Kirjoittaja Aihe: 405 - Mittariston irrotus  (Luettu 2245 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

2xpösö

  • Vieras
405 - Mittariston irrotus
« : 10.11.2008, 21:09:04 »
Auto: 1994 405 GLX.

Eli pitäs vaihtaa polttimot mittaristoon. Keskellä ylhäällä on ruuvi jonka poistin, uskaltaako vetää mittariston pois ettei särje mitään ja tarviiko nopeusmittarin vaijeria irroittaa?

405 T16

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 405 - Mittariston irrotus
« Vastaus #1 : 10.11.2008, 21:12:48 »
Mittariston alalaidassa on vielä kaksi ruuvia. Saat ne näkösälle, kun irrotat rattiakselin ympäriltä muovit ja irrotat muovilistan mittariston edestä nostamalla.
T16, Mi16, 406 Coupé Settant'anni, 406 GW Hdi, C8, 406 GW V6, Xantia Activa TCT, 405 Roland Garros, 205 GriA, 406 ST 2,0, Mi16x4, GRx4

jeroo

  • Vieras
Vs: 405 - Mittariston irrotus
« Vastaus #2 : 12.11.2008, 09:34:43 »
Ja olisko ollut niin että nopeusmittarin vaijeri irtoaa vetämällä. Itselläni -90 405 ja siihen kun vaihdoin, niin piti vaijeri irrottaa. Aikani pähkin mutta vetämällä sen sitten irroitin.

artsi

  • Vieras

Nuudeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 405 - Mittariston irrotus
« Vastaus #4 : 12.11.2008, 11:38:59 »
Facelift mallissa ei tarvitse irroittaa vaihdelaatikosta sitä vaijeria. Mittaristo lähtee irroittamalla ruuvit, ja kampeamalla pois. Kiinnilaitto onnistuu päinvastaisessa järjestyksessä.
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

tokroger

  • Vieras
Vs: 405 - Mittariston irrotus
« Vastaus #5 : 12.11.2008, 16:25:42 »
Mulla myös -94 facelift ja mittarin päästäkään ei tarvinnut vaijeria erikseen irroitella. Näytti olevan sellainen holkki siellä että vaijeri pysyi paikallaan ja asennusvaiheessa mittariston vaan työnsin paikalleen niin vaijeri loksahti oikein. Helppo homma!

Jepa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 405 - Mittariston irrotus
« Vastaus #6 : 12.11.2008, 19:56:53 »
Rattiakselin ympärillä olevien muovien irroittaminen ja rattiakselia pitelevien 13mm kannalla olevien yläpulttien irroittaminen ja sielä taaempana olevien löystäminen tiputtaa rattiakselin paljon alemmas ja työ helpottuu.

Aika haperoa vaan ne rattiakselin muovit, ei kannata liika kiristellä niiden ruuveja. Itselläni falskaa vähän vasemmalta puolelta.
Peugeot 106 GTi 1.6 16v -96