin Velj.Laakkosella koukunkytkennästä 15€:lla. Nyt on takaosanrasialla jatkuvasti virrat.

Muistatko minkä valmistajan tuo "rasia" oli? Ja oliko oikein sellainen boksi (esim. Jaeger taitaa tälläisia kunnollisia Can-väylä adaptereja tehdä) vai pelkkiä releitä sisältävä mötikkä?
Mikä sulake piti vaihtaa? Tuossa ostamassani sähkösarjan asennusohjeessa ei ollut (mielestäni) mainintaa sulakkeenvaihdosta...

Vipe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 162
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #7 : 13.02.2010, 18:09:54 »
Vetokoukku ja johtosarja tuli autokaupan yhteydessä merkkiliikkeestä. Johtosarja on Pösön 9688S2, 7N CAN W/SW 307. Sarjaan kuuluu SiemensVDOnmoduli. MF6 80A sulake (matkustamon) piti vaihtaa 50A sulakkeeseen.

HooMoilanen

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #8 : 02.02.2011, 13:40:21 »
Auto: 2007 307 SW x,x.

Alkaa ilmeisesti piakkoin olla tarvetta vetokoukulle. Oletteko sellaista ko. mallin asennelleet? Kiinnostaisi tietää, onko mahdollisesti pulteille valmiina reikiä ja kierre vai tuleeko mutterilla? Vai miten kiinnitetään? Mitä kautta johdotukset pujotellaan takavaloumpioihin, kun sieltä kuulema sähkö peräkärryn valoille otetaan. Luulen, että tavallinen kiinteä koukku riittää minulle, kun hiukan valmiina asennetun hintaa tiedustelin ja tavallista 1-akselista peräkärryä olisi tarkoitus vedellä.

Kaikesta aiheeseen liittyvästa infosta olisin hyvin kiitollinen.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 678
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #9 : 02.02.2011, 13:43:45 »
Yhd. vanhaan aiheeseen.
Peugeot 508 & Peugeot 607

starship

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 306
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #10 : 02.02.2011, 15:21:12 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=47191.0

Sinulla on sit väyläsähköt joten kytkennät sen mukaan,saa kysellä lisää koukun kiinnityksestä jos jotain epäselvää.

Lainaus käyttäjältä: motonet
01.01.05 jälkeen ensirekisteröidyn henkilöautokoukun on oltava EU-hyväksytty! Johtosarjat 7-naparasialla ja koukut kiinteitä jollei toisin mainittu
« Viimeksi muokattu: 02.02.2011, 15:26:08, kirjoittanut starship »
307sw 1,6 2004                                                                                                                                                                                                             

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 079
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #11 : 02.02.2011, 16:33:33 »
Mulle laitettiin 307:aan Kovilin Irtokuulakoukku viime syksynä, tavaratilan vasempaan reunaan ilmestyi joku "sähkökeskus".
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 758
    • http://peugeot505.info
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #12 : 02.02.2011, 17:24:10 »
Vetokoukkuvalmistajien sivustoilta löytyy nykyään hyviä asennusohjeita PDF-muodossa:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=17311.0

Mielestäni kannattaa valita irrotettavalla kuulaosalla varustettu malli, niin se ei rumenna auton ulkonäköä tarpeettomasti (ruostuukin muutamassa vuodessa). Hintaeroa ei välttämättä ole kovin paljon. Lisäksi mielellään sellainen vetokoukkumalli, joka ei vaadi puskurin leikkaamista näkyviltä osin, vaan ainoastaan alapuolelta, jos sieltäkään. Tässä näyttäisi olevan todennäköisesti Kovilin irtokoukku asennettuna farmarimalliin:

http://www.nettiauto.com/peugeot/307/3754916

Valikoima nykymalleihin on laaja ja eri valmistajilta löytyy ulkonäöltään, käyttöominaisuuksiltaan ja asennukseltaan toisistaan selvästi poikkeavia tuotteita. Hintavertailukin useamman liikkeen välillä hyödyttää, sillä samaltakin toimittajalta tulevassa tuotteessa voi olla hintaeroa vaikka 100 euroa.

Sähkösarjojen hintaa on syytä kysyä myös Peugeotilta, sillä esim. 306-malliin alkuperäiset johtosarjat maksavat selvästi vähemmän kuin tarvikevalmistajien tuotteet.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ransu100

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #13 : 31.03.2011, 11:57:45 »
No Nii, tuollasen tarvehan se ryöpsähti ilmoille, ja autohan on tuo 307 farmari ja vuosmalli 05 ja ne väyläsähköthän täsä jo on, ja jonkin verran aihetta seuranneena tuli mieleen, kun suomalaisista on kuitenkin kyse, niin oiskohan kukaan jääräpää juntti niinku kuitenkin varoituksista huolimatta koittanu tuohon pistokesysteemiin vedellä rosvoilla suoraan takalampuilta noita virtoja ja jos on niin miten onnistu, kai joku kuitenkin on yrittäny? Poksahtiko ohj.yksiköt? Paloiko puoli autoa? Huutaako ajotietokoneen näyttö koko ajan virheilmotuksia? Vai rupesko pelaamaan ihan niinku ennen vanhaan? Kokemuksia, kertokaa!!!!!!

plagu

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #14 : 31.03.2011, 12:38:50 »
Ei se tuu pelaamaan niinkuin ennen vanhaan koska virrat kasvaa liian suuriksi ja ajotietokone määkii,  mutta 407:ssa hoidin asian ihan simppelisti releillä, ja toimii ku poro.