Auto: 1999 406 2,0 HDi (80 kW, ajettu 260 000 km).
Just puoltoista kuukautta sitten tehtiin täys kytkinremontti (vieläkin vähän kirvelee). Taas jätti tien päälle, pikainen diagnoosi, ei tule polttoainetta. Kolistelukaan ei auttanut, eipä muuta kuin köyden jatkoksi ja kotiin, pumppu irti ja testaus. Ei pyöri vaikka antaa virtaa suoraan pumpun napoihin, rikki siis. Ei mitään tietoa onko joskus vaihdettu joten menee kait ns. normaaleihin kulutusosiin.
Pumppuhan on Boschin valmiste, tyyppi vain vaihtunee tuotannossa huhtikuussa 1999 uudempaan, tästä erona (näin annoin itselleni kertoa) tuotenumero joka pumpun päällä, jos loppu on 026 niin pumppu on vanhempaa mallia, jos loppu on 027 niin uudempi malli. Harmaita hiuksia aiheutti se että oman pumpun loppu olikin 006 ja se tarkoitti sitä että sitä korvaava malli onkin se 027 eli uudempi.
Peugeotilla hinta oli 272e joka vaikutti hieman isolta, jos kyseessä olisi se "vanhempi malli" niin sen olisi saanut tarvikeliikkeestä 170e. Kysymys kuuluukin: Jos joku on tuon joutunut uusimaan, niin mitähän on maksanut? Kiinnostaisi tietää, ettei ihan kauheasti tulisi maksettua liikaa.