Kirjoittaja Aihe: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)  (Luettu 80488 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaapo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #480 : 11.01.2018, 11:53:33 »
Oma puhallin heräsi ipcun vaihdolla. Arvoiksi tuli
12v 400hz 30% high side. Puhallin voisi olla hivenen kovemmalla,nyt vastasi about off asennosta 1 napsu.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 653
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #481 : 11.01.2018, 12:46:27 »
Hieno homma, että selvisi! Nyt sitä nopeutta on helppo säädellä myöhemmin, kun on asetukset selvillä. Tuota 30% duty cycle arvoa muuttamalla saa nopeutta säädeltyä. Vaatii toki softan ja sopivan raudan, että homma luonnistuu, mutta kuitenkin.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

velber

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #482 : 13.01.2018, 11:58:35 »
ECUn liittimistä nimenomaan kyse. Jos en nyt ihan väärin muista, niin kaksi liittimistä on luokkaa 50 pinnisiä ja vain yksi 32.

Keskimmäinen liitin oli n.50 pinninen ja reunimmaiset molemmat 32 pinnisiä. Kaikki liittimet olivat mustia. Näin siis ainakin 2008 1.6hdi facelift-mallissa. Edestä päin katsottuna vasemman (moottorin) puoleisessa liittimessä ei ollut B1-nastan kohdalla johdinta, mutta oikealla (ulommalla) puolella olevan liittimen B1-nastassa oli 809-merkitty johto. Se poikki niin ajonaikanen lämmitys lähti veks. Kun liittimen ottaa pois ja avaa liittimen kannen (pienet klipsit toisessa päässä), näkee pinnien merkinnät helposti (toiseen suuntaan ABCD..... ja toiseen 12345.....)

Autossa ei nyt mene webaston päällä ollessa puhallin ollenkaan päälle. Onko tämä siis ratkaistavissa jotenkin helposti?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 653
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #483 : 13.01.2018, 15:23:04 »
Jaa se oli 1.6HDi, no ilmankos. Oletuksena tietysti mietin vain 2.0HDi:tä.

Tuo sisätilanpuhaltimen kytkennän helppous on turhan suhteellinen käsite. Webston ohjeen mukaan se on ainakin melko yksinkertainen kytkentä, mutta kuten tuosta aiemmasta ongelmatapauksestakin näkee, niin sieltä voi löytyä jos jonkinmoista viritystä.

Onko tuo sisätilanpuhallin toiminut joskus ja onkohan autossa ollut mahdollisesti jo tehtaalta asti esilämmitin vai onko se alunperin ollut vain ajonaikaisena lämmittimenä ja myöhemmin muutettu esilämmittimeksi? Ilmeisesti nyt ainakin löytyy kello, kaukosäädin tai joku muu laite Webaston ohjaukseen.

Alustanumerolla voi haistella service boxista minkälaisella konfiguraatiolla auto on tehtaalta lähtenyt.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

velber

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #484 : 14.01.2018, 13:36:07 »
Se on kauko-ohjattu, luulisin, että on tehdasasenteinen, koska kakessa on pösön logo.

service boxista haistelin seuraavia tietoja:
ADDITIONAL HEATING    PASS COMP PROGRAMMABLE ADDITIONAL HEATING

eipä muuta aiheeseen liittyvää löytynyt. Tuuletin ei ole ainakaan minun aikana toiminut, pari vuotta sitten hankin tuon auton. Mielessä kävi myös, että laittaisi pienen 12V puhaltimen esimerkiksi kojelaudan keskiosassa olevaan kanavaan. Vaikka se ei kovinkaan paljoa ilmaa toisi kennoston läpi, niin silti ainakin tuulilasi olisi hetkessä sulana, sillä nykyisellään pelkästään omalla painollaan nouseva ilma sulattaa lasin n.15 minuutissa, pakkasista riippuen. jos webastolta saisi jostain johdosta + tai - signaalin, voisi tälle tuulettimelle viedä releen kautta virran, jolloin se olisi silloin päällä kun webastokin.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 653
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #485 : 14.01.2018, 15:04:05 »
Siinä tapauksessa olisi melkein aiheellista vilkaista SEDREstä miten tuo alkuperäinen kytkentä on toteutettu. Saattaa olla tehty noin niinkuin tuossa Webaston ohjeessa jälkiasennuslämmitinkin, mutta voi olla myös jotain ihan muutakin. Veikkaisin kyllä, että se puhallin on joskus pyörinyt. Tiedä vaikka alkuperäisessä kytkennässä tuon sisätilanpuhaltimen pystyisi ohjelmoimaan testerilläkin pois toiminnasta.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89