Kirjoittaja Aihe: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)  (Luettu 36845 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ikiteekkari75

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 273
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #90 : 24.08.2017, 09:42:38 »
Joko kohta joku kokeilee dexos-2:sta? Halpaa kuin saippua ja c luokitus löytyy.
Jarno

tri_routa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #91 : 24.08.2017, 11:19:43 »
Osaako joku selittää miksi ei-hiukkassuodatin autolle vaaditaan tuota low-saps -luokitusta? Mitä tekemistä sillä on katalysaattorin kanssa, mielestäni ei mitään?
Peugeot 308SW 1.6 VTi 120 '12
(ex: Citroën Xsara 1.6i '97, Citroën Xsara 1.8i 16v Break '00, Citroën C5 1.8i 16v Break '03, Peugeot 206 1.1i '03, Peugeot 307 1.6i 16v '05, Peugeot 308SW 1.6 HDi 110 '10, Peugeot 407SW 1.6 HDi 110 '08)

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 936
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #92 : 24.08.2017, 12:47:22 »
Ei se hiukkasloukkukaan vaadi ehdottomasti low saps öljyä, mutta tavallisen käyttäminen lyhentää loukun käyttöikää ja lisää päästöjä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Alpo Kieppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #93 : 25.08.2017, 16:29:38 »
Meillä olevalla 308:lla (2010) on ajettu nyt 70 tkm. Auton tullessa meille kolme vuotta sitten oli siinä reilut 40 tkm. Se on kuluttanut voiteluainetta koko ajan suunnilleen 1,5 litraa per 10 tkm. En usko sen johtuvan väärän öljyn aiheuttamasta männän renkaiden jumituksesta. Liekö sitten männänrenkaat alkujaan jo kooltaan väärät tai peräti männät, tiedä häntä. En alkanut asiasta tapella myyjän kanssa, vaan tyydyn ostamaan lisäysöljyä. Ajoa on kuitenkin aika vähän per vuosi.

Luulenpa noiden luirujen öljyjen syynä oleva vain tuon hiilipäästöjen muutaman gramman jahdin. Ei mielestäni katti vaadi vähätuhkaista 5w30-öljyä. Tuota öljyä näyttää muuten olevan vaatimuksena Volsun bensakoneissa myös. Ja kuulemma osalle niistäkin maistuu vallan hyvin!

Tuota 5W40 aion kanssa seuraavaksi koittaa. Ainakin 2-litrainen EW10A-kone (407 ja C5) kulutti vähiten moottoriöljyä, kun käytin siinä Totalin 5W40-laatua. Ja sitä saa täällä Jyväskylässä Vianorilta kätevästi 5-litran kannussa.
308 SW 1,6 Vti Millesime -10,
C5 Berline 1,6 Hdi Dynamique -11

Kopo

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #94 : 01.09.2017, 07:13:19 »
Moro, liittyykö öljynkulutus CO päästöihin? Itsellä vie öljyä aika hyvin ja nyt katsastuksessa CO päästöt korkealla muut ok

cola

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 238
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #95 : 01.09.2017, 10:46:38 »
Mulla on kokemus kahdesta VTI "öljypolttimosta", mutta päästöt pysyivät katsastuksessa hyväksyttävinä.